۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۵
کد خبر: ۶۲۷۸۵۶
استاد حوزه علمیه:

علم و تقوا دو بال پرواز برای طلبه است

علم و تقوا دو بال پرواز برای طلبه است
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه طلبه با دوبال علم و تقوا می تواند پرواز کند، گفت: طلاب توحید عملی خود را تقویت کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سرکار خانم فاضله، معصومه یوسفی استاد حوزه علمیه، امروز در جلسه درس اخلاق که در مدرسه علمیه خواهران باقرالعلوم(ع) برگزار شد، گفت: انسان با اعمالی که در عالم دنیا انجام می دهد عاقبت اخروی خود را رقم می زند بنابراین انسان از همین دنیا بهشت و جهنم خود را می سازد.

وی با تاکید بر اینکه اعمال انسان در عالم دنیا باید براساس تکالیفی که خداوند برای او مقرر فرموده انجام شود، ادامه داد: تکلیف شناسی از وظایف مهم آدمی در عالم دنیا است، انسان باید موازین شرعی را به درستی بشناسد و با پیروی از آن مطابق دستورات عمل کند.

استاد حوزه علمیه علم و تقوا را دوبال پرواز برای طلبه بیان کرد و گفت: طلبه اگر به هر یک از دو اصل کم توجهی کند زیان های فراوانی متوجه او می شود؛ آیت الله بهجت(ره) توصیه داشتند طلاب روزی حداقل یک صفحه از کتاب معراج السعاده مرحوم نراقی را مطالعه کنند و تا حد توان عامل به مطالب آن باشند.

یوسفی با اشاره به اینکه خداوند به انسان عامل علم می دهد، ابراز کرد: انسان اگر در عالم دنیا اهل محاسبه نفس باشد و به تکلیف الهی خود عمل کند از سختی محاسبه روز قیامت در امان می ماند.

وی با اشاره به اینکه همه تکالیف الهی در راستای سعادت بشر وضع شده است، اظهار داشت: انسان اگر توحید عملی خود را اصلاح کند می تواند به مراحل کمال دست یابد؛ مهمترین مشکل انسان مومن در همین قسم از توحید بیان شده است.

استاد حوزه علمیه در پایان خاطرنشان کرد: توحید عملی سکوی پرواز انسان به سوی خداوند است؛ طلاب توحید عملی خود را تقویت کنند./813/پ310/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات