۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۵
کد خبر: ۶۲۷۸۷۷
واعظی:

اوضاع آرام باشد در آینده خیلی نزدیک اینترنت وصل می‌شود

اوضاع آرام باشد در آینده خیلی نزدیک اینترنت وصل می‌شود
رییس دفتر رییس‌جمهور با اشاره به حوادث اخیر کشور گفت: اوضاع آرام باشد در آینده خیلی نزدیک اینترنت وصل می‌شود.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری رسا، محمود واعظی رییس دفتر رییس‌جمهور در مورد اعتراض به نحوه اطلاع رسانی برای اجرای طرح بنزین اظهار داشت: قبل از دولت روحانی و در 6 سال گذشته، دوبار با مردم برای یارانه ها ارتباط برقرار کردیم. براین اساس در دو تا سه ماه گذشته که قرار بود ما بسته معیشتی را بدهیم در این زمینه کار کردیم.

وی بیان داشت: ابتدا از حالت فردی به خانوار تبدیل کردیم و کارگران و کسانی که تحت حمایت کمیته امداد و بهزیستی و در نوبت هستند به همه آنها پرداخت می شود. کارمندان هم که فایل شان دست دولت است و کسانی که در مناطق محروم و روستاها هستند. عملا به 18 میلیون رسیدیم.

رییس دفتر رییس جمهوری اظهار داشت: نخست با یک مکانیسمی برای ستاد اقتصادی دولت، ۱۴ میلیون نفر اعلام کردند اما نظر رییس جمهوری و برخی دوستان این بود که در این مورد بازتر برخورد کنیم که به ۱۸ میلیون نفر رسید.

وی اضافه کرد: الان هم فکر می کنیم در این بسته خطایی باشد بعد از آنکه هفته آینده هر سه مرحله انجام شد حدود 60 میلیون نفر یا 18 میلیون خرده ای خانوار پرداخت شد، موضوع کسانی که فکر می کنند مستحق هستند در سامانه ای بررسی می شود و پرداخت خواهد شد.

واعظی تصریح کرد: اگر چه مردم ایران کمبودهایی از نظر معیشتی دارند و ممکن است انتقاداتی را به بخش های مختلف داشته باشند، اما این مشکل درون خانوادگی و در درون ایران حل می‌شود؛ اگر پای خارجی‌ها و بهره برداری دشمنان به میان آید، مانند راهپیمایی دیروز تبریز است که صد هزار نفر خودجوش به خیابان آمدند و همینطور راهپیمایی های دیگر که به صورت خودجوش در کشور انجام می شود.

وی ادامه داد: این نوع رویکردها نسبت به ایران محکوم است و مردم هم وقتی می ببینند که آنها (دشمنان) وارد می شوند، می دانند که این حرکت ها برنامه ریزی از طرف دشمن است.

رییس دفتر رییس جمهوری در پاسخ به سوالی درباره اقدامات رسانه ای درخصوص سهمیه بندی بنزین گفت: مسئولیت کل امور از مدت ها قبل در این خصوص به عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور داده شد و وی کمیته‌های مختلفی در وزارت کشور ایجاد کرده و در تقسیم بندی که در گذشته اعلام کردند و امروز هم در دولت اعلام کردند کمیته‌ای که مسئولیت تبلیغات را داشته؛ صدا و سیما بوده و اعلام کرد پیوست رسانه‌ای هم داشته است.

واعظی گفت: این که صدا و سیما نمی‌توانسته موضوعی که محرمانه اعلام شده را به گونه‌ای تبلیغ کند که معلوم شود مثلا قرار است پنجشنبه شب این اتفاق بیفتد، کار درستی هم هست. صدا و سیما مسئولیت این کمیته را داشته به نحو احسن هم قبل از اعلام و هم تا الان خیلی خوب عمل کرده است.

واعظی در مورد دستگیر شدگان حوادث اخیر تصریح کرد: قوه قضاییه در این خصوص عمل می‌کند و حرف قوه قضائیه در مورد اینکه کسانی در این حوادث گول خورده‌اند درست است.

رییس دفتر رییس جمهور در مورد انتشار خبر روز گذشته بحث رییس جمهور با رحیم‌پور ازغدی در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: من در این جلسه نبودم.

وی در پاسخ به پرسشی درباره عایدی دولت از سهیمه بندی بنزین؛ گفت: این اقدام دو فایده دارد؛ چون بنزین ارزان بود و مصرف بنزین به سرعت بالا می‌رفت بر این اساس ما دوباره می‌رسیدیم به جایی که وارد کننده بنزین باشیم. از طرف دیگر گرانی‌های که اخیراً اتفاق افتاده بود اقشار گسترده‌ای از کشور تحت فشار بودند و  مجبور بودیم از کسانی که بنزین بیشتری استفاده می کنند بگیریم و به کسانی بدهیم که یا اصلاً از بنزین استفاده نمی کنند یا کمتر استفاده می کنند. بنابراین مدیریت مصرف و پرداخت یارانه به حدود ۶۰ میلیون نفر عایدی دولت از این برنامه بوده است.

رییس دفتر رییس جمهور: اگر آرامش همین گونه باشد در آینده خیلی نزدیک اینترنت وصل می‌شود.

واعظی در پاسخ به سوال دیگری درخصوص محکومیت ایران در سازمان ملل هم گفت: بارها اعلام کردیم برخورد سازمان ملل دوگانه و سیاسی است. کشورهایی در همین منطقه خودمان مثل عربستان هستند که نه پارلمان نه روزنامه و حزب دارند و کسی کاری با آن ندارد. افکار عمومی دنیا این را خوب متوجه است و به همین دلیل است که کسی در دنیا با آن استناد نمی‌کند.

وی تاکید کرد: اینکه اروپا و آمریکایی ها، رژیم صهیونیستی و برخی کشورها فکر کردند اگر ۴ نفر اغتشاش کردند و چند جا را آتش زدند این افراد مردم ایران هستند؛ خیلی ذوق زده شدند و ابراز حوشحالی کردند؛ در صورتی که اینها، مردم ایران را نمی شناسند./998/د102/ق

میثم صدیقیان
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
United Arab Emirates
۰۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۱
اوضاع آرام است جنابعالی نا ارامی
1
0