۰۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۷
کد خبر: ۶۲۸۱۵۵
روایتی آشوب‌های کر‌ما‌نشاه؛

وقتی پای گروهک‌های ضد‌انقلاب به اغتشاشات باز می‌شود

وقتی پای گروهک‌های ضد‌انقلاب به اغتشاشات باز می‌شود
اغتشاشگران در ناآرامی‌های هفته گذشته با ناامن ساختن فضا بسیاری از کسب و کارها را به تعطیلی کشاندند که با اقدام به موقع نیروهای امنیتی روبه‌رو شدند.

به گزارش خبرگزاری رسا، اغتشاشات در کرمانشاه از حوالی ظهر روز شنبه هفته گذشته شروع شد و میدان مرکزی شهر صحنه درگیری نیروهای انتظامی با افرادی بود که ایستگاه‌های اتوبوس، بانک‌ها و مغازه‌ها را تخریب کرده یا به آتش کشیدند و به سنگ‌اندازی به سوی مردم و خودروهای عبوری اقدام کرده و برخی خیابان‌ها را در سطح شهر مسدود کردند.

اغتشاشات خسارات بسیاری به کرمانشاه وارد کردند به طوری که هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه از غارت و خسارت ‌اشرار به اموال عمومی در استان خبرداد و گفت:‌ اشرار ‌هزینه‌های سنگینی به کرمانشاه تحمیل کردند و در این قضایا عده‌ای به تخریب، خسارت به اموال عمومی و غارت دست زدند و هزینه‌های سنگینی به استان تحمیل شد.

استاندار کرمانشاه افزود: یکی از تخریب‌های اشرار خودروی آتش‌نشانی بود که یک مورد از 10 مورد آن در کشور در استان کرمانشاه قرار داشت و قادر به اطفای حریق یک ساختمان 30 طبقه بود که توسط این افراد به آتش کشیده شد و لازم است که دستگاه‌های دولتی خسارت‌ها را احصا و بخش خصوصی نیز در صورت خسارت به دادستانی شکایت کنند و با ناامن ساختن فضا بسیاری از کسب و کارها را به تعطیلی بکشانند و حتی در یک مورد قصد حمله و تخریب یک پاسگاه پلیس را داشتند که سرگرد جواهری در این حمله به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

سازمان‌دهی اراذل و اوباش توسط دشمن

سردار علی‌اکبر جاویدان فرمانده انتظامی استان کرمانشاه گفت: عاملان اصلی اغتشاشات اخیر در کرمانشاه و برخی از شهرستان‌ها از سوی دشمنان انقلاب اسلامی کاملا سازمان‌یافته بودند و وعده‌هایی از سوی افراد ضدانقلاب به این اغتشاش‌گر داده شده است.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با بیان اینکه اغتشاشات اخیر که در بستر افزایش قیمت بنزین شکل گرفت از حیث گردانندگان اصلی و نوع و ماهیت با حوادث گذشته تفاوت داشت گفت: در اوایل ظهر روز شنبه در اقصا نقاط شهر کرمانشاه و برخی از شهرستان‌ها حضور معنادار اراذل و اوباش در هسته اصلی این جریانات به وضوح مشخص شد.

جاویدان با بیان اینکه ریشه اصلی اغتشاشگران هم در درون و در خارج از سوی افراد خبیث و معاند کشور و کانال‌های ضد انقلاب هدایت می‌شد بیان کرد: متأسفانه اغتشاشگران در این جریانات اسلحه به دست گرفته و به اماکن دولتی، بانک‌ها، آتش‌نشانی، پمپ بنزین‌ها و در سطح کلان به دادگستری، کلانتری‌ها و پاسگاه‌های انتظامی حمله کردند.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با اشاره به شهادت سرگرد ایرج جواهری در راستای برقراری نظم و امنیت در استان و حضور باشکوه مردم در مراسم تشییع این شهید اظهار کرد: شهید جواهری به عنوان نخستین شهید در این عرصه متعلق به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و استان کرمانشاه است و حضور باشکوه مردم در مراسم تشییع این شهید نشانه دفاع از آرمان‌های شهدا، موضع‌گیری‌های مقام معظم رهبری و دفاع از اقتدار و امنیت کشور است.

ارتباط لیدرهای اغتشاشات با ضدانقلاب و گروه‌های تکفیری

محمدابراهیم الهی‌تبار معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمانشاه در مورد لیدرهای اغتشاشات اخیر گفت: صحنه‌گردانان اغتشاشات از مردم نبودند و لیدرهای اغتشاش‌گران با گروهک‌های ضد انقلاب و تکفیری در ارتباط بودند که اسناد و اطلاعات مرتبط با این قضیه به زودی در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

وی از برخورد قاطع دستگاه‌های امنیتی و قضایی با صحنه‌گردانان و سردمداران اصلی اغتشاشات اخیر خبرداد و اظهار کرد: این افراد به جاهایی آسیب زدند که مورد نیاز مردم بود از قبیل ایستگاه آتش‌نشانی تا مانع حضور مأموران آتش‌نشانی برای رفع حریق شوند ‌و به آمبولانس‌های اورژانس نیز آسیب وارد کردند.

وی با اشاره به اینکه در بین افرادی که به مراکز نظامی حمله کردند از اعضای گروه‌های تکفیری بودند گفت: اغتشاش‌گران برای تهییج مردم و جریحه‌دار کردن احساسات آنان و از سوی دیگر ایجاد رعب و وحشت، اقدام به کشته‌سازی می‌کردند و افرادی که جان خود را در این جریانات می‌باختند ناشی از همین رویکرد آشوبگران بود.

معاون سیاسی ‌امنیتی استاندار کرمانشاه با بیان اینکه کسانی که وارد صحنه شده و صحنه گردان آن شدند از مردم نبودند بیان کرد: عقبه مردمی که در روز اول نگرانی‌هایی از افزایش قیمت بنزین داشتند به سرعت صف خود را از آشوبگران جدا کردند که تعدادی از عوامل اصلی اغتشاشات شناسایی و دستگیر شدند و مابقی آنان در کوتاه‌ترین زمان ممکن دستگیر خواهند شد.

برخورد قاطع دستگاه قضایی با اغتشاش‌گران

پرویز توسلی‌زاده رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه با بیان اینکه دستگاه قضایی در برخورد اغتشاش‌گران و اخلال‌گران نظم و امنیت بسیار قاطع و جدی است بیان کرد: تمامی افراد اخلال‌گر و آشوب‌گر در این جریانات اخیر به طور حتم توسط دستگاه‌های امنیتی، انتظامی و اطلاعاتی شناسایی و به سزای اعمال خود خواهند رسید.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه گفت: شب گذشته یکی از عناصر اصلی اغتشاشات که در زمره ارازل و اوباش شناخته شده استان و در این چند سال اخیر به فعالیت‌های شرارت‌آمیز خود مشغول بود توسط سربازان گمنام امام زمان(عج) شناسایی شد./1350/د102/ب1

منبع: تسنیم
ارسال نظرات