۰۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۶۲۸۰۴۷
آیت الله طباطبایی نژاد:

دولت با مردم شفاف باشد

دولت با مردم شفاف باشد
امام جمعه اصفهان گفت: مسأله افزایش قیمت بنزین بارها در مجلس مورد بحث قرار گرفته بود و دولت باید اگر مشکلی بود با مردمی که همیشه حامی کشور بوده‌اند در میان می‌گذاشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان، در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته اصفهان با بیان اینکه نعمت رهبری و نعمت هدایت دو نعمت بزرگی است که خداوند به ما اعطا کرده، گفت: این دو نعمت تنها نعمت‌هایی هستند که خداوند به خاطر آن در قرآن کریم بر ما منت گذاشته است و این نشان دهنده عظمت آنها است.

آیت الله طباطبایی نژاد مقاومت و تقوا را راهکار ایستادگی و مصونیت در برابر دشمنان دانست و اظهار کرد: کسی که نعمتی در اختیار دارد و تمکن دارد اگر تنها به فکر خود باشد دچار زوال خواهد شد اما اگر یاری رسان و حامیان نیازمندان باشد خداوند نیز یاری رسان او خواهد بود.

وی با اشاره به پنجم آذرماه سالروز تشکیل بسیج مستضعفین به فرمان امام خمینی، خاطرنشان کرد: تشکیل بسیج به امام خمینی الهام شده بود، در هیچ کجای دنیا ارتشی مردمی مانند بسیج وجود ندارد و این نیروی الهی همواره در عرصه‌های مختلف یاری رسان کشور و مردم بوده است.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان، اقدامات دولت تدبیر و امید در افزایش قیمت بنزین را برخاسته از بی تدبیری عنوان کرد و گفت: باید از مردم اصفهان بابت اینکه صف و خط خود را از آشوبگران جدا کردند قدردانی کرد، اگرچه در نخستین روزها مردم سردرگم بودند نسبت به حوادثی که پیش آمده است اما با مشاهده جنایت‌ها و آشوبگری‌های اغتشاشگران از آنها جدا شدند.

امام جمعه اصفهان با اشاره به جنایت‌ها و خسارت‌هایی که اغتشاشگران به کشور وارد کردند، تصریح کرد: کسانی که حامی مردم و به دنبال مطالبات مردمی باشند به اموال عمومی آسیب نمی‌زنند و جان و مال مردم را در خطر قرار نمی‌دهند.

وی در ادامه افزود: نیروهای انتظامی و امنیتی با مدارا و تحمل و صبر بسیار با اغتشاشگران برخورد کردند و تلاش کردند تا کسی آسیب نبیند مگر کسانی که قصد ورود به مراکز نظامی و دستیابی به تسلیحات داشتند که باید با آنها برخورد جدی می‌شد تا مبادا دست به سلاح پیدا کرده و به مردم آسیب بزنند.

آیت الله طباطبایی نژاد با بیان اینکه جهان کفر و استکبار 8 سال در دفاع مقدس تمام تلاش خود را برای نابودی کشور ما به کار گرفت و در نهایت شکست خورد و این تجربه را در تشکیل داعش نیز دوباره تکرار کرد، گفت: مسأله افزایش قیمت بنزین دولت مدعی شفاف سازی است اما در مسأله بنزین که بارها در مجلس شورای اسلامی مورد بحث قرار گرفته بود رویکرد شفافی نداشت.

دولت با مردم شفاف باشد

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با انتقاد از عدم ارتباط صحیح دولت با ملت و مطرح نکردن مسائل با مردم، تصریح کرد: مسأله افزایش قیمت بنزین بارها در مجلس مورد بحث قرار گرفته بود، دولت باید اگر مشکل و مسأله‌ای بود با مردمی که همیشه حامی کشور بوده‌اند در میان می‌گذاشت.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب موضوع افزایش قیمت بنزین را واگذار به سران قوا کردند و مسؤولیت این مسأله با آنها است، اجرای طرح نیز برعهده دولت قرار گرفته بود، همانطور که پیامبر اکرم(ص) با دیگران مشورت کرده و نظرات آنها را می‌پذیرفتند ایشان نیز نظرات مسؤولان را پذیرفتند و با حمایت از این مسأله جلوی مشکلات آینده و توطئه‌های دشمنان را گرفتند.

امام جمعه اصفهان با انتقاد از دلایل و رویکردهای دولت در افزایش قیمت بنزین، اظهار کرد: دولت باید در این زمینه با مردم مشورت می‌کرد و شفاف سازی انجام می‌داد، دلایل دولت برای افزایش قیمت بنزین قابل قبول نیست، برای جلوگیری از قاچاق نمی‌توان یک جنس را گران کرد بلکه باید دولت مانع قاچاق شود نه اینکه مردم مجبور شوند تاوان ناتوانی دولت در مقابله با قاچاق سوخت را بدهند./1304/پ310/ب1

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات