۰۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۳
کد خبر: ۶۲۸۱۸۰
تاجیک خبر داد؛

عضویت ۲۵۰ نفر از اهالی رسانه قم در سازمان بسیج رسانه

عضویت ۲۵۰ نفر از اهالی رسانه قم در سازمان بسیج رسانه
مسؤول سازمان بسیج رسانه استان قم از عضویت ۲۵۰ نفر از اهالی رسانه قم در این سازمان خبر داد و گفت: نقش اصلی این نهاد دیده بانی فرهنگی و رسانه‌ای انقلاب و نظام اسلامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مهدی تاجیک مسؤول سازمان بسیج رسانه استان قم پیش از ظهر امروز در دیدار اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره ابوذر با حضرت آیت الله علوی‌گرگانی با بیان این که سازمان بسیج رسانه همزمان در استان قم در همه استان های کشور از شش سال قبل کار خود را آغاز کرده است، اظهار داشت: حدود 12 هزار نفر از فعالان رسانه ای کشور اعم از خبرنگارن، عکاسان، مدیران، یادداشت نویسان، تولید کنندگان محتواهای خبری و فعالان فضای مجازی و شبکه های اجتماعی عضو بسیج رسانه هستند.

تاجیک با اشاره به حضور 250 فعال رسانه ای در بسیج رسانه استان قم عنوان کرد: ما خدماتی در این شش سال ارائه کرده ایم، عمده ترین کاری که در بسیج رسانه و فضای مجازی انجام می دهیم شناسایی، جذب و سازماندهی رسانه ها است تا با ظرفیت های همدیگر آشنا شوند و در حوزه هماهنگ کردن محتواهای خبر به فضای جدید تکنولوژی و فناوری به آنها کمک رسانی می کنیم.

وی در ادامه از برگزاری دوره های آموزشی در قالب کلاس و کارگاه های آموزشی ویژه اهالی رسانه از سوی این سازمان خبر داد و گفت: این کلاس ها هم در سطح مقدماتی و هم در سطح تخصصی به جهت ارتقای توانمندی های اهالی خبر برگزار می‌شود.

مسؤول سازمان بسیج رسانه استان قم اضافه کرد: ما تلاش داریم تا نقش آفرینی آنها را در این فضای تخصصی که موردهجوم دشمن هم هستیم افزایش بدهیم تا بتوانند دراین جنگ نرم با هجوم دشمن مقابله کنند؛ همچنین از آموزش های خبر نویسی تا آموزش های رسانه های جدید که در سبک زندگی اسلامی تأثیر گذار هستند نیز در در دستور کار ما قرار دارد.

وی یادآور شد: آموزش بازی سازی، فتوشاپ، تصویر سازی، ساخت برنامه های کاربردی موبایلی، آموزش های تصویری و مستند سازی قسمتی از ساختار بسیج رسانه را شامل می‌شود.

تاجیک با اشاره به خدمات سازمان بسیج رسانه استان قم در حوزه انقلاب و فرهنگ تصریح کرد: برگزاری برنامه های فرهنگی برای اهالی رسانه و خبر در مناسبت های انقلابی و مذهبی فعالیت دیگر این سازمان است که از جمله آن می توانیم به دیدار با خانواده شهدا و عهد و پیمان بستن در مزار شهدا اشاره کنیم که در مناسبت های متعدد برگزار می‌شود.

وی در ادامه از برگزاری پنجمین جشنواره ابوذر در کشور و همزمان در قم خبر داد و گفت: یک جشنواره منظم و جا افتاده در سطح کشور به نام ابوذر داریم که از اسم یار صدیق حضرت رسول گرفته شده است و سعی می کنیم ویژگی های حضرت ابوذر در تبیین و روشنگری را در اهالی رسانه تقویت کنیم.

مسؤول سازمان بسیج رسانه استان قم در ادامه با بیان این که در جشنواره ابوذر سال گذشته 100 نفر از استان قم شرکت داشتند، افزود: در جشنواره سال گذشته 540 اثر از استان قم به دبیرخانه مرکزی در تهران ارسال شد، امسال نیز اهالی رسانه تا پایان آذر ماه فرصت دارند که آثار خود را ارسال کنند تا پس از داوری، افراد برگزیده مشخص شوند.

تاجیک بخش بعدی فعالیت های بسیج رسانه را در عرصه رسانه دیده بانی دانست و گفت: در مواردی که انقلاب و کشور نیاز دارند بستر را فراهم می کنیم تا بچه های دغدغه مند وارد شوند مثل پدیده بزرگ اربعین حسینی که در انعکاس و بازنشر و رساندن پیام اربعین به دنیا و حداقل بخش های جامعه کارهای شایانی صورت گرفت.

وی ادامه داد: همچنین بخشی از فعالیت بسیج رسانه ویژه رسیدگی به بحران های جامعه از جمله سیل و زلزله است به گونه ای که فضا را فراهم می کنیم تا اهالی رسانه رسالت اصلی خبری و رسانه ای خودشان را بیش از پیش انجام داده و فضای همکاری و همدلی بیشتر خود را نشان بدهند./1330/پ202/ب1

ارسال نظرات