۰۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۵
کد خبر: ۶۲۸۱۸۸
آیت الله بطحایی در گفت وگو با رسا:

مسؤولان اشتباهات خود در اجرای طرح مدیریت سوخت را جبران کنند

مسؤولان اشتباهات خود در اجرای طرح مدیریت سوخت را جبران کنند
نماینده خبرگان با بیان اینکه مسؤولان باید پیش از اجرای طرح افزایش قیمت بنزین تمهیدات لازم را فراهم می کردند، گفت: مسؤولان اشتباهات خود در اجرای طرح سوخت را جبران کنند.

آیت الله سید هاشم بطحایی نماینده مجلس خبرگان رهبری در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، با اشاره به اغتشاشات و حوادث اخیر در کشور گفت: این قضیه دارای ابعاد گوناگونی است و باید در ابتدا گفت مسؤولان ما چرا باید کاری کنند که سوژه به دست رسانه های معاند داده شود؟

وی با بیان اینکه مصالح کشور در دوران تحریم اقتضا می کند منابع دولت از داخل کشور تأمین شود، اظهار داشت: یکی از راه های تأمین منابع برای دولت مسأله بنزین و مواد سوختی است؛ با این حال دولت نباید بدون فراهم آوردن مقدمات و زمینه لازم دست به اجرای طرح افزایش قیمت بنزین می زد.

آیت الله بطحایی خاطرنشان کرد: مسؤولان باید از چند ماه قبل نسبت به ضرورت مسأله افزایش قیمت بنزین در رسانه ها زمینه سازی می کردند و ابعاد مسأله را برای مردم روشن می ساختند تا ملت در جریان روند فعالیت ها قرار می گرفتند؛ آنگاه از مردم نظرسنجی می شد و سپس مسؤولان تصمیم خود را اجرایی می کردند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه مسؤولان باید اشتباهات خود را در زمینه اجرای طرح افزایش قیمت بنزین بپذیرند و درصدد جبران آنها برآیند، بیان کرد: دشمنان خونخوار و آدمکش ملت ایران همچون آمریکا، رژیم صهیونیستی و آل سعود سالیان متمادی برای دامن زدن به اغتشاشات داخلی در کشور تلاش می کنند و همواره منتظر یک جرقه هستند، از این رو مسؤولان باید به این موضوع توجه داشته باشند.

وی با بیان اینکه مسؤولان باید پیش از اجرای طرح افزایش قیمت بنزین تمهیدات لازم را فراهم می کردند، ابراز داشت: این که مسؤولان در یک شب تصمیمی را بدون اطلاع رسانی قبلی اجرا کنند کار درستی نیست زیرا مردم در شوک می روند و اسباب اعتراضشان فراهم می آید.

آیت الله بطحایی تأکید کرد: مسؤولان باید قبل از اجرای طرح افزایش قیمت بنزین از آسیب ها و اعتراضات جلوگیری می کردند؛ به عنوان مثال وزیر کشور باید استانداران و فرمانداران را مأمور به روشنگری در استان ها و شهرها می کرد تا از خسارت های وارد شده و بزرگی که هم اکنون شاهد آن هستیم جلوگیری شود.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه حوادث اخیر در کشور دشمنان مملکت را امیدوار ساخت، گفت: این پدیده سبب شد تا دشمنان احساس کنند می توانند با یک جرقه بر موج اعتراضات مردم سوار شوند؛ کسانی که در مسائل اخیر سهل انگاری کرده و بی تفاوت بودند باید پاسخگو باشند.

وی در ادامه با اشاره به موج سواری دشمن بر اعتراضات اخیر مردم خاطرنشان کرد: پرواضح است که دشمنان و بدخواهان منتظر فرصتی هستند که از آب گل آلود ماهی بگیرند؛ همه می دانیم که مردم هیچگاه دست به تخریب و آتش زدن بانک ها و اموال عمومی نمی زنند.

آیت الله بطحایی با بیان اینکه غالب ویرانگران و آشوبگران مأموران CIA، رژیم صهیونیستی، منافقان و سعودی ها بودند، اضافه کرد: کسانی که به زنان و کودکان و پیرمردها و پیرزنان تعرض کرده و امنیتشان را سلب می کنند و یا خانه مردم و جهیزیه تازه عروسان را به آتش می کشند دغدغه کمک به مردم را ندارند، بلکه تنها به دنبال تخریب و دستیابی به اهداف شوم و سازمان یافته شان هستند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه برخی مسؤولان از لحاظ عدم زمینه سازی قبلی و پیشگیری از وقوع حوادث اخیر مقصر به وجود آمدن اغتشاشات اخیر هستند، بیان داشت: مسؤولان باید می دانستند که دشمنان ملت ایران عصبانی تر از گذشته بوده و منتظر فرصتی برای سوء استفاده هستند، از این رو باید در روند اقدامات خود مراقبت می کردند.

وی با بیان اینکه دشمن با استفاده از سیاه نمایی و دروغ پراکنی به دنبال دلسرد کردن مردم هستند، خاطرنشان کرد: مسؤولان نباید کاری می کردند که رسانه های دشمن بتوانند با سوء استفاده از آن مردم را ناامید کرده و بر اغتشاشات دامن بزنند.

آیت الله بطحایی تأکید کرد: مسؤولان ما باید پیش از هرگونه اقدامی به عواقب آن بیاندیشند و سپس دست به اجرای طرح ها و ایده ها بزنند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری ضمن ابراز خرسندی از راهپیمایی های خودجوش مردم بصیر و هوشمند ایران در محکومیت اغتشاشات اخیر اظهار داشت: اگر مردم در محکومیت حوادث اخیر به میدان نمی آمدند بدون شک دشمن امیدوارتر می شد؛ به عبارت دیگر مردم با حرکت هوشمندانه خود دشمن را مأیوس کردند.

وی با بیان اینکه حرکت مردم بسیار عاقلانه و هوشیارانه بود، ادامه داد: اگر مردم در محکومیت آشوبگران نمی خروشیدند و به صحنه نمی آمدند دشمن برای دامن زدن به اعتراضات مانند قضیه مرصاد نیروهای خود را وارد میادین می کرد.

آیت الله بطحایی با تأکید بر اینکه اگر ملت از آرمان ها و ارزش های انقلاب کوتاه بیاید «استقلال و تشیع» به عنوان دو اصل حیاتی کشور از بین خواهد رفت، گفت: اگر مردم پای نظام نباشند دشمن استقلال کشور را از بین برده و آن را تجزیه خواهد کرد؛ همچنین وهابیان و آل سعود یهودی مسلک آرزو دارند که پرچم «اشهد ان علیاً ولی الله» از مملکت ما پاک شود.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه دشمن به دنبال غارت کشورمان است، ابراز کرد: پشتوانه اصلی انقلاب اسلامی مردم هستند و باید دانست که دولت به تنهایی نمی تواند با دشمن مقابله کند، از این رو اگر مردم حمایت خود را از نظام اسلامی اعلام نمی کردند حوادث ناگواری برای کشور پدید می آمد.

وی در پایان با اشاره به اینکه اگر مردم از کشور حمایت نکنند دشمن به آسانی آن را نابود می سازد، یادآور شد: مسؤولان به خود بیایند و بدانند که غفلت سم مهلک است./841/

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید
تعداد بازدید : 5
حسین ثالث موید
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۸
بایستی حقوق بازنشستگان و خانواده های مستمند و به شدت نیازمندشان که جمعیت قابل توجهی از خانوارهای طبقه متوسط و محروم و خدوم و رنج کشیده مدافع نظام و انقلاب رو با خدمت صادقانه ۳۰ ساله بدون فساد( دزدی ، رشوه ، اختلاس و فرار از کشور)تشکیل می دهند با توجه به منابع حاصل از اصلاح قیمت بنزین بطور کامل در سال ۹۹ همسان سازی شود.تا شرایط برای ادامه حیات و زندگی خانوارهای بدنه اصلی مدافع نظام و انقلاب در تمامی عرصه های مهم کشور، فراهم گردد.
1
0