۰۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۲
کد خبر: ۶۲۸۰۵۹
آیت الله سعیدی:

مردم وظیفه خود را به بهترین نحو انجام دادند؛ امروز نوبت عمل مسؤولان است

مردم وظیفه خود را به بهترین نحو انجام دادند؛ امروز نوبت عمل مسؤولان است
امام جمعه قم با اشاره به وفاداری مردم به انقلاب و رهبری، از مسؤولان خواست که به وعده های خود عمل کنند و اجازه ندهند که گرانی های کمر شکن مردم را در فشار قرار دهد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمد سعیدی امروز در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با بیان این که مسجد کانون توحید و معارف است، گفت: مسجد پایگاه برخورد با فتنه ها است، وقتی مشرکان کارکرد مسجد را می بینند سعی می کنند کارکرد مسجد را از بین ببرند، این که آشوبگران مسجد و قرآن را آتش می زنند چون تأثیرات آن ها را می دانند.

وی افزود: آمریکا، انگلیس، صهیونیست ها و سعودی ها با مسجد الحرام، مسجدالنبی و مسجدالاقصی 3 مسجد مهم جهان اسلام چه کردند و چه بلایی سر مسلمانان آوردند، باید مراقب نفوذ دشمنان باشیم و با آن مقابله کنیم.

امام جمعه قم در خطبه دوم با گرامیداشت سالروز ورود کریمه اهل بیت(س) فاطمه معصومه(س) به قم اظهار داشت: ورود بانوی کرامت به شهر قم سبب شد که این شهر مورد توجه بیشتر شیعیان قرار گیرد و به عنوان پایگاه اصلی ترویج، تبلیغ و نشر معارف اهل بیت(ع) معرفی شود.

وی ادامه داد: همه مردم به ویژه قمی ها باید در حفظ و مراقبت از این شهر بکوشند و اجازه ندهند وضع ظاهری قم که مورد توجه رهبر معظم انقلاب و بزرگان است دچار ابتذال و ناهنجاری شود.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با اشاره به سالروز تشکیل بسیج مستضعفان ابراز داشت: بسیج در 5 آذرماه با فرمان امام راحل تشکیل شد و از آن روز این شجره طیبه به سرعت رشد کرد و در خدمت رسانی به انقلاب و اسلام و دفع شر دشمنان پیشگام بود.

وی با اشاره به حوادث اخیر عنوان کرد: متأسفانه در هفته ای که گذشت شاهد آشوب و فتنه عده ای خود فروخته بودیم که از اعتراضات به حق مردم در زمینه گرانی بنزین سوء استفاده کردند و با ضد انقلاب همراهی کردند.

آیت الله سعیدی با بیان این که اغتشاشات اخیر پیچیدگی هایی داشت، خاطرنشان کرد: حامل های انرژی در ایران ارزان ترین قیمت را در سطح جهان دارد، بر اساس مصوبه برنامه پنجم توسعه اصلاح تدریجی قیمت بنزین در بودجه به گونه ای که به مردم فشار نیاورد و سبب گرانی و تورم افسار گسیخته نشود پیش بینی شده بود.

وی اضافه کرد: متأسفانه با تعلل مجلس و دستگاه اجرایی این تصمیم به تأخیر افتاد و از سوی دیگر کارت های سوخت توسط وزارت نفت از چرخه خارج شد در نتیجه به دلیل اسراف در مصرف بنزین، قاچاق بنزین ارزان، لزوم مدیریت منابع مالی و ضرورت کمک های معیشتی و محرومان به ناچار این تصمیم کلان در جلسه سران قوا گرفته شد.

امام جمعه قم در ادامه گفت: رهبر معظم انقلاب همچون روش و سیره امام راحل، حمایت از تصمیم کارشناسی سران سه قوه برای صیانت از نظام اسلامی و حل معضلات و مشکلات مردم را امری لازم می دانند، علیرغم تفاوت کارشناسی در این زمینه رهبر معظم انقلاب از تصمیم سران قوا با صراحت و قاطعیت حمایت کردند.

وی افزود: مواضع قاطع رهبری در همه موارد طبق شرع و قانون فصل الخطاب است و تجربه نشان داده که مصلحت اداره کشور و مردم در پیروی همگان از رهنمودهای حکیمانه آیت الله العظمی امام خامنه ای است، بحمدالله ملت با جدا کردن صف خود از آشوب طلبان در راهپیمایی های گسترده در استان ها بصیرت خود را نشان دادند.

