۰۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۷
کد خبر: ۶۲۷۸۹۵
در قالب کتابخوان همراه پژوهان؛

نسخه الکترونیکی کتاب «روش های توان افزایی در سختی ها» منتشر شد

نسخه الکترونیکی کتاب «روش های توان افزایی در سختی ها» منتشر شد
کتاب «روش های توان افزایی در سختی ها» می‌تواند از سویی به غنای علم در حوزه بهداشت و سلامت روان کمک کند و منشأ طراحی روش‌های مقابله با استرس و تدوین مداخلات اسلامی گردد
محمد پهلوانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به آماده سازی نسخه الکترونیکی کتاب «روش‌های توان افزایی در سختی ها» اظهار داشت: از اهداف اساسی پژوهشکده اخلاق و روان‌شناسی اسلامیِ پژوهشگاه قرآن و حدیث، پژوهش در آموزه‌های روان‌شناختی قرآن کریم است. قرآن کریم به عنوان مهم‌ترین منبع هدایت، هر چند در ظاهر، ادبیاتی عرفی و قابل‌فهم برای عموم دارد، امّا در عمقِ خود، دارای مبانی نظری و علمی است.

وی گفت: اقدامی که باید صورت پذیرد، کشف این مبانی نظری و تئوریزه کردن آنهاست؛ این کار، در راستای نهضت تولید علم و گامی به سوی نظریه‌پردازیِ مبتنی بر منابع اسلامی و اسلامی کردن علوم انسانی است.

مدیر فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تصریح کرد: از موضوعات مهم زندگی، مشکلات و گرفتاری آن است که گونه‌های مختلفی دارد و هنگام وقوع، انسان را دچار ضعف و ناتوانی می‌کند و از اقدام صحیح، باز می‌دارد؛ این مسئله، در قرآن کریم مورد توجّه قرار گرفته است.

وی افزود: خداوند متعال در دوره‌های مختلف، اولیای دین و اهل ایمان را با روش‌های متفاوت در برابر مشکلات، توانمند ساخته است. با توجّه به این که قرآن کریم، کتاب زندگی برای همۀ انسان‌ها در همه دوران‌هاست، لازم بود که این آموزه‌ها استخراج و طبقه بندی شوند که بدین منظور، حجت الاسلام محسن عطاءاله، عهده‌دار این پژوهش شدند.

پهلوانی اظهار داشت: تدوین نخست این اثر به عنوان پایان‌نامه نامبرده عرضه شد و پس از آن با توجّه به روشن شدن برخی نواقص و گشوده شدن دریچه‌های نو، تجدید نظر در بررسی اوّلیه، در دستور کار قرار گرفت. این مرحله، حدود یک سال به درازا کشید؛ اینک حاصل این پژوهش در اختیار شماست.

وی گفت: این اثر می‌تواند از سویی به غنای علم در حوزه بهداشت و سلامت روان کمک کند و منشأ طراحی روش‌های مقابله با استرس و تدوین مداخلات اسلامی گردد؛ و از سوی دیگر، به عموم مردم در توانمندی در برابر مشکلات، یاری رساند.

مدیر فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی به معرفی کتاب «روش‌های توان افزایی در سختی ها» پرداخت و اظهار داشت: این اثر به همت محمد سبحانی نیا تألیف شده که در مؤسسه علمى فرهنگى دارالحدیث تهیه و در انتشارات پژوهشگاه قرآن و حدیث منتشر شده است.

وی گفت: کتاب «روش‌های توان افزایی در سختی ها» با ۳۶۹ صفحه در سال ۱۳۹۳ منتشر شده و اداره فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی این اثر را به صورت کتاب الکترونیکی منتشر شده است.

پهلوانی تصریح کرد: این اثر در کتابخوان همراه پژوهان با قابلیت اجرا در سیستم عامل اندروید، ویندوز و iOS قابل دسترسی است.

وی درباره خرید نسخه الکترونیکی این کتاب خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان برای دریافت این اپلیکیشن می‌توانند به نشانی www.pajoohaan.ir مراجعه کنند و با خرید نسخه الکترونیکی این کتاب، از مطالب آن بهره‌مند شوند. /۸۲۲/ت ۳۰۳/ش
مهدی فلاحی
ارسال نظرات