۰۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۱
کد خبر: ۶۲۸۰۴۰
فرمانده تیپ امام جعفر صادق مطرح کرد؛

ضرورت تشکیل هیأت های اندیشه ورز در گردان های بسیجی طلاب

ضرورت تشکیل هیأت های اندیشه ورز در گردان های بسیجی طلاب
حجت الاسلام منتظرزاده با اشاره به لزوم توجه بیشتر به فرامین رهبر معظم انقلاب بر ضرورت تشکیل هیأتهای اندیشه ورز در گردان های بسیجی طلاب برای پیگیری فرامین رهبری تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مجید منتظرزاده فرمانده تیپ 83 مستقل امام جعفر صادق(ع) پیش از ظهر امروز در جمع طلاب بسیجی گردان 115 تبلیغی رزمی فیضیه در مدرسه عالی دارالشفاء ضمن تبریک هفته بسیج و همچنین سالروز ورود حضرت معصومه(س) به شهر قم یادآور شد: حضور ایشان موجب گسترش و برکت آموزه های محمد و آل محمد شد؛ امروز نیز ما باید از اهل بیت(ع) استمداد کنیم که توفیق بدهند تا در خط مستقیم آنها باقی بمانیم و الا با جدایی از این خاندان هرگز نمی توانیم به آنچه خداوند ترسیم کرده را به منصه بروز و ظهور برسانیم

وی با اشاره به تقابل جانانه بین جبهه حق و باطل در آخرالزمان گفت: برخی قائل اند هر هزار سال یک بار تقابل های تفکری و اندیشه ای در جهان پیش می‌ آید، پیش بینی ها اینطور می‌ گوید که ما در آستانه یک پیچ تاریخی بزرگ هستیم که سرنوشت جهان را مشخص می‌ کند.

فرمانده تیپ 83 مستقل امام جعفر صادق(ع)  افزود: صهیونیست ها می‌ گویند ما منتظر آینده نیستیم بلکه خودمان آینده را رقم می‌ زنیم ولی بدون شک اراده خدا در پایان تاریخ بر توفق و برتری تفکر شیعی علوی به دست یک مرد کانونی بزرگ یعنی امام زمان(عج) است.

جمهوری اسلامی اولین حکومت ولایی شیعی بعد از دوران امیرالمؤمنان

وی عنوان کرد: حال آیا ما در قبال این مسأله عظیم وظیفه ای داریم یا خیر؟ جواب این است که اگر بنا است این تقابل جانانه وقوع پیدا کند قطعا ما تکالیفی داریم که باید به درستی به آن عمل کنیم که این وظیفه امروز در سایه یک حکومت و نظامی به نام جمهوری اسلامی در جغرافیای ایران کار کنیم چون بعد از حاکمیت ولایی شیعی چهارساله دوران امیرالمؤمنین(ع) تا پیروزی انقلاب و استقرار نظام جمهوری اسلامی هرگز حکومت ولایی شیعی پدید نیامد.

حجت الاسلام منتظرزاده در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که آل بویه و صفویه حکومت های پادشاهی بودند که در آن علمای شیعه قدری توفیق بروز و ظهور پیدا کردند، گفت: اما به عنوان یک حاکمیت ولایی که یک ولی فقیه و یک حجت خدا در غیر نظام جمهوری اسلامی هرگز نداشتیم.

فرمانده تیپ 83 مستقل امام جعفر صادق(ع)  تصریح کرد: انقلاب و نظام و تفکر ولایی شیعی یک بحث اندیشه ای است که هیچ قشری به اندازه روحانیت نمی توانند در آن نقش آفرینی کنند، انتظاری که از روحانیت در این عرصه است هرگز از دیگر اقشار وجود ندارد.

وی در ادامه با اشاره به حضور چشم گیر مردم در راهپیمایی روز گذشته در محکومیت اقدامات آشوب گران ابراز داشت: یکی از شرایط آمادگی برای حضور امام زمان(عج) این است که یک جامعه ای وجود داشته باشد که امر حجت و ولی خدا روی زمین نماند، این کف کار است که دولت مردان و حاکمان و کارگذاران کسانی باشند که حرف ولی را روی زمین نگذارند.

چرا دولت مردان به حرف امام خود گوش نمی‌کنند؟

حجت الاسلام منتظرزاده با تأکید بر این که رهبر معظم انقلاب با ادبیات های گوناگون مذاکره با آمریکا و اروپا را منع کرده است، گفت: می‌ بینیم که گوش شنوایی از سوی مسؤولان وجود ندارد، در حالی که سید حسن نصر الله فرمانده حزب الله لبنان می‌ گوید اگر رهبر معظم انقلاب از چیزی کراهت داشته باشد ما آن را برای خود حرام شرعی می‌ دانیم چه برسد به آن که ایشان از چیزی نهی کنند.

وی یادآور شد: ما در دوران غیبت میزان تبعیت از حجت خدا را تمرین می‌ کنیم که اگر حرف او را عمل کنیم آماده هستیم که از اوامر و نواهی امام زمان(عج) تبعیت کنیم؛ ما در قبال منویات و مطالبات رهبر معظم انقلاب باید احساس مسؤولیت بزرگی داشته باشیم.

فرمانده تیپ 83 مستقل امام جعفر صادق(ع)  با بیان این که ما در جامعه از اطاعت و تبعیت از ولی امر مسلمین هنوز خوب عمل نکرده ایم، تأکید کرد: این یک ایراد و نقصی است که باید برای آن فکری کرد؛ ما در حیطه اختیارات خودمان نیز در تیپ امام صادق(ع) برای توجه به منویات رهبر معظم انقلاب باید کارهای جدی داشته باشیم.

وی افزود: در هر گردانی باید یک هیأت اندیشه ورز تشکیل شود تا وظیفه خودمان را در قبال نظام و حاکمیت بفهمیم و این را بدانیم که رضایت امام زمان(عج) در رضایت ولی فقیه است چون ما تنها کشوری هستیم که در رأس آن یک فقیه، حکیم فرزانه، دشمن شناس، موقعیت شناس و شجاع وجود دارد.

حجت الاسلام منتظرزاده عنوان کرد: ما چند هزار طلاب فاضل و باسواد انقلابی داریم که کارهای زیادی از دست آنها برمی آید، باید این حرکت سازماندهی شود؛ ما در تیپ امام صادق(ع) 10 گردان داریم که هر روز فراخوان دارند و بنده در بین همه اینها اصرار دارم باید کارهای جدی تری برای دوره جدید نظام و انقلاب انجام شود./1330/ج

ارسال نظرات