۰۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۰
کد خبر: ۶۲۸۲۷۲
پاپ فرانسیس:

انباشت سلاح‌های هسته‌ای امنیت جهانی را کاهش می‌دهد

انباشت سلاح‌های هسته‌ای امنیت جهانی را کاهش می‌دهد
رهبر کاتولیک‌های جهان در سفر به ژاپن ضمن محکوم کردن کاربرد تسلیحات اتمی، از سران کشور‌های جهان خواست تا استفاده از این تسلیحات را ممنوع کنند.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه اینترنتی کنگره آمریکا [هیل]، پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان که روز گذشته وارد ژاپن شده همزمان با بازدید از ناگاساکی–شهری که در جنگ جهانی دوم هدف بمب‌های هسته‌ای آمریکا قرار گرفت--ضمن محکوم کردن کاربرد تسلیحات اتمی، از سران کشور‌های جهان خواست تا استفاده از این تسلیحات را ممنوع کنند.

پاپ در سخنرانی روز یکشنبه در ناگاساکی گفت: «انباشت سلاح‌های هسته‌ای امنیت جهانی را کاهش، منابع یک کشور را هدر می‌دهد و انسان‌ها را در همه جا تهدید می‌کند.»

وی گفت: با اطمینان از اینکه یک جهان بدون سلاح هسته‌ای امکان پذیر و ضروری است، من از سران سیاسی می‌خواهم که فراموش نکنند این سلاح‌ها نمی‌توانند ما را از تهدید‌های فعلی علیه امنیت ملی و بین المللی محافظت کنند.

وی سپس تاج گل‌هایی را روی مزار یادبود قربانیان حمله اتمی سال ۱۹۴۵ قرار داد و برای آن‌ها طلب آمرزش کرد. او دومین پاپی است که به قربانیان بمب اتمی احترام می‌گذارد.

پاپ در ادامه سفر سه روزه خود به ژاپن قرار است به هیروشیما، دیگر شهر ژاپن که هدف حمله اتمی آمریکا بود، سفر کند.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
کرامت سلیمی
Netherlands
۰۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۶
نیازی نیست پاپ فرانسیس خواستار جهان عاری از سلاح اتمی بشود. چیزی به عنوان سلاح اتمی مطلقا" وجود خارجی ندارد و فقط برای ایجاد رعب و وحشت در دل ملتها و به بردگی گرفتن انها عنوان می شود.

جناب جان فرانسیس نگران این موضوع نباشند و وقت و انرژی خود را صرف موضوعات واقعی تری نمایند


ویدئو زیر نشان می دهد که سلاح اتمی مطلقا" وجود ندارد.


https://www.aparat.com/v/6onsx
0
0