۰۵ آذر ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۸
کد خبر: ۶۲۸۳۰۲

قدرت نظامی حزب‌الله مانع تجاوز به خاک لبنان است

قدرت نظامی حزب‌الله مانع تجاوز به خاک لبنان است
یکی از شخصیت‌های مهم سیاسی مسیحیان لبنان گفت: قدرت نظامی حزب الله و تفاهم آن با ارتش مانع از این است که رژیم صهیونیستی به فکر تجاوز بیفتد.

به گزارش خبرگزاری رسا، کریم بقرادونی در گفت وگو با شبکه المیادین اظهار داشت: هدف آمریکا از اعمال تحریم ها بر لبنان خلع سلاح حزب الله و امضای توافق صلح با تل آویو است و واشنگتن در تلاش برای ایجاد رویارویی بین ارتش لبنان و حزب الله است.

وی با بیان اینکه تکاپوی مردمی در لبنان برای نخستین بار فراتر از رویکردهای طایفه ای است و با وجود گستردگی، مسالمت آمیز بوده است، تصریح کرد: تعامل جفری فلتمن سفیر سابق آمریکا با لبنان مبتنی بر منطق تحریک جنگ و دسته بندی در کشور است.

وی همچنین با اشاره به موضوع تشکیل دولت در لبنان در پی استعغای سعد حریری از نخست وزیری اظهار داشت: در صورت مخالفت حریری با نخست وزیری دولت جدید، میشل عون به همراه متحدانش به سمت معرفی یک شخص دیگر به جز حریری برای تشکیل دولت حرکت خواهند کرد.

بقرادونی که رهبر پیشین حزب الکتائب لبنان است ، ادامه داد: عون در تکاپوی رایزنی های مربوط به معرفی نخست وزیر جدید و تشکیل دولت در دو هفته آینده است و نمی خواهد لبنان مدت طولانی با خلا نداشتن دولت روبه رو باشد.

وی با بیان اینکه حریری هیچ کس جز خود را برای تشکیل دولت جدید در لبنان تایید نخواهد کرد، گفت: رویکرد کنونی صحنه سیاسی لبنان اکنون مبتنی بر تشکیل دولت تکنو -سیاسی متشکل از 24 وزیر است که بیشتر وزرای آن را افراد مختصص و کارشناس تشکیل خواهند داد.

بقرادونی تصریح کرد: تشکیل دولت در لبنان به درازا نخواهد کشید و پیش از پایان سال جاری انجام خواهد شد و رایزنی های پارلمانی مربوط به معرفی مامور تشکیل کابینه نیز هفته آینده آغاز خواهد شد./983/ب

منبع:ایرنا

ارسال نظرات