۳۰ آبان ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۸
کد خبر: ۶۲۸۰۱۷
آیت الله جاودان:

مومن به مقدسات توهین نمی کند

مومن به مقدسات توهین نمی کند
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه تبعیت از هوای نفس شرک است، گفت: انسان مومن خود را در محضر الهی می بیند و هرگز گناه نمی کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله جاودان استاد حوزه علمیه، در جلسه درس اخلاق هفتگی خود که در حسینیه مرحوم شیخ زاهد برگزار شد، گفت: در دین هیچ اکراهی نیست و راه حق از باطل مشخص است.

وی افزود: سعادت اخروی از آن کسی است که به طاغوت کفر بورزد و به خداوند ایمان بیاورد؛ انسان مومن به یکتایی خداوند یقین دارد.

آیت الله جاودان با اشاره به اینکه توحید ریسمانی محکم و پاره نشدنی است، ابراز کرد: انسان اگر به این ریسمان چنگ بزند از گمراهی و تاریکی نجات می یابد.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه انسان نباید خوشبختی را در رسیدن به آرزوهای دنیوی جستجو کند، اظهار داشت: امروز جهان غرب با تبلیغ و ترویج دنیا طلبی درصدد گمراه ساختن مردم از مسیر حق است.

وی با اشاره به اینکه عالم دنیا همیشگی نیست و بقای دائمی ندارد، ابراز کرد: انسان با ایمان واقعی است که می تواند به کمال دست یابد.

آیت الله جاودان با بیان اینکه انسان مومن در برابر خداوند تسلیم است، عنوان کرد: انسان زمانی که مرتکب گناه می شود در اصل به خداوند شرک ورزیده است؛ شرک درجاتی دارد که گناه در زمره شرک خفی قرار می گیرد.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: کسانی که برای رسیدن به جایگاه و آرزوهای دنیوی مرتکب گناه شوند در اصل به خداوند شرک می ورزند. انسان موظف است در برابر مقدسات الهی سر تعظیم فرود آورد، اگر کسی به عمد نسبت به مقدسات بی حرمتی کند شرک ورزیده است.

وی با بیان اینکه وهابیت به مقدسات الهی ایمان ندارد، گفت: گاهی کفر ورزی انسان از یک گناه کوچک آغاز می شود و گاهی نیز از یک گناه بزرگ مثل پرسیدن بت شروع می شود، کسی که هوای نفس خود را می پرستد دچار شرک شده است.

آیت الله جاودان با اشاره به اینکه انسان مومن برای رضای الهی از هوای نفس تبعیت نمی کند، اظهار داشت: انسان اگر فقط خداوند را بپرستد و از پرستش غیر اجتناب کند به هدف خلقت دست می یابد.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه شیطان هرگز به کسی که همه اعمالش را برای خدا انجام می دهد نزدیک نمی شود، خاطرنشان کرد: انسان در همه احوال باید خود را در محضر خداوند ببیند چنین انسانی از گزند ابلیس در امان است./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات