۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۷
کد خبر: ۶۲۷۹۰۸
آیت الله مجتهد شبستری در گفت وگو با رسا:

دولتمردان به وعده‌های خود در زمینه نظارت بر بازار و کنترل قیمت‌ها عمل کنند

دولتمردان به وعده‌های خود در زمینه نظارت بر بازار و کنترل قیمت‌ها عمل کنند
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این که دولتمردان نباید وعده های خود را فراموش کنند، گفت: دولتمردان به وعده‌های خود در زمینه نظارت بر بازار و کنترل قیمت‌ها عمل کنند.

آیت الله محسن مجتهد شبستری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، با اشاره به حوادث اخیر کشور گفت: درباره اصل جریان افزایش قیمت سوخت مسأله این است که قیمت بنزین در ایران ارزان است و در هیچ جای دنیا بنزین به این ارزانی ارائه نمی شود و باید روزی بنزین به قیمت واقعی عرضه می شد.

وی افزود: درباره شیوه اجرا باید گفت که اجرای طرح مدیریت سوخت نیاز به زمینه سازی داشت و مسؤولان باید مردم را توجیه می کردند که اجرای این برنامه به نفع مردم و کشور است و درآمد آن به مردم داده خواهد شد.

نماینده خبرگان رهبری با بیان این که اگر مسؤولان مردم را توجیه می کردند جامعه شوکه نمی شد، اظهار داشت: مسؤولان باید افزایش قیمت بنزین را به صورت تدریجی انجام می دادند چرا که افزایش ناگهانی قیمت بنزین بار روانی دارد و مردم را دچار سردرگمی می کند.

وی با اشاره به فرصت طلبی دشمنان برای ضربه به نظام اسلامی ادامه داد: دشمنان به دنبال بهانه ای برای سوء استفاده از اوضاع کشور و خرابکاری هستند و متأسفانه در چند روز اخیر شاهد اقدامات خشونت آمیز و تخریبی اشرار بودیم.

آیت الله مجتهد شبستری تأکید کرد: همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند مردم خرابکاری نمی کنند و بانک و اموال جامعه را آتش نمی زنند بلکه این کارها از اشرار بر می آید.

وی عنوان کرد: انتظار ما از دولت و مسؤولان این است حالا که بنا شده طرح مدیریت سوخت اجرایی شود باید در کنترل قیمت ها مراقبت های لازم را داشته باشند تا مبادا گرانی بنزین سبب کالاهای دیگر شود، مردم از این موضوع نگران هستند و باید جلوی سوء استفاده گرفته شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: مسؤولان باید مدیریت کنند که اوضاع عادی باشد، گرانی وجود دارد و اگر مزید بر آن، گرانی بیشتری وجود داشته باشد برای مردم قابل تحمل نخواهد بود، امیدواریم که وعده های مسؤولان مبنی بر کنترل قیمت ها و نظارت بر آن عملی شود تا شاهد نتیجه خوبی برای مردم و نظام اسلامی باشیم.

محمد قمین
ارسال نظرات