۰۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۸
کد خبر: ۶۲۸۰۴۹
حجت الاسلام والمسلمین قوامی:

دشمنان برای فتنه و آشوب در کشور از مدتها قبل نقشه کشیده بودند

دشمنان برای فتنه و آشوب در کشور از مدتها قبل نقشه کشیده بودند
امام جمعه پردیسان قم با اشاره به اینکه بیانات امامین انقلاب فصل الخطاب است گفت:فتنه ای که قرار بود ماه ها ایران را به آشوب بکشاند در عرض کمتر از یک هفته برچیده شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید صمصام الدین قوامی امام جمعه موقت پردیسان در خطبه های عبادی سیاسی جمعه در مسجد جامع امیرالمؤمنین با اشاره به فضیلت و جایگاه حضرت معصومه(س) ایشان را منشاء برکت حوزه علمیه قم دانست و گفت: ایشان هم مثل حضرت زهراء(س) کوثر و خیر زیاد هستند.

وی در ادامه افزود: اگر حضرت زهراء(س) ام الائمه هستند، حضرت معصومه(س) ام العلماء هستند؛ موسس حوزه مرحوم آیت الله حائری وقتی به قم هجرت کردند نزد مضجع مطهر ایشان آمد و گفت یا فاطمه معصومه(س) همانطور که حضرت مریم مادر روح الله بود، شما نیز مادر برای روح الله ما قرار بگیر. و بعد از مدتی به دست امام روح الله خمینی(ره) قم به مرکز علم تشیع و اسلام تبدیل شد.

حجت الاسلام والمسلمین قوامی با اشاره به نگرانی و حساسیت ویژه مقام معظم رهبری نسبت به آینده قم و حفظ روحیه مذهبی و انقلابی آن، تأکید کرد: قم به عنوان حریم اهل بیت(ع) باید شأنیت و جایگاه خود را حفظ کند و حریم آن فقط شامل خود حرم نمی شود بلکه کل قم را شامل می شود. بحث حریم عفت و حیا به تأسی از کریمه اهل بیت(ع) باید با جدیت پیگیری شود.

وی با تبیین اینکه بیگانگان از مدت ها قبل برای فتنه و آشوب در کشور نقشه کشیده بودند، تصریح کرد: طرح سهمیه بندی و افزایش قیمت بنزین که با سوءتدبیر انجام شد خود یکی از الطاف خفیه الهی بود که باعث شد دشمنانی که سال ها برنامه ریزی کرده بودند از سوراخ های خود خارج شدند و آشوب و اغتشاش به راه انداختند اما آتش فتنه دشمنان در عرض یک هفته خاموش شد.

امام جمعه موقت پردیسان در ادامه افزود: ما در مقابله فتنه هم پیشرفت کرده ایم و فتنه ای که قرار بود ماه ها ایران را به آشوب بکشاند در عرض کمتر از یک هفته برچیده شد و دشمنان درمانده شدند، بر خلاف فتنه 88 که ماه ها طول کشید تا اینکه خائنان و سران فتنه به حصر کشیده شدند.

وی کلمات امامین انقلاب را فصل الخطاب دانست و گفت: رهبری با یک کلمه نزاع ها را تمام می کند؛ با یک کلمه این فتنه اخیر برچیده شد و مردم به حمایت از رهبری بیرون آمدند. ما جلوی مستکبران ایستاده ایم و به حول و قوه الهی همانگونه که این مردم دست نشانده های آمریکا را در کشور ساقط کردند، رژیم مستکبر آمریکا را هم ساقط می کنند.

این استاد حوزه با اشاره به هفته بسیج، این نهاد را مرهون نفس قدسی امام خمینی(ره) دانست و عنوان کرد: بسیج مستضعفین، شامل همه مستضعفان جهان است که در مقابل تمام مستکبران عالم ایستاده است و اصل پیدایش بسیج برای مقابله با آمریکا بود. به برکت یک کلمه طیبه از امام راحل (ره)، شجره طیبه بسیج به وجود آمد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در بسیج سن وجود ندارد در لشکر بسیجی علی اصغر وجود دارد، زینب و حبیب هم هست و شامل همه افراد و اقشار جامعه می شود؛ بسیج مکان هم نمی شناسد در عراق، یمن، سوریه، لبنان، بحرین و حتی در آمریکای لاتین هسته های بسیج و ایستادگی در مقابل مستکبران عالم شکل گرفته است.

امام جمعه پردیسان با اشاره به آیات اول سوره قصص تصریح کرد: بسیج فراخوان مستضعفان برای خلافت، آماده سازی و توانمند سازی نیروهای مؤمن انقلابی برای حضور در صحنه ها است. اراده خدابر این است که مستضعفان وارثان زمین شوند و وعده کرده است که این اراده و قدرت نمایی خود را به مستکبران نشان می دهد؛ راهکار این خلافت نظام و شبکه امامت است.

در پایان نماز جمعه پردیسان، مردم نمازگزار و انقلابی پردیسان قم با سردادن شعار هایی در حمایت از نظام و رهبری و جدا کردن صف مردم از فتنه گران راهپیمایی کردند.

ارسال نظرات