۰۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۷
کد خبر: ۶۲۸۰۸۲

۱۰۶ نماینده آمریکایی با به رسمیت شناختن شهرک‌های صهیونیستی مخالفت کردند

۱۰۶ نماینده آمریکایی با به رسمیت شناختن شهرک‌های صهیونیستی مخالفت کردند
صد و شش عضو کنگره آمریکا به تصمیم اخیر واشنگتن در به رسمیت شناختن شهرک‌های صهیونیست‌نشین غیرقانونی در کرانه باختری، اعتراض کردند.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، ۱۰۶ عضو دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا، مخالفت شدید خود را با تصمیم اخیر وزارت امور خارجه این کشور درباره کنار گذاشتن دیدگاه حقوقی که واشنگتن از سال ۱۹۷۸ به آن پایبند بود و شهرک‌های صهیونیستی در کرانه باختری را غیرقانونی می‌دانست، اعلام کردند.

این اعضای مجلس نمایندگان آمریکا با ارسال نامه‌ای برای مایک پمپئو وزیر امور خارجه این کشور، به این موضوع اشاره کردند که اقدام یکجانبه این وزارتخانه در کنار گذاشتن این سیاست بدون ارائه توجیه آشکار قانونی، حمایت ضمنی از شهرک‌های صهیونیستی و توسعه آن‌ها و تخریب خانه‌های فلسطینی‌هاست.

هفته پیش مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا، با اعلام اینکه شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی در کرانه باختری نقض قوانین بین‌المللی نیست، بار دیگر حمایت واشنگتن از اشغالگری این رژیم را نشان داد.

رژیم صهیونیستی سال ۱۹۶۷ اراضی فلسطینی به رسمیت شناخته شده در عرصه بین‌الملل را اشغال کرد. جامعه بین‌الملل با اکثریت قاطع، شهرک‌ها را غیرقانونی می‌داند و این امر به معاهده چهارم ژنو باز می‌گردد که مقامات اشغالگر را از انتقال صهیونیست‌ها به اراضی اشغالی منع می‌کند./1360/د102/ب1

ارسال نظرات