۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۴
کد خبر: ۶۲۷۸۶۳
ساداتی نژاد در گفت‌وگو با رسا:

دولت در موضوع سهمیه‌بندی بنزین اعتمادسازی کند

دولت در موضوع سهمیه‌بندی بنزین اعتمادسازی کند
عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی خواستار اعتمادسازی دولت در سهمیه‌بندی بنزین شد.
سید جواد ساداتی نژاد نماینده مردم کاشان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا، در خصوص الزامات دولت در مسیر سهمیه‌بندی بنزین، گفت: سهمیه‌بندی بنزین تصمیم سران سه قوه است که به تایید رهبر معظم انقلاب نیز رسیده است و همه ارکان حاکمیتی وظیفه دارند در اجرایی شدن آن تلاش کنند.

وی افزود: دولت وظیفه داشت تصمیم گرفته شده در خصوص سهمیه‌بندی بنزین را با یک سازوکار صحیح و طی یک برنامه زمان بندی شده دقیق، اجرایی کند. موضوعی مانند سهمیه‌بندی بنزین در کشور پیش از این نیز اجرا شده بود، اما دولت کنونی نتوانست زمینه درستی برای اجرای این کار ایجاد کند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: این سوال مطرح است که چرا دولت مردم را در جریان کار قرار نداد. اگر دولت اقدام به اطلاع‌رسانی دقیق کرده بود و حتی مبالغ واریزی را نیز زودتر در حساب مردم قرار می‌داد و تنها سقف برداشت برای آن معین می‌کرد، به هیچ عنوان دامنه اعتراضات تا این حد گسترش پیدا نمی‌کرد.

ساداتی نژاد با انتقاد از عدم هماهنگی موجود در موضوع سهمیه‌بندی بنزین، بیان داشت: امروز بسیاری از افراد با تاکسی‌های اینترنتی کار می‌کنند و در کنار این قشر زندگی مردم به وضعیت بازار گره خورده است. دولت در این موقعیت وظیفه داشت اصناف و مشاغل را در جریان تصمیم خود قرار داده و اعتماد آن‌ها را جلب کند.

نماینده مردم کاشان در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر این موضوع که مردم در دامنه قانون حق دارند به همین رفتار دولت نیز اعتراض کنند، اظهار داشت: اعتراض حق مردم است. زمانی که مردم از طریق راه‌های مدنی و قانونی اعتراض خود را بیان می‌کنند، هیچ نهاد و یا دولتی حق ندارد با آن‌ها برخورد قهری کند.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مردم هوشیار باشند که وقتی در یک موضوع خاص اعتراض خود را بیان می‌کنند، عده‌ای تلاش خود را به این امر معطوف می‌کنند که اعتراض آن‌ها را مصادره کرده و از طریق آن به جمهوری اسلامی ضربه بزنند. به همین دلیل لازم است تمامی کسانی که امروز به هر دلیل با برخی از سیاست‌های حاکمیتی زاویه دارند، خط خود را از اغتشاشگران جدا کنند.

ساداتی نژاد در پایان گفت: اگر به فرمایشات اخیر رهبر انقلاب دقت کرده باشیم، ایشان به موضوع امنیت تاکید کردند. وقتی عده‌ای در این اعتراضات به زندگی و کسب و کار مردم ضربه می‌زنند، دقیقا همان مسیری را می‌روند که در نهایت امنیت را از جامعه سلب کنند. /۸۵۶/ت302/ق
ارسال نظرات