۰۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۱
کد خبر: ۶۲۸۲۰۷
نماینده ولی فقیه در مازندران تأکید کرد؛

ضرورت کاربردی کردن پایان نامه های دانشگاهی

ضرورت کاربردی کردن پایان نامه های دانشگاهی
نماینده ولی فقیه در مازندران بر ضرورت کاربردی کردن پایانه های دانشگاهی در مراکز علمی کشور تأکید کرد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام والمسلمین محمد باقر محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در دیدار معاون علمی فناوری رییس جمهور با اشاره به این که در حال حاضر هزینه های بسیاری در حوزه تحصیلات تکمیلی انجام می شود، گفت: باید از این ظرفیت بالای علمی در بخش های مختلف کشور بیشتر بهره گرفته شود.
 
وی، نیروی انسانی را یکی از ظرفیت های مهم هر کشوری دانست و افزود: اما متأسفانه به دلیل استفاده مناسب از ظرفیت و پتانسیل بالای نیروهای مستعد و جوان در کشورمان، بسیاری از فارغ التحصلان دانشگاه های ما خانه نشین شده اند.
 
نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که کشورمان از یک ظرفیت بالای نیروی انسانی جوان در بخش های مختلفی برخوردار است، خاطرنشان کرد: پیشرفت و توسعه کشور در گرو بهره گیری از ظرفیت نیروی جوان است.
 
حجت الاسلام والمسلمین لائینی با اشاره به این پیشرفت های چهار دهه اخیر کشور در سایه بهره گیری مناسب از ظرفیت جوانان مستعد و انقلابی به دست آمده است، تصریح کرد: امروز نیز همان طور که مقام معظم رهبری نیز در بیانیه گام دوم تأکید کردند، باید از توان و ظرفیت جوانان مستعد بهره گرفته شود.
 
امام جمعه ساری در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید براین که رشته های دانشگاهی باید با نیازهای روز کشور تناسب داشته باشد، بیان داشت: متأسفانه بسیاری از فارغ التحصیلان رشته های دانشگاهی از یک بازار کار مناسب در کشور برخوردار نیستند و این نیازمند تعامل بیشتر دانشگاه با محیط کسب و کار است.
 
نماینده ولی فقیه در مازندران همچنین بر ضرورت کاربردی کردن پایانه های دانشگاهی در مراکز علمی کشور تأکید کرد و گفت: متأسفانه در حال حاضر هزاران پایان نامه در دانشگاه های این استان دفاع شده اما نتوانسته در کاهش مشکلات اثرگذار باشد.
 
وی با بیان این که عدم وجود کسب و کار مناسب برای جوانان تحصیل کردن در کشور موجب گسترش آسیب های اجتماعی و فرهنگی شده است، بیان داشت: مسؤولان وظیفه دارند همه توان خود را برای رفع مشکل اشتغال مردمی که ولایت پذیری و بصیرت خود را در عرصه ها و صحنه های مختلف نشان دادند، به کار گیرند.
 
حجت الاسلام والمسلمین لائینی با تأکید براین که مردم در همه عرصه ها و صحنه های انقلاب خوش درخشیدند، افزود: در همین حوادث چند روز اخیر به وضوح دیدیم که مردم با اقتدار در برابر آشوب طلبان و اغتشاش گران ایستادند و از انقلاب، نظام و رهبری دفاع کردند./950/
افشین ایمانی
ارسال نظرات