۳۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۴
کد خبر: ۶۲۷۹۳۳
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی مطرح کرد؛

کم‌توجهی به فرهنگ ازجمله غفلت‌های مهم در چله نخست انقلاب

کم‌توجهی به فرهنگ ازجمله غفلت‌های مهم در چله نخست انقلاب
امام‌جمعه بجنورد با تأکید بر ضرورت جبران غفلت‌های چهل سال گذشته و یافتن راهکار برون‌رفت از این غفلت‌ها، گفت: یکی از مصادیق این غفلت‌ها کم‌توجهی به بخش فرهنگ است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در نشست با مسؤولان فرهنگی استان، با تأکید بر اهتمام بیشتر به فعالیت‌های فرهنگی، اظهار کرد: بعضی جاها می‌خواهیم کار نکنیم بهانه بودجه می‌آوریم در حالی که مثلاً حضور در نماز جمعه نیاز به چه بودجه‌ای دارد که از آن دریغ می‌کنیم.

وی افزود: باید مسؤولیت‌ها را نوعی ریل‌گذاری ببینیم، ازاین‌رو هر مسؤول فرهنگی که می‌آید باید چند ریل بر این مسیر فرهنگ اضافه کند تا قطار فرهنگ به حرکت خود ادامه داده و در ادامه کار گذشتگان، کار جلو برود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: اگر کارهای فرهنگی ما گفتمان سازی شده و بر روی ریل خود قرار گیرد بدون شک جواب داده و اثرگذاری ویژه‌ای خواهد داشت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ضرورت جبران غفلت‌های چهل سال گذشته و یافتن راهکار برون‌رفت از این غفلت‌ها، اظهار کرد: یکی از مصادیق این غفلت‌ها کم‌توجهی به بخش فرهنگ است.

امام‌جمعه بجنورد با اشاره به مظلوم بودن فرهنگ در بودجه‌بندی و بودجه‌ریزی کشور، اظهار کرد: مشکل بودجه برای بخش فرهنگ موضوعی اساسی است؛ به‌گونه‌ای که می‌بینیم در زمان بودجه‌بندی، برای فرهنگ مبلغ ناچیزی در نظر می‌گیرند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: در این زمینه کار از سرچشمه خراب است؛ به‌گونه‌ای که یک نماینده ندیده‌ایم به تریبون رفته و فریاد بزند فرهنگ مظلوم است و بودجه ندارد.

وی اضافه کرد: اگر نماینده‌های ما فرهنگی باشند و بودجه مناسبی برای این موضوع در نظر بگیرند این مشکلات پیش نمی‌آید و از سوی مقابل نشر فرهنگ معنویت و اخلاق در کشور که مورد تأکید رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب است، بسیار بهتر صورت می‌گیرد./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات