۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۸
کد خبر: ۶۲۷۷۵۸
آیت الله طباطبایی نژاد:

مردم تدبیر، همت و شفافیت بیش از پیش را از مسؤولان طلب می‌کنند

مردم تدبیر، همت و شفافیت بیش از پیش را از مسؤولان طلب می‌کنند
امام جمعه اصفهان ضمن محکوم کردن اقدامات آشوبگران خواستار برخورد قاطع با اغتشاشگران شد و گفت: مردم متدین و انقلابی اصفهان پاسخی کوبنده به اغتشاشگران و اربابانشان می دهند.

به گزارش خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان، در جمع اصحاب رسانه با اشاره به افزایش قیمت بنزین در چند روز گذشته و نارضایتی مردم و اتفاقات پس از آن و حمایت رهبر انقلاب از مردم ادامه داد: از چند سال گذشته مقام معظم رهبری تصمیمات راهبردی اقتصادی را به سران قوا واگذار کردند تا در صورت به اجماع رسیدن روسای هر سه قوه از نظر آنان حمایت کنند، در همین خصوص در سخنرانی اخیر رهبر معظم انقلاب نکات دستوری از سوی ایشان بیان شد تا با اجرای نکات از مردم به طور ویژه حمایت شود.

امام جمعه اصفهان با تاکید بر اینکه طرح افزایش قیمت بنزین دوری ناپذیر و لازم الاجرا بود، تصریح کرد: واضح است که نحوه اجرای این طرح نقص‌هایی را با خود به همراه داشت، اگر به کارنامه دولت (آقای احمدی‌نژاد) دقت کنیم، افزایش قیمت بنزین را در آن دولت به چشم می‌بینیم اما لازم به ذکر است که قبل از اجرای این طرح جلسات متعددی با حضور نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مراکز استان‌ها برگزار شد تا نقطه نظرات و ایرادات این طرح مشخص شود.

آیت الله طباطبایی نژاد با بیان اینکه دولت باید در تمامی امور شفاف باشد، گفت: دولت می توانست بهتر عمل کند طوری که بهانه به دست دشمن ندهد اما متاسفانه اظهار نظر اعضای دولت در روزهای پیش از گران شدن بنزین و تکذیب این گرانی که قطعا دلیل داشته برای مردم ناراحت کننده بود و شفاف سازی انجام نگرفت و اگر این طرح شفاف با مردم در میان گذاشته می شد مردم بهتر می پذیرفتند زیرا مردم برای حفظ این انقلاب جان داده اند.

وی توجیه گرانی بنزین به دلیل جلوگیری از قاچاق سوخت را برای صاحبان علم اقتصاد و همچنین برای مردم غیرقابل قبول دانست و تاکید کرد: دولت می‌توانست با روش های منطقی تری قاچاق سوخت را کنترل کند و واضح است که بنزین 3 هزار تومانی مولد افزایش تورم در کشور خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان، گرانی اجناس و افزایش سطح نقدینگی را اقدامی مضر دانست و گفت: اکثر دولت مردان با اقدام دولت گذشته مبنی بر پرداخت یارانه و بالا بردن نقدینگی مردم مخالف بودند به دلیل اینکه هم گرانی اجناس و هم افزایش سطح نقدینگی اقتصاد کشور را با چالش روبرو می‌کرد اما با این وجود دولت فعلی بازهم دست به چنین کاری می‌زند که جای سوال دارد.

آیت الله طباطبایی نژاد در خصوص نتیجه بخش نبودن طرح هدفمندی یارانه‌ها در طول این چند سال، اظهار کرد: چندین سال است از طرح هدفمندی یارانه ها می‌گذرد اما همچنان اغنیا و نیازمندان از یکدیگر تفکیک نشده‌اند، ایران 60 میلیون نیازمند ندارد بلکه باتوجه به آمار حدود 20 میلیون نفر از مردم ایران نیازمند هستند و بنا به تعبیری هر شخص که درآمدش از 3 میلیون تومان کمتر باشد نیازمند است.

وی عملکرد کمیته امداد در خصوص جست و جو و پشتیبانی از نیازمندان را موفق خواند و تصریح کرد: اگر کمی موشکافانه عملکرد نهادهای حمایتی را دنبال کنیم، کمیته امداد در روند جست و جوی افراد نیازمند بسیار موفق تر از هر ارگان حمایتی دیگری عمل کرده است و اگر دولت به جای جست و جو اغنیا، ساماندهی نیازمندان به کمک کمیته امداد را از اهداف خود قرار می‌داد شرایط اقتصادی قابل قبول تر بود.

امام جمعه اصفهان با تاکید بر اینکه هر مسئول می‌تواند به نفع یا به ضرر نظام جمهوری اسلامی ایران منجر شود، گفت: برخی از مسئولان استانی و کشوری اقداماتی انجام می‌دهند که نتایجش به مراتب جبران ناپذیرتر از تحریم‌های آمریکا است و موجب بی اعتمادی مردم نه تنها نسبت به مسئولان نظام بلکه نسبت به نظام جمهوری اسلامی ایران می‌شود.

وی ضمن محکوم کردن اقدامات غیر انسانی آشوبگران در چند روز گذشته و با اشاره به حماسه سازی های مردم اصفهان در آبان ماه خصوصا حماسه 25 آبان و تجلیل از آنها و لزوم حمایت از فرامین رهبر حکیم انقلاب افزود: در چند روز گذشته خسارتهای مالی و روحی فراوانی که برای مردم به وجود آمده که باید به شدت با عوامل این نا آرامی ها برخورد کرد اما مردم با بصیرت و همیشه در صحنه اصفهان نیز در 30 آبان 98 حماسه دیگری خلق خواهند کرد و پاسخی در خور اشرار و آشوبگران و اربابان بیگانه آنها خواهند داد.

آیت الله طباطبائی نژاد افزود: راهپیمایی 30 آبان ضمن اینکه بیعت مردم با رهبر معظم انقلاب محسوب می شود بار مسوولان را نیز سنگین تر می کند زیرا نشان می‌دهد با وجود کاستی ها و بی تدبیریها همچنان پای نظام و انقلاب اسلامی ایستاده اند و تدبیر، همت و شفافیت بیش از پیش را از مسوولانشان طلب می‌کند./1304/د102/ب1

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات