۰۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۰
کد خبر: ۶۲۸۰۸۳
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی:

دولت باید با مدیریت جهادی مشکلات معیشتی مردم را حل کند

دولت باید با مدیریت جهادی مشکلات معیشتی مردم را حل کند
امام جمعه تبریز گفت: دولت باید مشکلات معیشتی و خدمات درمانی اقشار مختلف را جبران کند و با مدیریت جهادی، درآمد‌های حاصل از افزایش برابری قیمت بنزین را به بخش تولید، صنعت و رونق اقتصادی اختصاص داده و از ریخت و پاش‌های بی مورد در دستگاه‌های اجرایی جلوگیری کند.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سیدمحمدعلی آل هاشم افزود: در زمان بررسی لایحه بودجه سال ۹۸ در مجلس شورای اسلامی، نمایندگان تعیین تکلیف قیمت بنزین را بر نظر نهایی دولت سپردند و دولت نیز بر همین اساس و مصوبه قیمت بنزین را افزایش داده است.

وی با تاکید بر اینکه به موازات افزایش قیمت بنزین باید برنامه های مربوط به حمایت های معیشتی نیز از سوی دولت اجرایی شود، اظهار داشت: در این زمینه باید در اسرع وقت موضوع افزایش یارانه ها و توزیع سبد کالایی برای مردم اعلام و البته اجرایی شود.

حجت الاسلام ال هاشم در ادامه با اشاره به مردم زلزله زده و مشکلات آن ها، گفت: تامین بخاری فن‌دار توسط وزارت صمت برای روستاهای زلزله‌زده قابل قدردانی است، اما روستایی که من رفتم هنوز بخاری دستشان نرسیده است، در حالی که سرمای میانه و سراب در این فصل سال غیرقابل تحمل بوده و هم اکنون آب در این مناطق یخ زده است.

وی با اشاره به اینکه اگر تدبیر دولت بر این است که اتاقک‌هایی برای زلزله زدگان ساخته خواهد شد، باید زمان آن به روشنی مشخص شود، گفت: معتقدیم هم زمان باید هم اتاقک ساخته شود و هم کانکس‌ دراختیار زلزله زدگان قرار بگیرد.

حجت الاسلام آل هاشم افزود: همه مسوولان دولتی و کشوری به منطقه آمده و وضعیت را دیده اند و بنیاد مسکن نیز تامین کانکس را برعهده گرفته است، اما برای کمک به زلزله‌زدگان به یک اقدام جهادی نیاز است تا مشکلات در سریع ترین زمان رفع شود.

وی خواستار آواربرداری سریع در مناطق زلزله زده شد و اعلام کرد: هر هفته هم به سراب و هم میانه خواهم رفت و نتیجه‌ اقدامات دستگاه های مسئول در این مناطق را در تریبون نماز جمعه اعلام خواهم کرد./1360/د101/ب1

منبع:بسیج نیوز

ارسال نظرات