۰۲ آذر ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۷
کد خبر: ۶۲۸۲۰۳
امیر حاتمی:

ملت سرافراز ایران با روحیه بسیجی نقشه دشمنان را نقش بر آب کرد

ملت سرافراز ایران با روحیه بسیجی نقشه دشمنان را نقش بر آب کرد
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه ما همواره توانستیم دشمن را به خاک ذلت بکشانیم، گفت: روحیه بسیجی در بین همه مردم توانست نقشه آنها را نقش بر آب بکند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری رسا، سرتیپ امیر حاتمی در مراسم گردهمایی بزرگ بسیجیان وزارت دفاع، ضمن تبریک چهلمین سالگرد بسیج و هفته بسیج اظهار داشت: بسیج مولود مبارک، موثر و تعیین کننده انقلاب اسلامی است و انقلاب اسلامی خود مهمترین پدیده قرن بیستم است.

وی اظهار داشت: انقلاب اسلامی زمانی به وقوع پیوست که تصور چنین چیزی ممکن نبود. در دهه ۵۰ در حالی که در جهان جنگ سرد حاکم بود و بخشی از جهان در کنترل امپریالیسم غربی و بخش دیگر در کنترل کمونیسم شرقی بود، انقلاب اسلامی با شعار نه شرقی، نه غربی به پیروزی رسید.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح بسیج را سازمان و ظرفیتی متشکل از ملت‌های آزادیخواه و مومن برای خدمت عنوان کرد و گفت: بسیج یک الگو و فراتر از یک سازمان است که در دل طوفان‌ها شکل گرفت و توانست در این مدت ماموریت‌های مهمی را انجام دهد.

امیر سرتیپ حاتمی تصریح کرد: بسیج در روند مأموریت خود روز به روز بالنده‌تر شد؛ بسیج از مردم و برای مردم است و برای مردم بدون هیچ منتی فداکاری و ایثار می‌کند. بسیج همه ملتی است که علاقه مند به عزت کشور است. زنده، پاینده و آماده است. همواره دشمن را زیر نظر دارند و رصد می‌کنند.

وی نقش بسیج در دوران دفاع مقدس را از تجربه‌های گرانبها عنوان کرد و افزود: آنجایی که همه شرق و غرب با قرار گرفتن در پشت صدام دست به دست هم دادند که انقلاب را از بین ببرند، بسیج در این میدان با تمام وجود در کنار ارکان دفاعی کشور حاضر شد و نقش بسیار مهمی در پیروزی دفاع مقدس ایفا کرد.

وزیر دفاع ادامه داد: در جبهه فرهنگی هم بسیج با همه ابزارهای فرهنگی دشمن که علیه همه ارزش‌ها و اعتقادات مردم وارد میدان شده بودند توانست مبارزه کند و در این جبهه پیروز شود.

حاتمی اضافه کرد: در عرصه علم و فناوری روحیه و تفکر بسیجی توانست با وجود همه تحریم‌ها و نامردی‌ها پیشرفت کند و تا جایی که امروز یکی از ملت‌های سرافراز در علم و فناوری و همه عرصه‌ها هستیم.

وی گفت: در جبهه امنیتی که از ابتدای پیروزی انقلاب با دشمن درگیر بودیم همواره روحیه بسیجی و بسیجیان نقش‌آفرین بوده و دشمن را در این جبهه به خاک ذلت کشیده است و امروز نیز در آوردگاهی دیگر توطئه دشمنان در ایجاد ناامنی با شکست مواجه شد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در همین زمینه افزود: با تمام قوا آمده بودند که کشور را به ناامنی بکشند و با بهانه واهی و سوء استفاده از یک حرف و انتقاد مردم، واقعا برنامه‌ریزی کرده بودند که در کشور ناامنی ایجاد کنند که این روحیه بسیجی نقشه دشمنان را نقش بر آب کرد.

وزیر دفاع یادآور شد: مردم به خوبی نقشه توطئه گران را متوجه شدند و نیروی انتظامی ما به همراه نیروهای انقلابی و بسیجیان نقشه آنها را نقش بر آب کردند و به فرمایش رهبر معظم انقلاب در جنگ امنیتی در کنار جنگ نظامی، فرهنگی و اقتصادی پیروزی شیرینی نصیب ملت شد و آنها باز هم سرافکنده شدند.

سرتیپ حاتمی افزود: آنها متوجه شدند برنامه‌ریزی چندساله آنها برای ایجاد ناامنی در مقابل بصیرت و آگاهی ملت ایران و عزم و اراده بسیجیان، نیروهای دفاعی اطلاعاتی و امنیتی ایران هیچ است و با سرافکندگی و خواری خارج شدند و نظام جمهوری اسلامی توانست بگوید که ما برای ملت عزیزمان آنچه را که مصلحت است تصمیم می‌گیریم. نمی‌توانید نظام جمهوری اسلامی ایران را در بی‌تصمیمی قرار دهید و این آرزو را به گور خواهید برد و نخواهید توانست این را به ملت ایران تحمیل کنید که نتواند آنجایی که باید، تصمیم بگیرد.

وی اظهار داشت: ما تصمیم می‌گیریم و این تصمیم مایه انسجام ملت، مسئولین و نظام جمهوری اسلامی است. رهبری حکیم، شجاع و بسیجی جانباز، به موقع و هوشمندانه این پیام را به دشمن دادند که ما تصمیم می‌گیریم و تصمیم درست می‌گیریم. اگر تصمیمی اشکال داشته باشد آن اشکال را اصلاح می‌کنیم اما زنده و پویاییم. پیش می‌رویم و شما همانطور که با فشار حداکثری نتوانستید ما را به تسلیم وادار کنید، نخواهید توانست ما را در تصمیم‌گیری فلج کنید.

حاتمی یادآور شد: رهبر معظم انقلاب همانطور که گفتندجنگ بعدی که جنگ مهمی است و امروز ما در درون آن قرار دادیم جنگ اقتصادی است که ما باتمام قوا حتما در این جنگ پیروز خواهیم شد و این پیروزی ما به منزله این خواهد بود که آسیب پذیری در حوزه اقتصادی را با متکی به ظرفیت‌های درونی و متکی به روحیه و تفکر بسیجی رفع خواهیم کرد و آرزوی تسلیم شدن ملت ایران را بر دل دشمنان خواهیم گذاشت و آنها را از هر زمان دیگری سرافکنده‌تر خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: امروز ما از هر زمان دیگری مطمئن‌تریم و باور قوی‌تری داریم که باید روحیه و تفکر بسیجی در جامعه‌ حاکم باشد در آن صورت است که می‌دانیم در درون ملت ایران قدرت دفاعی مستحکم، زنده و پویایی پدید می‌آید که هیچ کس یارای مقابله با آن را نخواهد داشت.

وحید عباسی
ارسال نظرات