۲۸ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۳
کد خبر: ۶۲۷۶۲۸
ظریف:

اعلام حمایت مقامات آمریکایی از «مردم ایران» دروغی شرم آور است

اعلام حمایت مقامات آمریکایی از «مردم ایران» دروغی شرم آور است
وزیر خارجه اعلام حمایت مقامات آمریکا از «مردم ایران» را دروغی شرم آور خواند و گفت: پامپئو نخست باید پاسخگوی اقدامات تروریستی و جنایت علیه بشریت ضد مردم ایران باشد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری رسا، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در واکنش به اظهارات مداخله جویانه و فریبکارانه کاخ سفید و وزیر امور خارجه آمریکا و برخی دولت‌های اروپایی در خصوص ناآرامی‌های اخیر در برخی شهرهای ایران اظهار داشت: اعتراض قانونمند حق مردم است که در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به رسمیت شناخته شده است و نیازی به یادآوری و حمایت مزورانه رژیم‌هایی که هدف رسمی خود را وادار کردن ایران به اجرای خواسته‌های غیرمشروع و ضد قانونی آنها از طریق تحمیل فشار اقتصادی - حتی در حوزه غذا و دارو - بر شهروندان ایرانی اعلام کرده‌اند، ندارد.  

وزیر امور خارجه اعلام حمایت مقامات آمریکایی از «مردم ایران» را  دروغی شرم آور خواند و افزود: رژیمی که با اعمال تروریسم اقتصادی مانع رسیدن غذا و دارو به مردم عادی اعم از سالخوردگان و بیماران می‌شود هیچگاه نمی‌تواند ادعای وقیحانه حمایت از مردم ایران داشته باشد. آقای پامپئو نخست باید پاسخگوی اقدامات اعلام شده تروریستی و جنایت علیه بشریت ضد مردم ایران باشد.

ظریف تصریح کرد: کشورهایی که نتوانسته‌اند از خود هیچ توان و اراده‌ای در برابر تروریسم اقتصادی آمریکا نشان دهند و اکنون برای پنهان کردن ناتوانی خود از آشوب و برهم زدن نظم عمومی حمایت سیاسی و میدانی می‌کنند مسؤولیت کلیه عواقب تحریکات خطرناک خود را بر عهده خواهند داشت.

محمد قمین
ارسال نظرات