۲۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۰
کد خبر: ۶۲۷۶۳۹
رییس مرکز خدمات خواستار شد؛

لزوم ارائه راهکارهایی برای بهبود وضعیت معیشت طلاب و روحانیان

لزوم ارائه راهکارهایی برای بهبود وضعیت معیشت طلاب و روحانیان
رییس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه خواستار ارائه راهکارهایی برای بهبود معیشت طلاب بویژه طلاب متاهل شد.

به گزارش خبرگزاری رسا، جلسه هم‌اندیشی رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه و علما، روحانیون و ائمه جماعات استان در مرکز خدمات برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین سید حسن ربانی رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه با تبریک ایام میلاد حضرت رسول (ص) و امام صادق (ع) بیان کرد: بقای تشیع و نظام جمهوری اسلامی به بقای علما و روحانیت فعال حاضر در صحنه وابسته است.

وی با اشاره به تدابیر ارزشمند مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) درباره تأسیس مرکز خدمات گفت: در طول تاریخ بی‌سابقه بوده است که یک نهادی متولی امر پشتیبانی و حمایت از طلاب باشد و همواره همت خود را برای ارتقای وضعیت معیشتی و فرهنگی طلاب و خانواده آنان بکار گیرد.

رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه افزود: مرکز خدمات همواره برای افزایش کیفی و کمی خدمات خود برگزاری نشست‌های هم‌اندیشی با علما و روحانیون شهرهای بزرگ را در دستور کار قرار داده است تا با نظرهای علما آشنا شده و با همفکری ایشان شاهد ارتقای نهاد حوزه و زندگی طلاب باشیم.

وی با بیان اینکه بخشی از طلاب متأهل در سختی معیشت هستند و باید راه‌کارهایی در بحث مسکن و زندگی آنان ارائه کرد، گفت: از علما و روحانیون استان که از فضلای حوزه هستند درخواست می کنم تا این امر مرکز را یاری کرده و با نظرهای ارزشمند خود راهکارهای افزایش خدمات را ارائه دهند.

در ابتدای این جلسه، حجت الاسلام و المسلمین اکبری مدیرکل مرکز خدمات تهران ضمن عرض خیرمقدم و قدردانی از علما و روحانیون استان، گزارشی از فعالیت‌ها و خدمات این مرکز درباره اسکان طلاب بیمار سراسر کشور در واحدهای اقامتی این مرکز و رسیدگی به مشکلات معیشتی طلاب ارائه کرد و با اشاره‌ به تأکید مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) درباره رسیدگی به مشکلات طبقه ضعیف جامعه گفت: همه ما وظیفه داریم در راستای ارائه خدمات مطلوب به جامعه هدف تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه طلاب و روحانیان از اقشار کم‌درآمد جامعه به شمار می‌روند، خاطرنشان کرد: با این مشکلات اقتصادی، قشر روحانیت و طلاب در تحصیلات و فعالیت‌های فرهنگی با مشکلات جدی رو به رو هستند و نهادهای انقلابی و حوزوی در همکاری با یکدیگر می‌توانند مشکلات طلاب را تا حدودی کاهش دهند.

در پایان علما، روحانیون و ائمه جماعات استان، نظرها و پیشنهادهای خود را با هدف هرچه بهتر شدن خدمات مرکز ارائه کردند.

گفتنی است، در این نشست حجج اسلام والمسلمین عدالت مدیرکل جذب ظرفیت‌ها و منابع مرکز خدمات، نوروز پور مدیرکل بقاع و امکان متبرکه سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، رضایی خراسانی جانشین نماینده ولی‌فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور، نوری زاده رئیس امور مساجد استان، و جمعی دیگر از علمای شهر تهران حضور داشتند./1324/ج

مصطفی رستمی
ارسال نظرات