۰۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۱
کد خبر: ۶۲۸۲۳۸
یکی از علمای اهل سنت عراق در گفت وگو با رسا؛

آمریکا و رژیم صهیونیستی نماد ظلم در جهان هستند

آمریکا و رژیم صهیونیستی نماد ظلم در جهان هستند
سخنگوی شورای علمای «الرباط المحمدی» عراق خواستار یاری مردم فلسطین شد و خاطرنشان کرد که جهانیان در برابر آزمون بزرگی برای یاری فلسطین قرار دارند.

شیخ کامل الفهداوی سخنگوی شورای علمای پیوند محمدی عراق در گفت وگو با خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا، با بیان اینکه وحدت اسلامی جایگاه بسیار مهمی در مکتب نبی اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) داشته است، گفت: خداوند متعال در آیه 13 سوره شوری می فرماید «شَرَعَ لَكُمْ مِنَ الدِّينِ مَا وَصَّىٰ بِهِ نُوحًا وَالَّذِي أَوْحَيْنَا إِلَيْكَ وَمَا وَصَّيْنَا بِهِ إِبْرَاهِيمَ وَمُوسَىٰ وَعِيسَىٰ أَنْ أَقِيمُوا الدِّينَ وَلَا تَتَفَرَّقُوا فِيهِ»[1]، سایر انبیاء الهی نیز در راستای دعوت به دین واحد و کنار گذاشتن اختلافات تلاش وافری انجام می دادند.

وی با اشاره به اینکه دشمنان در کمین نشسته اند که از هر گونه اختلاف به سود خود بهره ببرند، اظهار داشت: امت اسلامی باید وحدت خود را حفظ کنند. یکی از مسائل مهمی که در دوران کنونی باید مورد توجه قرار گیرد، مساله فلسطینی است که مردمشان از سرزمین های خود اخراج شده اند و اراضی آنان اشغال شده است. امت اسلامی باید در راستای بازگشت مردم فلسطین به اراضی خود تلاش کنند و این مردم مظلوم را فراموش نسازند.

این روحانی برجسته اهل سنت، آمریکا و رژیم صهیونیستی را نماد ظلم در جهان توصیف کرد و بیان داشت: جهانیان یا از دشمنان فلسطین و یا از مردم این کشور حمایت می کنند، بنابراین آنان در برابر آزمون بزرگی قرار دارند.

وی با بیان اینکه مردم عراق متحد هستند، افزود: ملت عراق اکنون به خوبی فهمیده اند که جریان تروریستی داعش را رژیم اشغالگر صهیونیستی، آمریکا و عربستان تاسیس کرده اند. داعش از هیچ جنایتی در عراق دریغ نورزید و علاوه بر اشغال خاک این کشور، مردم را نیز قلع و قمع کرد.

شیخ کامل الفهداوی تصریح کرد: ملت عراق، آغوش خود را در برابر کشورهای همسایه خود به ویژه جمهوری اسلامی ایران که موضع واضحی در برابر جریان تروریستی داعش داشته است، باز کرده اند.

---------------------------

[1] (آیینی را برای شما تشریع کرد که به نوح توصیه کرده بود؛ و آنچه را بر تو وحی فرستادیم و به ابراهیم و موسی و عیسی سفارش کردیم این بود که: دین را برپا دارید و در آن تفرقه ایجاد نکنید!)

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۶
تفرقه میان شیعه و سنی برنامه اصلی استکبار و دشمنان اسلام است و امت اسلامی باید با وحدت و پرهیز از اختلاف در برابر تهدیدات دشمن بایستند که دشمن به اهداف شوم خود نرسد.
2
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۷
دشمن به شدت به دنبال تفرقه انداختن میان مسلمانان است و تفرقه افکنی دشمنان اسلام هم سابقه تاریخی بلندی دارد.
1
1
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۷
رهبر فرزانه انقلاب در گام دوم انقلاب به فراگیر شدن عدالت تاکید کردند، بنابراین هر کس باید در محدوده قدرت خود عدالت را اجرا کند حتی امیرالمومنین(ع) در برابر خواسته نادرست برادرش عقیل در زمینه دریافت سهمیه از بیت المال ایستاد که این موضوع برای ما درس است.
2
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۸
دشمن با خیال خام خود نمی‌تواند به وحدت و همبستگی ملت ایران خدشه وارد کند.
2
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۸
سیاست‌مداران و مسئولان یک کشور اسلامی باید در تحقق عدالت اجتماعی پیشقدم باشند.
2
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۸
مسلمانان باید نسبت به حفظ وحدت و انسجام میان خود جدی‌تر بوده و از هرگونه اختلاف و تشتت آرا بپرهیزند تا در مقابل دشمنان دچار ضعف و سستی نشوند.
استحکام، اتحاد و برادری در جامعه اسلامی در دنیای امروز یک ضرورت است و چنانچه به این مهم توجه نداشته باشیم در برابر توطئه‌های دشمنان شکست خواهیم خورد.
2
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۹
مهمترین نیاز اصلی امروز جامعه اسلامی داشتن اخلاق نبوی و حاکم شدن آن است
3
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۰
احسنت
2
0
محمد
Iran, Islamic Republic of
۰۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۱
امروزه مردم منطقه درباره توطئه های امریکا حساس هستند.
2
0