۳۰ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۵
کد خبر: ۶۲۷۹۱۴
دبیر شورای راهبری دفتر تبلیغات اسلامی:

نمایشگاه دستاوردهای قطبی دفتر تبلیغات اسلامی برگزار می شود

نمایشگاه دستاوردهای قطبی دفتر تبلیغات اسلامی برگزار می شود
دبیر شورای راهبری دفتر تبلیغات اسلامی از برگزاری نمایشگاه دستاوردهای قطبی این دفتر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدحسین هاشمیان «دبیر شورای راهبری دفتر تبلیغات اسلامی» در نشست شورای راهبری این دفتر که با موضوع «نمایشگاه دستاوردهای قطبی» برگزار شد، گفت: دبیرخانه شورای راهبری به همراه روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی در حال طراحی نمایشگاه دستاوردهای قطبی است و این نمایشگاه یک نوع مقدمه برای نمایشگاه اصلی دفتر در سال آینده می باشد.

وی با اشاره به اینکه زمان محدودی در اختیار داریم که مستلزم همکاری قطب ها و میزها با روابط عمومی و دبیرخانه شورای راهبری است، گفت: آماده کردن و ساخت کلیپ جهت ارائه در نمایشگاه، نیازمند دریافت محتوا از طرف قطب ها و میزهاست تا یک کار رسانه ای حرفه ای انجام شود.

دبیر شورای راهبری با تأکید بر اینکه نیاز نیست قطب ها و میزها تمام برنامه ها را در محتوا بیاورند، تصریح کرد: ارائه فعالیت های برجسته در میزها و قطب ها کافی است که به یک خروجی رسانه ای جذاب برسیم تا در نمایشگاه دی ماه امسال عرضه شود.

*قطب های فکری و فرهنگی یک جریان دراز مدت و استراتژیک است
حجت الاسلام والمسلمین محمدمهدی مسعودی «رئیس دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی» در این نشست با اشاره به اینکه در نمایشگاه باید بُعد نوآوری هم لحاظ شود، اظهار داشت: دستاوردهای نوآورانه ای که طراحی جریان های قطب های فکری و فرهنگی بعد از ۴۰ سالگی انقلاب برای نظام داشته است، باید به شکل نرم افزاری در نمایشگاه دستاوردهای قطبی نمود داشته باشد.

وی ضمن تأکید بر اینکه مکرراً در بیرون و درون از مجموعه دفتر این سؤال پرسیده می شود که اثربخشی قطب ها چه بوده است، گفت: دستاوردهای قطب ها بسیار بوده اما اثر بخشی اقدامات عملی باید در نمایشگاه خودش را نشان دهد.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، قطب های فکری و فرهنگی را یک جریان دراز مدت و استراتژیکی خواند و تصریح کرد: مشهود بودن آینده جریان قطبی چه در سطح سازمان و چه در نمایشگاه دستاوردهای قطبی باید لحاظ شود.

وی همراهی آموزش و پرورش و حوزه علمیه با جریان قطبی را ضروری دانست و افزود: نباید فقط به ارائه اسناد و دستاوردها اکتفا شود، بلکه باید سازمان ها و ارگان های دیگر با این جریان قطبی همراه شوند تا دستاوردهای بهتری داشته باشیم.

*دستاوردهای قطب ها معرفی شود
سپس، حجت الاسلام والمسلمین نجف لک زایی «رئیس میز نظام سیاسی جمهوری اسلامی قطب های فکری و فرهنگی» ضمن بیان پیشنهادی اظهار داشت: بایستی که رؤسای قطب ها و میزها در خلال هفته پژوهش یک نشست داشته باشند و دستاوردها و ظرفیت ها را در آنجا معرفی کنند.

در پایان این نشست، احمدی حاجی «دبیر قطب بنیادهای نظری و نظام متقن علوم انسانی و اسلامی» خاطرنشان کرد: در سال گذشته تجربه خوبی در جذب و استقبال مخاطبین در نشست های علمی نداشتیم و لذا اگر نشست ها ضبط گردد و در رسانه ها و صدا و سیما پخش شود، معرفی بهتری خواهد شد./822/ج

مهدی فلاحی
ارسال نظرات