۰۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۷
کد خبر: ۶۲۸۰۶۵
امام جمعه موقت کاشان:

بندگی خدا انسان را به درجات عالی می‌رساند

بندگی خدا انسان را به درجات عالی می‌رساند
حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: انسان های با تقوایی که اخلاص دارند و عبد خدا هستند در اثر پیمودن راه عبودیت و بندگی خدا به درجات عالی می‌رسند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبار جمعه شب در تفسیر آیه ۳۵ سوره رعد که در مسجد آیت الله رضوی کاشانی برگزار شد، گفت: خداوند در قرآن به انسان‌های با تقوا مکرر وعده بهشت داده است.

وی به برخی از ویژگی‌های بهشت وعده داده شده به متقین از سوی خداوند اشاره کرد و افزود: ویژگی‌های بهشت را نمی‌توان توصیف کرد، چرا که توانایی انسان برای درک ویژگی‌های بهشت محدود است، چون بهشت یک عالم نامحدود و غیر قابل توصیف است.

حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: درک بهشت و جهنم برای انسان به مانند درک دنیا و تعریف از نعمت‌های دنیا برای جنینی است که در رحم مادر است، چرا که درک جنین محدود است و نمی‌تواند عالم نامحدودی مانند دنیا را تصور کند.

وی ادامه داد: خداوند در پاسخ به انسان می‌فرماید، ما نمی‌توانیم بهشت را برای شما توصیف کنیم، چون انسان موجودی با درک محدود و ظرفیت روحی محدود است.

امام جمعه موقت کاشان ادامه داد: خداوند در آیه قبل عذاب سخت را برای کفار و مشرکان در دنیا و آخرت و در این آیه نیز به متقین وعده بهشت داده است.

حجت الاسلام اسلامی تباربا اشاره به اینکه خداوند قرآن را چراغ راهنمای انسان قرار داده است، افزود: مفسرین یکی از روش‌های تربیت را مقایسه بین خوب و بد از سوی انسان دانسته اند و انسان با تقوا را دارای مقام و درجات در بهشت و برای مشرکان و کافران مجازات سختی را وعده داده است.

وی افزود: خداوند در قرآن راه را از چاه نشان انسان داده است ضمن اینکه برای شناخت خداوند عقل و درک را به انسان داده است و انتخاب راه را نیز بر عهده خود انسان گذاشته است.

امام جمعه موقت کاشان گفت: خداوند وضعیت متقین در بهشت و گناهکاران در جهنم را به انسان نشان داده و انتخاب را به انسان واگذار کرده است، از این رو خداوند در آیه قبل عذاب در جهنم را به کفار و در این آیه بهشت را به متقین وعده داده است.

حجت الاسلام اسلامی تبار با بیان اینکه انسان در آخرت ولایت تکوینی دارد، افزود: انسانی که از خدا اطاعت می‌کند در آخرت به دلیل اینکه ولایت تکوینی دارد هرآنچه را که اراده کند برایش محقق خواهد شد.

امام جمعه موقت کاشان گفت: انسان های با تقوایی که اخلاص دارند و عبد خدا هستند در اثر پیمودن راه عبودیت و بندگی خدا به درجات عالی می‌رسند./۱۳۰۷/پ310/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات