۰۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۰
کد خبر: ۶۲۸۱۲۰
امام جمعه تبریز:

بسیج تضمین کننده حرکت مستقیم و پایدار اسلامی ملت است

بسیج تضمین کننده حرکت مستقیم و پایدار اسلامی ملت است
نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: بسیج و تفکر آن مجموعه حرکت دهنده و نگه دارنده و تضمین کننده یک ملت در مسیر مستقیم اسلام است.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم امروز در همایش نقش نخبگان در تسریع پیشرفت کشور با بیان اینکه تفکر بسیجی یک تفکر عینی در جامعه است، اظهار داشت: بسیج مجموعه‌ای از معرفت‌ها، روش‌ها و منش‌هایی است که می‌تواند نهادی عظیم را در میان ملت بوجود آورد.

امام جمعه تبریز بسیج را تضمین کننده حرکت مستقیم و پایدار اسلامی ملت دانست و ادامه داد: بسیج و تفکر آن مجموعه حرکت دهنده و نگهدارنده و تضمین کننده یک ملت در مسیر مستقیم اسلام است.

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با بیان اینکه این ظرفیت بی‌بدیل مرهون ویژگی‌ها و شاخصه‌هایی است که بسیج را از دیگر تشکل‌ها و تفکرها متمایز می‌سازد گفت: داشتن منظومه فکری مستقیم اعتقادی دینی و علمی و عدم سایش فکری در گذر زمان یکی از ویژگی‌هایی است بسیج از دیگر تشکل‌ها متمایز می‌کند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: بسیج از مکتب بزرگ عاشورا و شهادت و ایثار پیروی می‌کند و با برخورداری از اخلاق اسلامی، صدق، صفا، حلم و بردباری، طهارت، پاکدامنی و شجاعت دارد.

امام جمعه تبریز ادامه داد: بصیرت و روشن‌بینی سیاسی و شناخت عمیق از دوست و دشمن، اولویت‌های مبارزه و ابزار مبارزه با دشمن از دیگر ویژگی‌هایی که بسیج را از دیگر تشکل‌ها متمایز می کند.

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم اندیشیدن به هدف‌های بزرگ و وارستگی از تعلقات زندگی از دیگر ویژگی‌های بسیج است گفت: بسیج در تمام حوزه‌ها به هدف‌های بزرگ فکر می‌کند و با توکل بر خدا برداشتن گام‌های بزرگ را آسان می‌گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه به برکت همین تفکر است که فرهنگ بسیحی در همه جای منطقه و جهان سایه‌گستری کرده است بیان کرد: بسیجی مجاهد است ولی افراطی و بی‌انضباط نیست و عمیقا متدین است اما متحجر و خرافی نیست و به عبارتی بسیج اهل جذب است ولی اهل تساهل در اصول نیست.

امام‌ جمعه تبریز با بیان اینکه بسیجی مقید به اخلاق اسلامی است ولی ریاکار نیست گفت : بسیجی اهل آبادگری است اما خود اهل دنیا نیست و بسیجی پایدار خطوط بین حدفاصل حق و باطل است.

وی با تاکید بر انتظار جامعه انقلابی و امام جامعه از بسیجیان گفت : انتظار از بسیج این است که بیش از هرکسی در کار خود اخلاص عمل داشته باشد./1350/د102/ب1

ارسال نظرات