۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۸
کد خبر: ۶۲۷۸۸۳
ربیعی:

برخی از روی هیجان به خیابان‌ها آمدند

برخی از روی هیجان به خیابان‌ها آمدند
سخنگوی دولت گفت: به اعتقاد من برخی از روی نارضایتی و هیجان آمدند که شنبه شب صف خود را از دیگران جدا کردند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری رسا،‌ علی ربیعی سخنگوی دولت در حاشیه جلسه هیأت دولت اظهار داشت:دولت از رفتار و درک شرایط توسط مردم سپاسگزار است  و هرچقدر هم برخی رسانه ها خواستند جریان سازی و رهبرسازی کنند مردم با هوشمندی بیشتری از آنها فاصله گرفتند. بازهم در جلسه هیات دولت این موضوع ناآرامی ها مطرح شد و همچنین از هوشمندی رهبر معظم انقلاب و مواضع هوشمندانه ایشان که آنچنان ایستادند و با یک پیش بینی از تحرکاتی که داشتند موضع گیری کردند و آبی بر آتشی که بسیاری آن را برافروخته بودند ریختند.

سخنگوی دولت گفت: گزارشی که در دولت امروز از ناآرامی ها ارائه شد نشان داد که ما مساله خاصی در این زمینه نداشتیم و دیروز هم فقط در نقاطی کوکتل مولوتف پرتاب می‌کردند و حملات این چنینی و ایذایی بوده است و چیزی که وجه عمومی داشته باشد مشاهده نشده بود.

وی با تاکید بر اینکه ما پیش بینی می‌کردیم از لحاظ امنیتی سال ۹۸ سال سختی خواهد بود، افزود: آشکارا آمریکایی‌ها اعلام کردند که ما امنیت روانی را دنبال می کنیم، به اعتقاد من برخی از روی نارضایتی و هیجان آمدند که شنبه شب صف خود را از دیگران جدا کردند که ما حتما تمهیداتی برای شنیدن صحبت‌های آنها می‌اندیشیم.

ربیعی ادامه داد: گزارشی برای ما آمد که برخی در عسلویه اجازه تغییر شیفت نداده و قصد داشتند لوله های نفتی و گازی را منفجر کنند.آقای آذری جهرمی گفت که در اصفهان به طور همزمان به دو نقطه حمله شد که اگر موفقیت آمیز بود بخش اعظمی از تلفن ثابت قطع می شد.

وی بیان داشت:  وقتی این شواهد را کنار هم می گذاریم مشخص می شود جریانی قضد داشت بر موج نارضایتی‌ها در کشور سوار شد. برخی رسانه‌های خارجی هم بی شرمانه کد آتش‌زدن در کشور دادند و آدم‌هایی در رسانه‌ها آوردند و قصد داشتند آنها را به عنوان رهبر ناآرامی ها معرفی کنند.

سخنگوی دولت تصریح کرد: برای من کاملا روشن است که از ناآرامی‌های سوریه یا یمن فیلم‌هایی در روزهای آینده (به عنوان ناآرامی در ایران) منتشرر خواهد شد. مردم به هیچ عنوان به سمت مراکز امنیتی و نظامی نمی روند، ولی این جریان قلیل با هدف به سمت این مراکز رفتند. این افراد قلیل معمولا در این ناآرامی‌ها آسیب نمی بینند ، بلکه ناآرامی را ایجاد کرده وسپس به خانه‌های تیمی خود می‌روند.

وی بیان داشت: گروه دیگر هم درادامه هم متاثر از جریان دوم بودند که با قمه به خیابان آمدند و مراکز عمومی را تخریب کردند. تیراندازی هایی شده که با سلاح‌های دولتی نبوده است. ما با کسانی که از سوی این جریان آسیب‌دیده‌اند، ابراز همدردی می کنیم.

ربیعی با بیان اینکه تصمیم دولت آن است که تا پایان سال ۹۸ هیچ افزایش قیمتی در خدمات دولتی نداشته باشیم، اظهار داشت: هیچ کدام از دستگاه‌ها و شرکت‌های دولتی اجازه نخواهند داشت که در کالاها و خدماتشان افزایش قیمت داشته باشند.

سخنگوی دولت اظهار داشت: امروز تاکید شد وزارت‌خانه‌های صمت و جهاد کشاورزی و بخش حمل و نقل؛ نظارت و کنترل بی وقفه ای و نه مقطعی برای جلوگیری از سوء استفاده و بهانه‌گیری برای افزایش قیمت به بهانه بنزین را ادامه دهند و در هر جلسه هیات دولت، گزارشی از این اقدامات ارائه خواهد شد. امروز در برخی از بیرون ماندگان از سهمیه نیز بحث شد و  وزارت نفت به همراه وزارت کشور و وزارت صنعت،معدن و تجارت ساماندهی خواهند کرد تا این افراد در سامانه هایی که پیش‌بینی می‌شود، تصمیم‌گیری کنند.

 

دستیار ارتباطات اجتماعی با بیان اینکه در جلسه امروز هیات دولت گزارشی از شبکه ملی اطلاعات ارائه شد، تصریح کرد: از وزیر ارتباطات بابت تلاش‌های انجام شده تشکر شد. امروز برخلاف کسانی که گفتند کاری در این رابطه انجام نشده است، نشان داده شد که بخش اعظمی از فعالیت‌های اقتصادی روی این شبکه استوار شده است که باعث خوشحالی است. در نشست امروز هم تداوم فعالیت شبکه و تقویت آن مورد تاکید قرار گرفت.

ربیعی با بیان اینکه بحث اینترنت و اتصال آن در جلسه امروز هیات دولت مطرح شد، خاطرنشان کرد: بررسی این مسئله به شورای امنیت کشور محول شده است. این ملاحظه در دستور قرار گرفته که اینترنت در استان‌ها برقرار شود تا نگرانی افرادی که در فضای مجازی کسب و کاری دارند، برطرف شود.

وی خاطرنشان کرد: همه ما می‌پذیریم که گاهی اوقات ناچاریم هزینه سوء استفاده از تکنولوژی را پرداخت کنیم چرا امنیت برای ما بسیار مهمتر است.

ربیعی تاکید کرد: طرح معیشتی «تا» ندارد و این طرح ادامه خواهد یافت. این طرح اکنون قانون برنامه ششم و مصوبه دولت را دارد و برای اجماع عمومی هم مصوبه سران قوا را دارد و در قوانین بودجه سالانه هم پایدار خواهد ماند.

سخنگوی دولت ضمن تاکید بر اینکه قرار نیست قیمت گازوئیل افزوده شود، درباره میزان اختصاص بنزین سهمیه‌ای برای خودروهای شخصی خاطرنشان کرد: تعیین ۶۰ لیتر منطق علمی داشته است. ۶۰ لیتر برای روستاها و شهرهای کوچک کفایت می‌کند. من از مردم خواهش می‌کنم چند ماهی صبوری داشته باشند، زیرا با کنترل قیمت‌هایی که ما انجام می‌دهیم اثرات این طرح را متوجه خواهند شد./998/

میثم صدیقیان
ارسال نظرات