۰۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۰
کد خبر: ۶۲۸۱۴۸
محکومیت اغتشاشات اخیر از سوی علمای برجسته اهل‌سنت کردستان؛

صف مردم از آشوبگران جدا است

صف مردم از آشوبگران جدا است
علمای برجسته اهل‌سنت استان کردستان اغتشاشات اخیر را محکوم و اعلام کرده که صف مردم از آشوبگران کاملاً جدا است.

به گزارش خبرگزاری رسا، علمای برجسته اهل‌سنت استان کردستان اغتشاشات اخیر را محکوم و اعلام کرده که صف مردم از آشوبگران کاملاً جداست؛ مشروح گفت‌وگو از نظر خوانندگان محترم می‌گذرد:

ماموستا رستمی: اغتشاشات اخیر با حمایت ضدانقلاب اتفاق افتاد

ماموستا فایق رستمی، نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری در واکنش به اغتشاشات اخیر در کشور اظهار داشت: ملت فهیم ایران و مردم مدافع و مرزدار استان کردستان هیچ‌گاه به بیگانگان تکیه نکرده اما عده‌ای با سوءاستفاده از موقعیت کنونی، راه حقیقی بیان مطالبات را با بی‌راهه اشتباه گرفته‌اند.

وی با بیان اینکه ضدانقلاب دشمن کُرد و هیچ‌گاه خواهان ترقی و پیشرفت کشور نیستند، افزود: مردم و جوانان کردستانی هیچ‌گاه به دشمنان اعتماد نکرده و همیشه راه خود را از افکار و اهداف آنان جدا کرده‌اند چراکه آنان غیر از برهم زدن امنیت کشور، ویرانی و نابودی این دیار هدفی دیگر ندارند.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه حمایت و پشتیبانی سران آمریکایی از مردم ایران ادعا و دروغی بیش نیست، تصریح کرد: سؤال اینجاست ضدانقلاب و دشمنان که همواره دم از حقوق شهروندی می‌زنند، در زمان بمباران مردم ایران و اکنون که اشرار اماکن و اموال عمومی و اموال مردم را تخریب و به غارت برده، کجایند؛ چرا زبان به کام گرفته و غمخوار کُرد نیستند.

وی با بیان اینکه اغتشاشات اخیر با حمایت ضدانقلاب در کشور اتفاق افتاد، گفت: براساس فرموده قرآن و مفاد قانون دین و اسلام ضرررساندن به مملکت، تخریب اماکن و اموال عمومی و اموال مردم جایز نبوده و مورد قبول اسلام و وجدان بشریت نیست.

ماموستا رستمی بیان کرد: انتقاد و اعتراض باید سازنده و مسالمت‌آمیز باشد، نه اینکه عده‌ای اشرار به بهانه حمایت از مردم اقدام به هرج و مرج، تخریب و آتش زدن اماکن و اموال عمومی کشور بزنند.

وی اظهار کرد: ملت ایران و مردم آگاه استان کردستان علی‌رغم همه مشکلات و گرانی‌ها، وفاداری خود را به نظام و رهبری کم نکرده بلکه اراده آنان روز به روز قوی‌تر می‌شود، اما باید دولتمردان نیز برای نظارت کامل بر بازار، جلوگیری از گرانی و افزایش قیمت سایر کالاها تمام همت را به‌کار گیرند.

منتخب مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه باید همواره حافظ مملکت خود باشیم، خاطرنشان کرد: مردم با مشکل مواجه‌اند و باید مسئولان دلسوزانه نسبت به رسالت خود اقدام کرده و از ضرررساندن به اموال عمومی و مال مردم جلوگیری شود.

ماموستا خدایی: بصیرت مردم توطئه دشمنان را در اغتشاشات نقش بر آب کرد

ماموستا عبدالرحمن خدایی، امام جمعه سنندج در واکنش به تخریب اماکن و اموال عمومی و اموال مردم از سوی عده‌ای افراد معلوم‌الحال اظهار داشت: همه ما مردم و علمای اهل‌سنت کردستان حمایت خود را از بیانات اخیر مقام معظم رهبری و انزجار از اغتشاشات از سوی برخی اشرار را به دنیا اعلام می‌کنیم.

وی با بیان اینکه ضدانقلاب از امنیت و آسایش کنونی کشور و استان کردستان ناراحتند، افزود: دشمنان در این اغتشاشات به‌دنبال تحقق آروزی دیرینه خود که همان نابودی نظام و مردم هست، بودند اما با هوشیاری و حضور به‌موقع مردم باز هم توطئه آنان با شکست مواجه و شرمسار شدند.

امام جمعه سنندج گفت: پس از اجرای طرح سهمیه‌بندی سوخت، برخی اشرار با حمایت جریانات و معاندین نظام در خارج از کشور با سوءاستفاده از مطالبات به حق مردم، اقدام به تخریب اماکن و اموال عمومی و ایجاد تنش علیه امنیت عمومی جامعه کردند، که اقدام آنان محکوم است.

وی با یادآوری اینکه امنیت و آسایش کنونی نعمتی بسیار بزرگ است، تصریح کرد: در استان کردستان مردم از کودک چندساله گرفته تا زن و پیرمرد در هر ساعتی از شبانه‌روز می‌توانند به دورترین نقطه این دیار سفر کرده که این نشان از امنیت پایدار مردمی است که باید همواره قدردان و شکرگزار آن باشیم.

ماموستا خدایی بیان کرد: گرچه مردم با مشکلات معیشتی مواجه‌اند اما همواره صبر و تحمل داشته و برای حفظ نظام و کشور، اجازه هیچ‌گونه سوءاستفاده‌ای را به دشمنان نمی‌دهند.

وی اظهار کرد: اغتشاشات اخیر کشور از سوی اشرار در راستای اهداف و خوشحالی دشمنان نظام بود، چراکه همواره استکبار جهانی تمام امکانات و توان خود را برای ضربه‌ رساندن و نابودی ملت ایران و مناطق مرزی همچون کردستان به‌کار گرفته، بنابراین نباید در صف دشمن بازی کنیم.

امام جمعه سنندج با هشدار اینکه دشمنان هیچ‌گاه نفعی به مردم کشور و کُردها نرسانده‌اند، تاکید کرد: از مسئولان انتظار می‌رود نظارت بر بازار و کمک به فقرا و نیازمندان را فراموش نکرده و در راستای تبعیت از فرامین رهبری، ترقی و عزت نظام گام بردارند.

ماموستا راستی: معاندین نظام هزاران میلیارد تومان برای ناامنی و اغتشاش در ایران هزینه می‌کنند

ماموستا محمدامین راستی، عالم برجسته اهل سنت، در واکنش به اغتشاشات و وقایع اخیر کشور اظهار داشت: باید در این برهه حساس با وحدت و انسجام از منافع کشور پاسداری و همواره دشمنان را محکوم به شکست کنیم.

وی با یادآوری اینکه انقلاب اسلامی بر پایه ایمان، وحدت و رهبری شکل گرفته است، افزود: اگر همه مدیران صالح باشند، هیچ مشکلی در کشور نداشته، بنابراین باید همه با هم به نظام الهی و فرامین رهبری فرزانه و خدایی اعتقاد و ایمان داشته و در این راستا گام برداریم.

امام جمعه موقت سنندج با بیان اینکه دشمنان تحمل امنیت، آرامش، پیشرفت و توسعه کشور را ندارند، تصریح کرد: دشمنان همواره از توان، وحدت، نفوذ و قدرت نظام جمهوری اسلامی می‌ترسند و هزاران میلیارد تومان برای ناامنی و اغتشاش در ایران هزینه می‌کنند.

وی با ذکر اینکه دشمنان به‌‌دنبال شکست خط مقاومت و نابودی پایگاه کشور در قلب مسلمانان جهان اسلام هستند، در واکنش به تخریب اماکن و اموال عمومی کشور گفت: اغتشاشات و آتش‌زدن بیت‌المال کار عده‌ای اشرار، مزدور و جیره‌خوار دشمنان خارجی بود و این یک واقعیت است.

ماموستا راستی یادآور شد: آتش زدن اموال عمومی نه‌تنها معنا و مفهومی نداشت بلکه کسانی هم که این کارها را انجام دادند، یقیناً در صف مردم نیستند چراکه اگر فردی ادعا و اعتراضی داشته، باید از راه قانونی خود پیگیری کرده نه اینکه مال مردم را در آتش بسوزاند.

ماموستا خالدی: اغتشاش و اعتراضات خشونت‌آمیز غیرمنطقی و جایز نیست

ماموستا معروف خالدی، امام جمعه موقت سنندج ضمن محکوم کردن اغتشاشات و ناآرامی‌های اخیر در پی افزایش قیمت بنزین اظهار داشت: مردم با بصیرت و هوشیار آگاه کردستان همراه با سراسر کشور، خودجوش و مردمی اقدامات آشوبگرانه اشرار و ضدانقلاب را محکوم کردند که جای بسی خوشحالی دارد.

وی با بیان اینکه مردم در این اغتشاشات اخیر صف خود را از اشرار و اخلالگران نظم و امنیت جدا کردند، افزود: انسان در هر واقعه‌ای باید عاقلانه و از روی تفکر تصمیم بگیرد چراکه آشوب و اعتراضات خشونت‌آمیز غیرمنطقی و جایز نیست.

امام جمعه موقت سنندج با بیان اینکه نباید در این برهه حساس دشمنان را خوشحال کنیم، تصریح کرد: باید همه با هم مراقب توطئه‌های دشمنان باشیم چراکه بدخواهان به دنبال برهم زدن امنیت و آسایش کنونی مردم هستند.

وی با تاکید بر ضرورت حفظ امنیت کشور و استان کردستان تصریح کرد: مشورت، بیان دیدگاه‌ها و ارائه راهکار به هر کسی اجازه داده می‌شود، اما باید منطقی و عاقلانه باشد نه اینکه عده‌ای جیره‌خوار اماکن، اموال عمومی و مال مردم را در آتش بسوزانند.

ماموستا خالدی با بیان اینکه هرگونه تجمع و اغتشاشی محکوم است، یادآور شد: اگر امنیت و آرامش در هر کشوری وجود نداشته باشد، قطعاً زندگی، کسب و کار و امرار معاشی وجود نداشته، بنابراین باید بیش از پیش هوشیار باشیم.

وی با تاکید بر ضروت توجه مسئولان به خواسته‌های معیشتی مردم خاطرنشان کرد: اعتراض مسالمت آمیز حق مردم بوده اما باید شهروندان خواسته‌ها و مطالبات خود را از طریق قانونی پیگیری کنند.

امام جمعه موقت سنندج تاکید کرد: انتظار می‌رود مردم نجیب استان کردستان خواسته‌ها و نگرانی‌های خود را از طریق معتمدین هر شهری به گوش مسئولان برسانند تا جلوی هرگونه خشونتی گرفته شود و دولت نیز مشکلات معیشتی مردم را در نظر بگیرند.

ماموستا حسینی: عده‌ای اشرار در اغتشاشات قصد ایجاد ناآرامی را داشتند

ماموستا سیداحسن حسینی، امام جمعه موقت سنندج با قدردانی از بصیرت و هوشیاری مردم در جداکردن صف خود از آشوبگران اظهار داشت: اعتراضات عده‌ای اشرار و اخلاگر در این اغتشاشات اخیر موجب سلب آسایش شهروندان و تخریب اماکن، اموال عمومی و خصوصی شد که این حرکت مورد قبل هیچ فرد باایمان و ولایتمداری نبود.

وی با بیان اینکه اعتراضات خشونت‌آمیز آشوبگران در استان کردستان مخالف دین، سنت و آداب و رسوم مردم کُرد بود، افزود: کردستانی‌ها مردمانی انقلابی، نجیب و باشرف هستند و این نوع رفتارها و حرکت‌ها را نمی‌پسندند.

امام جمعه موقت سنندج با یادآوری اینکه صف مردم از اشرار و فرصت‌طلبان کاملاً جداست، تصریح کرد: مردم مرزدار و همیشه در صحنه استان کردستان همواره حامی اقتدار، عزت و امنیت کشورشان هستند و اجازه خدشه‌دار کردن امنیت و آرامش کنونی را به احدی نمی‌دهند.

وی گفت: در این اغتشاشات عده‌ای اشرار با آتش‌زدن پمب‌بنزین، بانک‌ها و از بین بردن اموال مردم قصد ایجاد ناآرامی را داشتند که خوشبختانه با آگاهی دسیسه‌های آنان را برای ایجاد هرج مرج و ناامنی خنثی کردند.

ماموستا حسینی با تاکید بر اینکه طرح نظارت بر بازار تشدید و کاملاً اجرا شود، تاکید کرد: از مسئولان انتظار می‌رود اجازه افزایش قیمت کالاها را ندهند و با متخلفان برخورد قاطعانه و جدی کرده و به فکر حل مشکلات معیشتی مردم باشند.

ماموستا شیرزادی: هرگونه اغتشاش و آشوبی محکوم است

ماموستا مصطفی شیرزادی، امام جمعه مریوان با بیان اینکه امنیت کشور ثمره وحدت و انسجام ملت است، اظهار داشت: هرگونه اغتشاش و آشوبی محکوم و صف مردم از آشوبگران جداست.

وی افزود: آتش زدن اماکن و اموال عمومی و ضرر به مال مردم جایز نبوده و مردم این شیوه اعتراض را هیچ‌گاه نمی‌پسندند.

امام جمعه مریوان تصریح کرد: مردم هیچ‌گاه اجازه ناامنی را به مخلان نظم و امنیت نمی‌دهند، چراکه خود آنان خواهان امنیت و آسایش هستند.

ماموستا شیرزادی گفت: از سعه صدر، صبر، تحمل و برخورد نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی در روزهای اخیر با مردم قدردانی می‌کنم./1350/د102/ب1

منبع: تسنیم
ارسال نظرات