۰۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۳
کد خبر: ۶۲۸۲۳۵
استاد حوزه علمیه خراسان شمالی:

تفکر بسیج بهترین راهکار برای مقابله با تحریم‌ها است

تفکر بسیج بهترین راهکار برای مقابله با تحریم‌ها است
استاد حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: در این شرایط اقتصادی اندیشه و تفکر خدمت‌رسانی به‌صورت بسیجی، یکی از بهترین راهکارها برای مقابله با تحریم‌های اقتصادی دشمنان است.

حجت‌الاسلام محمد اسدی، استاد حوزه علمیه خراسان شمالی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با گرامیداشت فرارسیدن هفته بسیج، اظهار کرد: محرومیت‌زدایی از اقشار مختلف جامعه و برقراری عدالت عمومی، ازجمله اهداف مهمی بود که به فرموده حضرت امام خمینی (ره) در رأس امور و برنامه‌ریزی‌های کلان نظام اسلامی از همان روزهای آغازین پیروزی قرار گرفت؛ چراکه از منظر آن رهبر فرزانه عبادتی بالاتر از خدمت به محرومین نیست.

وی افزود: همچنین از آنجا که رفع این معضل بزرگ در کشور به‌جز در سایه عمل به این تفکر اسلامی و با قطع اتکا به بیگانگان ممکن نبود، به یاران خود این‌گونه توصیه فرمودند: «ناچاریم که به ملت متوجه بشویم برای سازندگی، برای اینکه ترمیم کنیم این خرابی‌هایی را که در طول مدت حکومت جائر پهلوی در مملکت ما حاصل شده است».

حجت‌الاسلام اسدی خاطرنشان کرد: از این منظر جوانان انقلابی کشور در راستای عمل به این عبادت و فرمان رهبر دوراندیش خود، کمر همت بستند و با سازمان‌دهی بسیج سازندگی و برای خدمت به محرومین تلاشی وافر، مخلصانه و جهاد گونه را آغاز کردند.

وی افزود: تبیین این خدمات و دستاوردهای آن برای اقشار مختلف جامعه، ضمن آنکه قدردانی از زحمات این فرزندان انقلاب است، اندیشه و تفکر خدمت‌رسانی به محرومین را در اقشار و گروه‌های مختلف جامعه ترویج کرده و در این شرایط اقتصادی یکی از بهترین راهکارها برای مقابله با تحریم‌های اقتصادی دشمنان است.

حجت‌الاسلام اسدی با اشاره به قابلیت‌ها و ظرفیت‌های تفکر بسیجی و جهادی در رفع محرومیت، گفت: از مهم‌ترین ارکان تفکر بسیجی که می‌تواند در مدیریت و حل معضلی همچون محرومیت، مؤثر واقع شود، برخورداری از روحیه و مدیریت جهادی است.

وی اضافه کرد: مدیریت جهادی در برابر شیوه‌های مدیریتی دیگر همچون مدیریت بوروکراتیک که مستلزم طی کردن فرایند طولانی و هزینه‌های زیاد است، از ظرفیت‌های والایی همچون عدم توجه به منافع شخصی و توجه به ارزش‌های الهی، عمل جهادی و ایثارگونه، نوآوری و خلاقیت، استفاده از زمان مناسب و کمترین امکانات و هزینه‌ها، برخوردار است و به همین دلیل بسیاری از ظرفیت‌های محدود را پشت سر گذاشته و با استخراج ظرفیت‌های بالقوّه در همه زمینه‌ها، نتایج و بهره‌وری را مضاعف می‌کند./9314/ت310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات