۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۱
کد خبر: ۶۲۷۸۱۹

حمله موشکی رژیم صهیونیستی به مراکزی در دمشق

حمله موشکی رژیم صهیونیستی به مراکزی در دمشق
ارتش اسرائیل از انجام حملاتی سنگین به مقرهایی نظامی در دمشق خبر داده است. همزمان منابع نظامی سوری از هدف قرار گرفتن بخش عمده موشک های شلیک شده اطلاع رسانی کرده است.

به گزارش خبرگزاری رسا، کمتر از بیست و چهار ساعت پس از ادعای رژیم صهیونیستی مبنی بر حمله موشکی از جولان به سوی سرزمین های اشغالی؛ منابع نظامی این رژیم از انجام حملاتی موشکی به مراکز نظامی در دمشق خبر داده است.

وزارت جنگ رژیم صهیونیستی مدعی است این حملات را به تلافی راکت‌های شلیک شده از سوریه انجام داده است.

در این راستا ارتش اسرائیل در توییتی صبح امروز نوشت، حملات گسترده‌ای علیه اهداف سوریه از جمله موشک‌های زمین به هوا، مقرهای فرماندهی نظامی، انبارهای تجهیزات و پایگاه‌های نظامی آغاز کرد.

این ارتش مدعی شد: در نتیجه این حملات، تعدادی از آتشبارهای دفاع هوایی سوریه منهدم شدند.

آویخای ادرعی، سخنگوی ارتش اسرائیل در این باره گفت: جنگنده‌های ما بامداد امروز ده‌ها هدف نظامی وابسته به ارتش سوریه را در داخل اراضی این کشور هدف گرفتند که این اهداف شامل موشک‌های زمین به هوا، مقرهای فرماندهی، انبارهای سلاح و پایگاه‌های نظامی و در پاسخ به حملات موشکی روز سه شنبه از اراضی سوریه بود.

خبرگزاری سانا هم به نقل از منابع نظامی نوشت: "در ساعت ۱:۲۰ صبح چهارشنبه، جنگنده‌های اسرائیلی اطراف شهر دمشق را با شماری از موشک‌ها هدف گرفتند."

سانا این حمله را "سنگین" توصیف کرد و یک خبرنگار خبرگزاری فرانسه در دمشق می‌گوید صدای چند انفجار مهیب را شنیده است.

خبرگزاری سانا اعلام کرد که این موشک‌ها از جنگنده‌های اسرائیلی و از بلندی‌های جولان و مرج عیون لبنان شلیک شدند و پدافند هوایی سوریه توانست اکثر این موشک‌ها را قبل از رسیدن به هدف رهگیری و منهدم کند.

یک منبع امنیتی دیگر به خبرگزاری اسپوتنیک گفت، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی ۱۲ موشک شلیک کردند و نیروهای هوایی سوریه ۹ موشک‌ را رهگیری کرده است.

به دنبال رهگیری موشک‌های اسرائیل توسط نیروهای هوایی سوریه، صدای انفجارهای مهیبی در فضای دمشق شنیده شد و پس از دو حمله رژیم صهیونیستی و رهگیری آن، آرامش کاملی در آسمان دمشق حاکم شد.

ادعای واهی نتانیاهو درباره تجاوز شب گذشته رژیم صهیونیستی به سوریه

نتانیاهو در مورد تجاوز شب گذشته رژیم صهیونیستی به سوریه مدعی شد: من این را روشن کرده بودم که هر کسی به ما آسیب برساند، ما به او آسیب خواهیم رساند این دقیقاً همان کاری است که شب گذشته علیه اهداف نظامی ایران و اهداف نظامی سوریه پس از شلیک موشک به سمت اسرائیل انجام دادیم.

وی افزود: ما همچنان به طور جدی به تلاش برای حفظ امنیت اسرائیل ادامه خواهیم داد.

وزارت خارجه روسیه: حملات موشکی اسرائیل به سوریه نقض قوانین بین‌المللی است

وزارت خارجه روسیه  حملات موشکی جنگنده‌های اسرائیل به اهداف سوریه را نقض قانون بین‌المللی برشمرد.

«میخائیل بوگدانوف»، معاون وزیر امور خارجه روسیه توضیح داد که کشورش درباره این حملات توضیح خواهد خواست.

پدافند هوایی سوریه آخرین بار هفته گذشته، حمله هوایی رژیم صهیونیستی به منطقه "داریا" در حومه دمشق را رهگیری و منهدم کرد.

رژیم صهیونیستی شهریور ماه نیز به اطراف دمشق حمله کرد که با سد محکم پدافند هوایی سوریه رو به رو شد.

رژیم تل آویو تاکنون بارها مناطق مختلف سوریه را هدف حملات هوایی و موشکی قرار داده که در بسیاری از مواقع این حملات به وسیله سامانه دفاع موشکی ارتش سوریه دفع شده است./1360/د101/ب1

ارسال نظرات