۰۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۲
کد خبر: ۶۲۸۰۴۶
حجت الاسلام والمسلمین نکونام:

نقش حضور به موقع مردم در دفع فتنه اخیر بی بدیل بود

نقش حضور به موقع مردم در دفع فتنه اخیر بی بدیل بود
امام جمعه شهرکرد با اشاره به نقش بی بدلیل حضور به موقع مردم در دفع فتنه اخیر، گفت: مردم مطالبات به حق دارند و دولتمردان باید حرف آن‌ها را بشنوند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرکرد که به میزبانی مصلای بزرگ امام خمینی (ره) این شهر برگزار شد، با اشاره به اتفاقات اخیر کشور در بحث ساماندهی مصرف بنزین خاطرنشان کرد: به لطف الهی مردم این استان با فتنه و فتنه گران همراهی نکردند که این از بصیرت بالای آن‌ها نشأت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه مردم استان چهارمحال و بختیاری نشان داده اند که همیشه در مسیر ارزش‌های دینی حرکت می‌کنند و این مایه افتخار است، گفت: در روز نخست اعتراضات مردمی به بحث هدفمندی بنزین در کشور، در این استان نیز اعتراضات مختصری در راستای بیان مطالبات صورت گرفت، اما مردم اجازه نداند از مطالبات به حق آن‌ها توسط فتنه گران سوء استفاده شود و این نشان دهنده بصیرت ایمانی آن‌ها است.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به نقش بی بدلیل حضور به موقع مردم در دفع فتنه اعتراضات گذشته تصریح کرد: مردم استان چهارمحال و بختیاری در این زمینه نیز جزء استان‌های پیشتاز کشور بودند که با تجمع و حضور خود نشان دادند پشتیبان ولایت فقیه هستند.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با تشکر از نقش آفرینی به موقع نیرو‌های انتظامی، مردمی، بسیج، سپاه و نیرو‌های امنیتی در اتفاقات اخیر کشور ابراز کرد: نیرو‌های انتظامی به خوبی در برابر فتنه گران سینه سپر کردند تا جایی که در راه امنیت کشور شهید دادند و این مایه عزت و افتخار آن‌ها است.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه مردم مطالبات به حق دارند و دولتمردان باید حرف آن‌ها را بشنوند، افزود: باید میان مردم و تشکیلات نظام از جمله مسؤولان و دولتمردان اعتماد عمیقی ایجاد و نباید تقابل میان مردم و دولتمردان احساس شود؛ بنابراین باید تصمیم درست گرفته و براساس اعتماد و اعتمادآفرینی اجرایی شود.

وی با تأکید بر اینکه باید در هر تصمیمی، شرایط معیشتی و اقتصادی مردم در رأس و جزء اولویت‌ها باشد، اظهار کرد: مسؤولان مراقب باشند تصمیمی که شرایط زندگی مردم را دشوارتر می‌کند، اتخاذ نشود و این از ضرورت‌های امروز کشور است.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به اینکه به هر دلیل و توجیهی این تصمیم گرفته شد، باید مورد حمایت همگان قرار گیرد، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب نیز از تصمیمی که سران قوا گرفتند، حمایت کردند، زیرا مسأله جدی و حقوق عامه مردم است.

وی با بیان اینکه مبادا منافع افرادی خاص در کشور به سایرین ترجیح داده شود، خاطرنشان کرد: باید زندگی و معیشت مردم در نظر گرفته شود، مردم می‌توانند سختی‌های دشمن را تحمل کنند، اما در برابر توطئه‌های دشمن زانو نخواهند زد.

امام جمعه شهرکرد با تأکید بر اینکه مبادا مسائل و بازار نادیده و رها شود و منافع مردم به خطر بیفتد، افزود: لازم است دولتمردان نظارت‌ها را جدی بگیرند تا خدایی نخواسته بازار رها نشود.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام در ادامه با تبریک هفته بسیج، این شجره طیبه را یک مجموعه انسان ساز دانست و اظهار کرد: به یقین تربیت انسان صالح و مقاوم مهمترین هدف تشکیل بسیج است.

وی با بیان اینکه بسیج در عرصه‌های تربیتی، دینی، امر به معروف و نهی از منکر و مبارزه با انواع فساد در کشور نقش اساسی و کلان دارد، تصریح کرد: باید پایگاه‌های مقاومت بسیج در تمام مراکز شکل گرفته تا این مقاومت در جهت صلاحیت ها، انسان سازی و ایستادگی در برابر رذایل باشد. /۹۴۵۷/پ310/ب1
سجاد محمدی فارسانی
ارسال نظرات