۰۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۱
کد خبر: ۶۲۸۳۲۱
آیت الله رمضانی در دیدار هیأتی از شیعیان ناحیه بالکان؛

عرصه حقوقی اسلام به صورت دقیق معرفی شود

عرصه حقوقی اسلام به صورت دقیق معرفی شود
هیأتی از پیروان اهل بیت(ع) از ناحیه بالکان با آیت الله رمضانی دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری رسا، هیأتی از پیروان اهل بیت(ع) از ناحیه بالکان با آیت الله رمضانی دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) دیدار و گفتگو کردند.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) در این دیدار با تبریک سالروز ولادت نبی مکرم اسلام و هفته وحدت از فرصت بدست آمده برای این دیدار ابراز خرسندی کرد و گفت: شرایط ما از هرجهت بی‌بدیل و بی نظیر است. در چند قرن گذشته و شاید بتوان گفت بعد از ائمه اطهار چنین شرایطی را برای تبلیغ دنیای اسلام نداشته ایم. توجه کردن به این شرایط بی نظیر برای ما خیلی مهم است و باید به آن توجه داشت.

آیت الله رمضانی با اشاره به نظریه مشهور میشل فوکو که مدعی شده بود انقلاب دینی در دنیا رخ نمی‌دهد اظهار داشت: این نظریه نقض شد و انقلاب دینی رخ داد. انقلاب اسلامی ایران انقلاب دینی بود و بر پایه دین و ارزش‌های دینی بنا نهاده شد.

وی در ادامه گفت: ما شرایط تبلیغی خود را باید کاملا موردتوجه قرار دهیم. آیا شرایط ما در عرصه تبلیغی مانند مکه است یا مدینه؟ شرایط مکی با مدنی بسیار متفاوت است. در شرایطی که پیامبر(ص) در مکه بودند از مبدا، معاد، جاودانه زیستن و ابدیت بحث می شد و خیلی چیزها هم حرام بود ولی احکام آنها ابلاغ نشده بود و نیز برخی از واجبات نیز مانند جهاد و زکات واجب نشده بود.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با بیان اینکه در اروپا برخی شرایط مثل مکه و برخی شرایط مثل مدینه است خطاب به پیروان اهل بیت(ع) حوزه بالکان اظهار کرد: چالش‌ها و شبهات زیادی در عرصه حقوق وارد شده است و شما باید در عرصه حقوقی از اسلام دفاع کنید. هر کدام از شما سفیر اسلام هستید.

رییس اتحادیه اروپایی علما و تئولگ‌های شیعه تصریح کرد: عصری که در آن هستیم عصر شبهه است و هیچ زمانی مانند این زمان شبهه وارد نشده است. هرچه بتوانیم در عرصه حقوقی اسلام را به صورت دقیق معرفی کنیم نتایج خوب و مثبتی حاصل خواهد شد.

آیت الله رمضانی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در قرن هفدهم، هجدهم و نوزدهم نوعی تعارض بین عقل و دین مطرح شد و می‌گفتند نتیجه عقل بشری آزادی و رسیدن به حق است ولی دین، انسان را تکلیف مدار بار می آورد. آنها مدعی بودند نتیجه دین تکلیف مداری و نتیجه عقل هم آزادی است و اینها در مقابل هم قرار گرفت.

وی اضافه کرد: حق و تکلیف دو روی یک سکه هستند. و البته گاهی دو طرفه و گاهی یک طرفه است. دین را نباید مقابل حق قرار داد. دین تکلیف مدارِ حق محور است.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) تاکید کرد: امروزه در عرصه های دینی و اسلامی برنده کسی است که بهترین فکر و ایده را با زبان عقل و فطرت طرح کند.

آیت الله رمضانی گفت: مردم جهان امروز از تفکر لیبرالیسم خسته شده است. در آنجا بی هویتی است و معنویت بدلی را جایگزین معنویت اصلی کرده اند. چون دیدند با معنویت نمی‌شود مبارزه کرد به فکر جایگزین بدلی افتادند.

آیت الله رمضانی در بخش پایانی سخنان خود خطاب به پیروان اهل بیت(ع) بالکان گفت: من دو بار به ناحیه بالکان سفر کرده ام و از محبت‌ها و الطاف مردم آن منطقه بهره مند شدم. "آنجا مسلمان زیستن هنر است"./841/

حسین ثالث موید
ارسال نظرات