۰۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۱
کد خبر: ۶۲۸۱۰۷

انتشار نسخه کامل «مصحف تجوید» در عراق

انتشار نسخه کامل «مصحف تجوید» در عراق
نسخه کامل «مصحف رنگی تجوید» به همت مرکز علوم قرآن، تفسیر و چاپ وابسته به بخش معارف انسانی و اسلامی آستان مقدس عباسی منتشرشد.

به گزارش خبرگزاری رسا، نسخه کامل «مصحف رنگی تجوید» که در آن احکام، علامت‌‌ها و نشانه‌های ویژه علم تجوید به رنگ‌های مختلف بیان شده، به خط «حمید السعدی»، خوشنویس و خطاط عراقی و با مشارکت «سید محمد المشرفای» از دیگر خوشنویسان عراقی کتابت شده است.

شیخ ضیاءالدین الزبیدی، مدیر مرکز علوم قرآن، تفسیر و چاپ وابسته به آستان مقدس عباسی در این باره گفت: این مصحف از سوی چاپخانه «دارالکفیل» آستان عباسی و در قطع وزیری چاپ شده و کاغذ بسیار خوب و با کیفیتی برای چاپ آن استفاده شده است.
 
وی افزود: این مصحف به خط نسخ کتاب شده است و در آن نشانه‌ها و علامت‌های ویژه علم تجوید به رنگ‌های مختلف مشخص شده‌اند و برای کسی می‌خواهد هنر قرائت و تجوید را به شیوه صحیح و مسلط بیاموزد، نسخه‌ای بسیار مفید محسوب می‌شود.
 
الزبیدی با بیان این که جلد نخست مصحف تجوید با نظارت کمیته علمی متخصص در زمینه علائم و اشاره‌های ویژه علم تجوید چاپ شده است،‌ عنوان کرد: رنگ‌هایی که در این نسخه به کار رفته، زیبایی و جذابیت‌ آن را بیشتر کرده و خط و اعراب به‌کار رفته در این مصحف نیز بسیار واضح و آسان اسست و علامت‌هایی رنگی که در پایین صفحات آمده، قاری را در فهم و یادگیری صحیح احکام تجوید کمک می‌کند./983/ب

منبع: ایکنا

ارسال نظرات