۳۰ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۹
کد خبر: ۶۲۷۹۱۶
با سخنرانی آیت الله سبحانی؛

همایش نقش اصول فقه در تفسیر قرآن کریم برگزار شد

همایش نقش اصول فقه در تفسیر قرآن کریم برگزار شد
همایش «نقش علم اصول در تفسیر قرآن کریم» با حضور جمع زیادی از اساتید سطوح عالی و خارج حوزه و همراه با سخنرانی حضرت آیت الله سبحانی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همایش بزرگ «نقش علم اصول در تفسیر قرآن کریم» از ویژه برنامه های سی و هشتمین سالگرد ارتحال علامه طباطبایی(ره) با حضور جمع زیادی از اساتید سطوح عالی و خارج حوزه شامگاه چهارشنبه در دارالقرآن علامه طباطبایی(ره) برگزار شد.

از جمله حاضران در این همایش می‌ توان به آیات محسن فقیهی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، مرتضی مقتدایی عضو شورای عالی حوزه های علمیه و سیدریاض حکیم اشاره کرد.

آیت الله جعفر سبحانی استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم به عنوان سخنران اصلی در این نشست حضور داشت که وی با بیان این که تحول در علوم به معنای کنار زدن آثار بزرگ گذشتگان نیست، گفت: تجدید نظر و تحول در علم اصول نیز باید به صورت تدریجی و محققانه انجام شود.

همچنین رییس انجمن اصول فقه حوزه حجت الاسلام والمسلمین سیدصادق محمدی با اشاره به آخرین اقدامات انجمن اصول فقه حوزه از آماد سازی صدها مقاله در موضوع علم اصول در قالب 25 جلد کتاب در آینده نزدیک خبرداد.

اعلام نام گذاری یک روز در سال با تأیید شش مرجع تقلید به نام «روز اصول فقه» به همت انجمن اصول فقه حوزه بخش دیگری از برنامه های این همایش بود و در ادامه از تندیس گرامیداشت روز علم اصول رونمایی شد.

مرتضی نجفی قدسی رییس دارالقرآن علامه طباطبایی(ره) نیز در این نشست یادآور شد: حواشی بر نهایه محقق اصفهانی و حاشیه کفایه الاصول علامه طباطبایی(ره) نیز از سوی دارالقرآن در آینده نزدیک تحقیق و بازنویس شده و در انتشار جامعه علمی قرار می گیرد.

همچنین حجج اسلام محققیان و کوثری از اساتید حوزه علمیه قم در این نشست به ترتیب در ارتباط با «کاربردهای علم اصول فقه در تفسیر المیزان» و «حجیت ظواهر قرآن از منظر علامه طباطبایی(ره)» به ارائه بحث پرداختند./1330/ج

ارسال نظرات