۲۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۷
کد خبر: ۶۲۷۵۹۵
آیت الله حیدری در گفت وگو با رسا:

مردم در برابر آشوبگران بایستند | دولت نگرانی های مردم را رفع کند

مردم در برابر آشوبگران بایستند | دولت نگرانی های مردم را رفع کند
نماینده خبرگان با بیان اینکه جریانات مردمی باید موضع خودشان را به صورت صریح در برابر آشوبگران ابراز کنند، گفت: دولت نگرانی های مردم را رفع کند.

آیت الله محسن حیدری نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، با اشاره به اغتشاشات اخیر در برخی مناطق کشور و تخریب اموال عمومی در برخی شهرستان ها گفت: مدیریت مصرف بنزین و دیگر حامل های انرژی از مسائلی است که اکثر کارشناسان با توجه به مصرف بالای بنزین در ایران بر آن تأکید دارند.

وی با بیان اینکه مصرف بنزین در ایران تقریباً دو برابر میزان مورد نیاز است، اظهار داشت: با توجه به میزان بالای مصرف سوخت در کشور نیازمند مدیریت در این عرصه هستیم، از همین جهت مجلس شورای اسلامی طرح افزایش قیمت بنزین را تصویب کرده و دولت نیز درصدد اجرای آن بود.

آیت الله حیدری با انتقاد از روند اجرای طرح افزایش قیمت بنزین خاطرنشان کرد: دولت باید پیش از اجرای این طرح تمهیدات لازم را در نظر می گرفت؛ با توجه به تأثیر مستقیم قیمت بنزین بر گرانی سایر کالاهای مورد نیاز مردم، گرانی سوخت بدون اطلاع و مقدمه سازی کار درستی نیست.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه اقدام بدون مقدمه دولت در زمینه افزایش قیمت سوخت ملت را در یک شوک عمیق فرو برد، گفت: این انتقاد به دولت وارد است که چرا بدون تمهیدات لازم دست به افزایش قیمت بنزین زد؟

وی با اشاره به اینکه دولت باید تضمین های لازم را برای جلوگیری از سرایت گران شدن بنزین نسبت به سایر اجناس داشته باشد، افزود: این حق مردم است که ناراحت باشند و یا نسبت به گرانی ها اعتراض کنند؛ امروز دولت باید نگرانی های مردم را برطرف کند؛ همه ما باید تلاش کنیم تا مشکلات کشور چند برابر نشود.

آیت الله حیدری در ادامه با بیان اینکه دشمنان در پی سوء استفاده از اعتراضات مردمی هستند، ابراز داشت: باید بدانیم که گروه های اغتشاشگر، فتنه انگیز، سلطنت طلب و تجزیه طلب همواره بر موج اعتراضات مردمی سوار می شوند و ضمن منحرف کردن مسیر اعتراضات دست به تخریب، قتل افراد بی گناه و غارت اموال عمومی می زنند و گناهش را گردن دولت و نیروهای امنیتی می اندازند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه امروز جریانات مردمی باید موضع خودشان را به صورت صریح در برابر فتنه گران و آشوبگران ابراز کنند، خاطرنشان کرد: مردم فهیم و بصیر ما به محض اینکه مشاهده کردند فتنه گران مسیر اعتراضاتشان را منحرف کرده و مورد تشویق ضد انقلاب و رسانه های بیگانه قرار گرفته اند راه خود را از آشوبگران جدا کردند.

وی با بیان اینکه بصیرت مردم حرکت های مغرضانه آشوبگران را خنثی می سازد، گفت: نیروهای امنیتی ما بر شرایط کشور مسلط هستند و اجازه اخلال گری به فتنه انگیزان را نخواهند داد، اما با این حال اعلام موضع مردم نیز در خنثی سازی دسیسه های دشمن نقش به سزایی دارد.

آیت الله حیدری با تأکید بر اینکه ملت و دولت و همه جریانات سیاسی باید در برابر دشمنان ایستادگی کرده و توطئه هایشان را خنثی کنند، مطرح کرد: برخی جوانان هیجان زده شده و تحت تأثیر فضاسازی دشمن قرار می گیرند، از این رو بزرگان و خانواده ها باید برای آنها روشنگری کرده و نگذارند در دام گروه های ضد انقلاب بیفتند.

وی در پایان با اشاره به اینکه هرج و مرج برای انسان های فهیم و بصیر قابل قبول نیست، یادآور شد: ضرر ناامنی و اخلال در نظم عمومی به مراتب بیشتر از ضرر گرانی ها است، زیرا انسان در شرایط گرانی می تواند به زندگی خود ادامه دهد، اما بدون شک در صورت ایجاد ناامنی بسیاری از زندگی ها مختل خواهد شد./841/ت302/ق

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 3
حسین ثالث موید
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۷ آبان ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۶
بایستی حقوق بازنشستگان و خانواده های مستمند و به شدت نیازمندشان که جمعیت قابل توجهی از خانوارهای طبقه متوسط و محروم و خدوم و رنج کشیده مدافع نظام و انقلاب رو با خدمت صادقانه ۳۰ ساله بدون فساد( دزدی ، رشوه ، اختلاس و فرار از کشور)تشکیل می دهند با توجه به منابع حاصل از اصلاح قیمت بنزین بطور کامل در سال ۹۹ همسان سازی شود.تا شرایط برای ادامه حیات و زندگی خانوارهای بدنه اصلی مدافع نظام و انقلاب در تمامی عرصه های مهم کشور، فراهم گردد.
0
0