۲۸ آبان ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۸
کد خبر: ۶۲۷۷۱۷
مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه کاشان:

۴ هزار طلبه و روحانی بسیجی در کاشان سازماندهی شدند

۴ هزار طلبه و روحانی بسیجی در کاشان سازماندهی شدند
حجت الاسلام احمدی گفت: چهار هزار طلبه و روحانی بسیجی در حوزه‌های علمیه کاشان سازماندهی شده که از این تعداد یکهزار و ۵۰۰ نفر در سامانه بسیج ثبت نام کرده اند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام شمس الدین احمدی بعد از ظهر امروز به مناسبت آغاز هفته بسیج در نشست خبری با خبرنگاران با تبریک این هفته، گفت: بسیج گذشته با افتخار و سرافرازی را دارد و آینده بسیار درخشانی را هم خواهد داشت.

وی با اشاره فلسفه نامگذاری بسیج با عنوان بسیج مستضعفین، افزود: منظور وصل مستضعفین به بسیج نیست، بلکه این بسیج است که به مستضعفین اتصال دارد آن هم بسیجی که مدافع مستضعفین است و هرکجای دنیا مستضعف باشد بسیج با افتخار در کنار آن‌ها خواهد بود.

حجت الاسلام احمدی ادامه داد: انتخاب طرح اعتلای بسیج خدمت رسانی به مردم است که بسیج با افتخار در خدمت مردم است و خواهد بود.

وی دفاع از آرمان‌ها و دستاورد‌های نظام اسلامی و دفاع از ولایت و امام جامعه را دو وظیفه مهم بسیج دانست و اظهار داشت: این دو وظیفه مهم و خطیر نیز در پرونده درخشان بسیج به ثبت رسیده است.

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه کاشان از بسیج طلاب و روحانیون به عنوان یکی از اقشار مهم بسیج نام برد و اضافه کرد: آموزش و ساماندهی طلاب و روحانیون حوزه‌های علمیه شهرستان ازرسالت‌های بسیج طلاب و روحانیون است.

به گفته وی چهار هزارطلبه و روحانی در حوزه‌های علمیه و مستقر در شهرستان کاشان در عضویت بسیج طلاب و روحانیون این شهرستان است که از این تعداد هزار و ۵۰۰ نفردارای پرونده عضویت و در سامانه بسیج ثبت نام کرده اند.

حجت الاسلام احمدی گفت: اعزام طلاب و روحانیون به راهیان نور، اردو‌های جهادی، اردو‌های فرهنگی، رزمایش ها، حلقه‌های صالحین از جمله اقدامات بسیج طلاب و روحانیون است.

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه کاشان گفت: در سال جاری بیش از ۴۰۰ نفر از طلاب و روحانیون بسیجی شهرستان کاشان برای کمک به سیل زدگان و زلزله زدگان، اردو‌های جهادی دانش آموزی، اردو‌های راهیان نور، اردو‌های فرهنگی، حلقه‌های صالحین و رزمایش‌ها اعزام شده اند.

وی همچنین از برگزاری یادواره ۱۱۰ شهید طلبه و روحانی شهرستان کاشان و آران و بیدگل در نهم دی ماه سال جاری در ناحیه مقاومت بسیج سپاه کاشان خبرداد.

سرهنگ عمو مهدی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه کاشان نیز با تبریک چهلمین سالگرد تأسیس بسیج مستضعفین، گفت: برنامه‌های هفته بسیج به صورت مردمی برگزار می‌شود وتکیه گاه اصلی بسیج مردم هستند.
 
به گفته وی  بیش از ۴۰۰برنامه مختلف فرهنگی، هنری و اجتماعی در رده های بسیج شهرستان به مناسبت چهلمین سالگرد تاسیس بسیج مستضعفین در شهرستان کاشان برگزار می شود.

وی با اشاره به این فرمایش امام راحل که بسیج از مردم با مردم و برای مردم است، گفت: بسیج برآمده از دل مردم و امانت الهی است که در کنارسپاه حافظ انقلاب اسلامی است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه کاشان اظهار داشت: فرمانده بسیج رهبری است و سپاه نیز در تعیین راهبرد‌ها و انتظارات و حمایت و پشتیبانی ازبسیج و نظارت بر فعالیت‌های بسیج فعالیت دارد.

سرهنگ عمو مهدی گفت: هسته‌های مقاومت بسیج در همه آحاد مردم تشکیل شده است و بسیج مستضعفین درد مردم را می‌داند و مشکلات مردم را حس می‌کند و انتظارات و نیاز‌های جامعه را می‌داند.

وی افزود: امروز بسیج مستضعفین این معجزه الهی در تمامی عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی، خدمت رسانی، دفاعی و امنیتی جامعه با استفاده از ظرفیت عظیم و بزرگ مردم نقش آفرین است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه کاشان شعار امسال هفته بسیج را «بسیج چهل سال خدمت، جهاد و شهادت» اعلام کرد و گفت: بسیج در راستای تأمین امنیت و خدمت رسانی به مردم و جهاد و حرکت‌های جهادی همیشه نقش آفرین بوده است.

لازم به ذکر است، در شهرستان کاشان ۱۲۰ هزاربسیجی سازماندهی شده اند که نیمی از بسیجیان شهرستان کاشان را بانوان هستند که در بخش‌های مختلف بسیج جامعه زنان، بسیج محلات و مساجد، دانش آموزی، دانشجویی، اساتید حوزه و دانشگاه، معلمان و فرهنگیان، کارمندان، اصناف، کارگری، متخصصین، حوزه علمیه و طلاب، ورزشکاران، هنرمندان و بسیج شاعران و مداحان و بسسج رسانه سازماندهی شده اند.

شایان ذکر است، پنجشنبه ۳۰ آبان تا پنجشنبه ۷ آذر به عنوان هفته بسیج مستضعفان نامگذاری شده است./۱۳۰۷/پ203/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات