۰۳ آذر ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۶
کد خبر: ۶۲۸۳۱۱

فعالیت روحانیان شهرستان شوشتر برای پایان بخشی به اغتشاشات اخیر

فعالیت روحانیان شهرستان شوشتر برای پایان بخشی به اغتشاشات اخیر
حجت الاسلام سبزی از تشکیل گروه‌های تبلیغی ۳ نفره برای اعزام به مدارس و مناطق روستایی جهت روشنگری درباره دسیسه‌های استکبار خبر داد.
حجت الاسلام حمیدرضا سبزی، مدیر مدرسه علمیه جزائریه شوشتر، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، اظهار داشت: مدرسه پیش از بیانات رهبر انقلاب در زمینه سهمیه بندی بنزین، در راستای روشنگری پیرامون اغتشاشات اخیر بیانیه را خطاب به روحانیت صادر کرد که در آن بر حفظ دغدغه‌های مردمی و پیگیری امورات شان از سوی روحانیت و عدم ایجاد هرگونه بهانه نسبت به سوءاستفاده‌های اغتشاشگران و منافقان تأکید کردیم.

مدیر مدرسه جزائریه شوشتر بیان داشت: ارائه طرح‌های پیشنهادی، اعلام آمادگی برای روشنگری پس از اتفاقات اخیر، حضور در جلسات مسؤولان شهرستان، کمک به آرام نگه داشتن وضعیت شهر، ارتباط گیری با ائمه جماعات در مناطقی که دچار اغتشاش شدند و برپایی نماز از سوی ائمه جماعات در مساجد مناطق درگیر اغتشاش دیگر فعالیت‌های مدرسه در روز‌های اخیر بود.

حجت الاسلام سبزی عنوان داشت: ده گروه تبلیغی سه نفره در حوزه برادران آماده کردیم که پس از دریافت‌های مستند پیرامون اغتشاشات اخیر و با هماهنگی امام جمعه شهرستان به مناطق روستایی و مدارس اعزام شوند تا دسیسه‌های استکبار که از آستین اغتشاشگران خارج شده است را به تصویر بکشند و زوایای مختلف اغتشاشات را بازگو کنند تا مصون سازی اجتماعی اتفاق بیفتد.

وی ادامه داد: بنا بر همکاری یا امضای تفاهم نامه با حوزه علمیه خواهران است تا آن‌ها در بحث تشکیل گروه‌های تبلیغی فعال شوند و امیدواریم کار‌های فرهنگی بسیار مهمی در این باره صورت بگیرد.

مدیر مدرسه جزائریه شوشتر با بیان اینکه برخی اغتشاشگران در شهرک فرجام جاده شوشتر به دزفول را بستند، تصریح کرد: حجت الاسلام مرعشی، امام جمعه شهر شرافت با دعوت از بزرگان و سران طوایف و حضور عملی در منطقه، پایان اغتشاشات در آن شهرک را رقم زد.

وی با بیان اینکه طلاب و اساتید مدرسه با تعطیلی کلاس‌های درسی در راهپیمایی حمایت از اقتدار و امنیت کشور شرکت کردند، تصریح کرد: روحانیت آماده انجام مباحث فرهنگی و تبلیغی است؛ از حقوق مردم دفاع بکنند و از نظام حمایت و هم سبب پیوند و وحدت میان دولت و مردم شوند و مانعی در برابر جدایی مردم از پیکره نظام اسلامی باشند.

مدیر مدرسه جزائریه شوشتر همچنین از عمامه گذاری ۸ طلبه در ۱۷ ربیع الاول، برگزاری نشست علمی «مرجعیت منادی وحدت» و میزبانی از گردهمایی بیش از ۴۱ نفر از ائمه جمعه سراسر استان خبر داد./۹۴۵۶/ت310/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات