۰۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۶
کد خبر: ۶۲۸۰۳۳
سردار سلیمانی:

بسیج پرچم دار آزادسازی قدس شریف و نابودی رژیم صهیونیستی خواهد بود

بسیج پرچم دار آزادسازی قدس شریف و نابودی رژیم صهیونیستی خواهد بود
رییس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه بسیج پرچم دار ملل مسلمان در آزادسازی قدس خواهد بود، گفت: رویکرد ما تمسک به بیانیه گام دوم در راستای تشکیل دولت و تمدن اسلامی است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، سردار غلامرضا سلیمانی رییس سازمان بسیج مستضعفین در سخنرانی پیش از خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه تهران با اشاره به هفته بسیج و عنایت امام راحل به این شجره طیبه گفت: حضرت امام(ره) پس از تسخیر لانه جاسوسی طی یک فرمان شجره طیبه بسیج را تأسیس کردند.

وی یکی از رسالت های بسیج را مقابله با دشمنی و کینه ورزی استکبار جهانی به ویژه آمریکا دانست و اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب همواره تأکید کرده اند که اگر تفکر بسیجی در میان یک کشور نهادینه شود، آن کشور از گزند آسیب ها مصون خواهد ماند.

سردار سلیمانی با بیان اینکه امام راحل برای مقابله با توطئه های دشمنان جهانخواری همچون آمریکا و رژیم صهیونیستی فرمان تشکیل بسیج را صادر کردند، خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) همواره در بیاناتشان تأکید کرده اند که بسیج به عنوان یک نیروی الهی باید بتواند با حضور در صحنه به توطئه های دشمنان پاسخ دهد.

رییس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به اینکه بسیج در عرصه دفاع مقدس 92 هزار شهید تقدیم انقلاب کرده است، ابراز داشت: عرصه دفاع مقدس میدان بزرگی برای حضور این نیروی الهی و معنوی بود و جوانان ما با حضور در کسوت بسیج در کنار سایر نیروهای مسلح برای دشمن چالش آفرینی کردند و تهدیدهای موجود برای نظام اسلامی را به فرصت مبدل ساختند.

وی با بیان اینکه همه موفقیت ها و پیروزی های ما و بخش قابل توجهی از موفقیت های جهان اسلام ریشه در تفکر بسیجی دفاع مقدس دارد، گفت: پس از دفاع مقدس امام راحل از ملت خواستند تا بسیج همواره به کار خود ادامه دهد، از این رو پس از جنگ تحمیلی بسیج رویکردهای جدیدی در مقابل ناتوی فرهنگی و عملیات های روانی دشمن اتخاذ کرد و در این زمینه به مقابله با دشمن پرداخت.

سردار سلیمانی با تأکید بر اینکه بسیج در زمینه سازمان دهی و به میدان آوردن جوانان نقش پررنگی ایفا کرده است، عنوان کرد: یکی از نمونه های کارآمدی و خدمت بسیج به مردم ایران این است که در دورانی که مسأله فلج اطفال کودکان کشور را تهدید می کرد، به کمک نیروهای بسیج در مدت یک ماه 20 میلیون کودک، واکسن فلج اطفال دریافت کردند، در حالی که این پروژه در برخی کشورها سالیان سال طول می کشد.

رییس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به خدمات بسیج سازندگی افزود: خدمت رسانی به محرومان، حضور در مناطق کم برخوردار و حل مشکلات مستمندان از اقدامات بسیج است؛ طبق منویات رهبر معظم انقلاب گروه های جهادی نیز باید توسعه پیدا کند و برای توسعه و سازندگی کشور با گروه های برزگ جهادی به میدان بیایند.

وی بیانیه گام دوم انقلاب را مهم ترین سند راهبردی در دوره و عصر جدید ملت ایران دانست و ابراز داشت: ما باید با تکیه بر اهداف بلند بیانیه گام دوم رویکردهای بسیج را با کمک کارشناسان بررسی و اجرا کنیم؛ مهم ترین رویکرد ما تمسک به بیانیه گام دوم و برداشتن گام های جدی برای تحقق آرمان های بلند این بیانیه و حرکت در راستای تشکیل دولت اسلامی و تمدن اسلامی خواهد بود.

سردار سلیمانی با بیان اینکه بسیج پرچم دار ملت های مسلمان در آزادسازی قدس شریف خواهد بود، خاطرنشان کرد: بسیج باید با اتکا به پشتیبانی های مردمی و الهام گرفتن از اندیشه های امام و رهبری قوت گرفته و به پرچم دار ملت ایران تبدیل شود.

وی در پایان یادآور شد: بسیج در چله پر خیر و برکت انقلاب اسلامی تحت زعامت امام و رهبری پرچم دار اخلاق، مقاومت،  پشتیبانی از ملت های مستضعف و مظلوم، خلاقیت انقلابی، فتح قلل علم و فناوری، عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی، مقابله با نفوذ دشمن و نفوذ فرهنگی، مبارزه با ظلم و تبعیض و رانت، آزادسازی قدس شریف و برچیدن بساط ظلم رژیم صهیونیستی در منطقه خواهد بود./841/پ202/ق

حسین ثالث موید
ارسال نظرات