۰۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۴
کد خبر: ۶۲۸۲۴۶
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

بقاع متبرکه ظرفیت‌های مهمی برای ارزش گستری در جامعه هستند

بقاع متبرکه ظرفیت‌های مهمی برای ارزش گستری در جامعه هستند
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: مجموعه امامزاده‌ها و بقاع متبرکه ظرفیت خوبی برای ارزش گستری و معروف گستری در جامعه محسوب می‌شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در دیدار خدام آستان مقدس حضرت سید عباس بن موسی بن جعفر (ع) بجنورد، برادر گرامی امام رضا (ع)، به تبیین نقش و جایگاه امامزادگان و بقاع متبرکه در ارتقای بعد معنوی جامعه پرداخت.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری امامزاده‌ها و بقاع متبرکه را قطب فرهنگی جامعه دانسته‌اند، اضافه کرد: بر این اساس باید بر محور این مکان‌ها، فرهنگ دینی را منتشر و تبیین کرده و گفتمان سازی کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه در امامزادگان همه نوع مشتری وجود دارد، اضافه کرد: در بقاع متبرکه تنوع مخاطب وجود دارد به‌گونه‌ای که از طفل و کودک گرفته تا نوجوان و جوان و مسن، مسافر و مقیم و مجاور در امامزاده‌ها حضور دارند.

وی با تأکید بر اینکه این تنوع ظرفیت خوبی بوده و باید از این تنوع استفاده‌های بهینه ببریم، گفت: در این راستا برنامه‌ریزی همه‌جانبه با در نظر گرفتن تمامی ابعاد ضرورت دارد تا بتوانیم برای همه اقشار حاضر در امامزاده خوراک فکری در نظر بگیریم.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی افزود: عرصه خدمت در امامزاده‌ها متنوع و گسترده است؛ بر این اساس اگر برنامه‌ریزی کاملی داشته باشیم می‌توانیم خدمات زیادی در این اماکن مقدس ارائه دهیم.

وی اضافه کرد: کارهای مختلف در ابعاد فرهنگی ازجمله در دسترس بودن یک روحانی برای مراجعان به امامزاده، پاسخ‌گویی به سؤالات شرعی و غرفه کودک فعالیت‌های مناسبی است که باید این اماکن مقدس با جدیت تداوم داشته باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اهمیت کار تبلیغی برای کودکان و نوجوانان، اظهار کرد: ما باید فرزندان خود را از سن کودکی با دین اسلام آشنا کنیم؛ زیرا وقتی شخصیت آن‌ها شکل گرفت تغییر دادن آن در دوران بزرگ‌سالی کار آسانی نیست؛ زیرا شخصیت فرد بزرگ‌سال مانند نهالی است که ساقه آن قوی شده و با اندکی خم کردن می‌شکند.

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی گفت: مجموعه امامزاده‌ها به‌ویژه در مرکز استان ظرفیت خوبی برای ارزش گستری و معروف گستری و مسائل مبتلابه جامعه هستند./9314/پ310/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 7
هادی رحیمی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۸
نماینده تهران در مجلس خبرگان رهبری درگذشت
آیت الله سید ابوالفضل میر محمدی زرندی معروف به میرمحمدی زرندی نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری در سن ۹۶ سالگی به دیار باقی شتافت
0
0