۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۴
کد خبر: ۶۲۷۷۸۶
مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان:

ترویج فرهنگ مطالعه بین نسل نو لازمه ایجاد نشاط و رشد اجتماعی است

ترویج فرهنگ مطالعه بین نسل نو لازمه ایجاد نشاط و رشد اجتماعی است
ابدالی پور با اشاره به تلاش کانون ها در ترویج فرهنگ مطالعه بین نسل امروز، گفت: این مهم لازمه نشاط علمی، روشنگری و رشد اجتماعی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، محمد ابدالی پور، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان، ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اجرای برنامه های هفته کتاب در کانون مساجد گفت: با توجه به حضور قشر جوان و نوجوان در کانون مساجد، این ایام فرصتی مناسب برای ترویج فرهنگ کتابخوانی بین این قشر است.

وی بر ضرورت نهادینه سازی فرهنگ مطالعه بین نسل نو تأکید کرد و افزود: برگزاری برنامه های هفته کتاب می تواند در ایجاد نشاط و تقویت روحیه مطالعه بین جوانان نقش آفرین باشد.

ابدالی پور مطالعه و کتابخوانی را امری مهم در نشاط علمی و روحی جامعه خواند و اظهار داشت: با تربیت صحیح نسل امروز و تقویت فرهنگ مطالعه می توان افزون بر افزایش بصیرت و آگاهی بین جوانان و نوجوانان در رشد اجتماعی و کاهش آسیب های اجتماعی نیز ایفای نقش کرد.

وی ادامه داد: از برنامه های کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان به مناسبت هفته کتاب پویش مردمی نذرفرهنگی کتاب در پنج بخش جمع آوری کتاب های فرسوده و بلا استفاده از مساجد و منازل، طرح اهدای کتاب به کتابخانه های روستایی و مناطق محروم، نذر کتاب در گردش، کوله پشتی کتاب ( تبادل کتاب به صورت خانه به خانه) و آدینه کتاب(معرفی کتاب در نماز خانه) است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان از برگزاری مسابقات کتاب در مساجد خبر داد و گفت: بازدید گروهی از نمایشگاه های کتاب(کشوری، استانی، شهرستانی و کانونی)، بازدید کتابداران از کتابخانه های نمونه مساجد استان، تقدیر از کتابداران نمونه کتابخانه های مساجد و نویسیندگان کتاب در حوزه مسجد، اجرای طرح تبادل کتاب بین کتابخانه های مساجد با محوریت دبیرخانه استان از دیگر برنامه های هفته کتاب است.

وی افزود: معرفی کتابخانه های مساجد موفق والگو، معرفی مروجان کتابخوانی، شرکت در جشنواره روستاهای دوستدار کتاب و مستند سازی از فعالیت ها را می توان دیگر برنامه های هفته کتاب در کانون مساجد عنوان کرد که با هدف تبیین و ترویج فرهنگ مطالعه برگزار می شوند./9451/پ203/ب1

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات