۰۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۹
کد خبر: ۶۲۸۱۹۷
آیت الله ری شهری:

ترویج فرهنگ اسلامی بهترین راه مقابله با تهاجم فرهنگی است

ترویج فرهنگ اسلامی بهترین راه مقابله با تهاجم فرهنگی است
آیت الله ری شهری ترویج فرهنگ اسلامی را بهترین راه مقابله با تهاجم فرهنگی بیان کرد و گفت: مسلمانان از جهاد در جبهه علمی و فرهنگی غفلت نکنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله ری شهری نماینده مجلس خبرگان رهبری و تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، امروز در جلسه درس خارج که در مدرسه علمیه همین آستان مقدس برگزار شد، گفت: امام سجاد(ع) در فرازی از دعای شریف مکارم الاخلاق از خداوند درخواست می کنند و می فرمایند: بارالها؛ مرا به راه درست زندگی و آن مسیری که انسان را به مقصد انسانیت می رساند هدایت کن.

وی ادامه داد: انسان مسلمان در دو جبهه باید مبارزه کند نخست جبهه دشمن خارجی و دیگر حضور در جبهه داخلی و مبارزه با تهاجم فرهنگی است.

آیت الله ری شهری با تاکید بر اینکه عده از مسلمانان باید با تهاجم فرهنگی مقابله کنند، اظهار داشت: خداوند در قرآن کریم به نوعی توبیخ می کند و اشاره دارد که همه مومنان نمی توانند در یک جبهه باشند و با دشمنان مقابله کنند بلکه باید دو جبهه نظامی و فرهنگی را با یکدیگر تقسیم کنند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با استناد به آیات الهی، عنوان کرد: خداوند در قرآن کریم خطاب به مومنان می فرماید: چرا عده ای از شما کوچ نکردند بروند دین شناس شوند و با بازگشت به دیار خود به ارشاد مردم اقدام کنند؛ دین شناسی مقدمه رشاد بودن است.

وی هدف از دین شناسی را نجات مردم از شر وسوسه های شیطانی و نفسانی بیان کرد و ادامه داد: همه مومنان نمی توانند در جبهه جنگ نظامی با دشمن خارجی روبرو شوند بلکه عده ای باید به مراکز علمی رفته و در جبهه فرهنگی به مقابله با دشمنان بپردازند.

آیت الله ری شهری در پایان خاطرنشان کرد: کسی که رهسپار طلب علم می شود مانند کسی است که در جبهه در برابر دشمنان شمشیر می زند و این مهمتر است چون این جبهه است که برای جبهه نظامی سرباز تربیت می کند؛ اگر جهاد علمی نباشد جهاد نظامی به درد نمی خورد./813/پ210/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات