۰۵ آذر ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۹
کد خبر: ۶۲۸۳۰۸

ساخت ۲۰ هزار واحد مسکونی برای صهیونیست ها در فلسطین اشغالی

ساخت ۲۰ هزار واحد مسکونی برای صهیونیست ها در فلسطین اشغالی
رژیم صهیونیستی اعلام کرد که در یک دهه اخیر نزدیک به ۲۰ هزار واحد مسکونی برای اسکان صهیونیست ها ساخته شده است.

به گزارش خبرگزاری رسا، رژیم صهیونیستی با وجود مخالفت های گسترده بین المللی در ارتباط با ساخت شهرک های صهیونیست نشین امروز اعلام کرد که در یک دهه اخیر نزدیک به ۲۰ هزار واحد مسکونی برای اسکان صهیونیست ها ساخته شده است.

مرکز آمار این رژیم با اعلام این خبر افزود، بیشتر ساخت و سازها در سال ۲۰۱۶ میلادی بوده و ۳ هزار ۲۱۱ واحد مسکونی در این سال بنا شده و سال ۲۰۱۷ نیز نزدیک به یک هزار و ۶۹۷ واحد دیگر احداث شده است.

در سال جاری هم تاکنون ۸۲۷ واحد مسکونی جدید در اراضی اشغالی فلسطین ساخته شده است.

بر اساس این گزارش ۶۰ درصد از این ساختمان ها در شهرک هایی دور افتاده و کوچک که تعداد ساکنان آن ها کمتر از ۱۰ هزار صهیونیست است، بنا شده اما باقی این واحدها در شهرک های بزرگ ساخته شده است.

سکونت صهیونیست ها در شهرک های غیرقانونی در کرانه باختری پس از اشغال این منطقه توسط رژیم صهیونیستی در جنگ ۱۹۶۷ میلادی رفته رفته آغاز شد و تعداد شهرک نشینان ۵ سال بعد یعنی در سال ۱۹۷۲ میلادی به یک هزار و پانصد نفر رسید.

استقرار صهیونیست ها در اراضی اشغالی فلسطین پس از آن و طی سال های متمادی ادامه داشت و طبق آخرین گزارش در سال ۲۰۱۸ حدود ۴۳۰ هزار شهرک نشین صهیونیست در کرانه باختری و قدس شرقی سکونت داده شده اند./983/ب

منبع: ایرنا

ارسال نظرات