آیت الله سعیدی با بیان این که مردم بصیر و انقلابی قم در راهپیمایی قم با آرمان های امام و شهدا بیعت مجدد کردند، اظهار داشت: مردم وفاداری خود به انقلاب اسلامی و تبعیت از رهبر معظم انقلاب را با حضور به موقع در صحنه اعلام کردند.

وی ادامه داد: از اقدام به هنگام و انقلابی ملت بزرگ ایران در همه استان ها به ویژه قم پایگاه جهاد و اجتهاد قدردانی و تشکر می کنم،  توطئه گسترده دشمن در راه اندازی آشوب و جنگ امنیتی و گسترش آن و تخریب اموال عمومی و خصوصی ناکام ماند و تلاش نیروهای امنیتی و انتظامی و حضور به موقع مردم توطئه را خنثی کرد که به ارواح پرفتوح شهدای امنیت کشور و مردم مظلومی که توسط اشرار شهید شدند درود می فرستیم.

امام جمعه قم تأکید کرد: دشمن جنگ همه جانبه اقتصادی را علیه ملت ایران شدت بخشیده و راهکار پیروزی و غلبه بر جنگ اقتصادی دشمن تحقق راهبرد صیانتی تقویت تولید ملی و کارآفرینی است، دور زدن تحریم ها مهم است اما جنبه تاکتیکی دارد.

وی عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب در جلسه بیش از 3 ساعته با تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی بر این موضوع تأکید داشتند که اسلام معتقد به تولید ثروت ملی و توزیع عادلانه است و ما باید سیاست های تکیه بر داخل را آنچنان محکم کنیم که اگر تحریم ها هم برداشته شد به حرکت تکیه بر داخل ضربه وارد نشود، در داخل کشور ظرفیت های فراوانی داریم و اگر از این ظرفیت ها استفاده کنیم تهدیدها و تحریم ها تبدیل به فرصت خواهد شد.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت خاطرنشان کرد: از دیگر تذکرات مهم رهبر انقلاب این است قبل از این که کشور وارد سالمندی شود باید برای ایجاد ثروت پایدار برای کشور از فرصت جمعیت جوان استفاده کنیم.

وی اضافه کرد: ایشان تأکید کردند که استفاده از صندوق توسعه ملی برای مواقع ضروری است از این رو دولتمردان باید با تقویت اقتصاد و تشویق سرمایه گذاری و کارآفرینی به حمایت از فعالان اقتصادی و تقویا تولید ملی بپردازند و اقتصاد کشور را در برابر تهدیدات دشمن مستحکم کنند و دولتمردان باید جلوی گرانی کمر شکن و سوء استفاده از وضعیت فعلی را بگیرند و مشکلات مردم را حل کنند.

آیت الله سعیدی تصریح کرد: در این روزها که به دلیل مسائل امنیتی برخی ارتباطات اینترنتی قطع شده شاهد بودیم ارتباط دشمنان با عوامل و مزدوران داخلی آن ها قطع شد، از سوی دیگر پیام رسان های داخلی و شبکه های اجتماعی فعال و اثرگذار بودند؛ بنابراین تسریع در ایجاد شبکه ملی اطلاعات دست دشمن را در دست اندازی به فضای مجازی و ایجاد فساد و تخریب افکار عمومی قطع می کند.

محمد قمین
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۷
بایستی حقوق بازنشستگان و خانواده های مستمند و به شدت نیازمندشان که جمعیت قابل توجهی از خانوارهای طبقه متوسط و محروم و خدوم و رنج کشیده مدافع نظام و انقلاب رو با خدمت صادقانه ۳۰ ساله بدون فساد( دزدی ، رشوه ، اختلاس و فرار از کشور)تشکیل می دهند با توجه به منابع حاصل از اصلاح قیمت بنزین بطور کامل در سال ۹۹ همسان سازی شود.تا شرایط برای ادامه حیات و زندگی خانوارهای بدنه اصلی مدافع نظام و انقلاب در تمامی عرصه های مهم کشور، فراهم گردد.
1
0
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۰
اگر به این می اندیشی که
دیگران چگونه به تو می اندیشند،
یا از دیگران می ترسی، یا خودت را باور نداری...!



محمود دولت‌آبادی
0
0