۰۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۶
کد خبر: ۶۲۸۳۳۹

مراسم رونمایی از «تا پلاک ۱۴۰» در موزه انقلاب برگزار می ­شود

مراسم رونمایی از «تا پلاک ۱۴۰» در موزه انقلاب برگزار می ­شود
«تا پلاک ۱۴۰» نوشته آذر خزاعی از سوی سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس در موزه انقلاب اسلامی و تاریخ دفاع مقدس رونمایی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری رسا، مهدی فاطمی معاون ادبیات و تاریخ دفاع مقدس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: ثبت و ضبط وقایع تاریخی و تدوین اتفاقات در آگاهی بخشی به نسل آینده موثر است، در گام دوم انقلاب و ورود به ۴۰ سالگی دوم آن هستیم، واکاوی در تاریخ دفاع مقدس در این بسترسازی نقش راهبردی ایفاء می‌کند، آثار و داشته‌های ارزشی و فکری آن دوران می‌تواند بستر ذهنی و اندیشه‌ای را فراروی نسل‌های بعدی فراهم کند و گامی در جهت تقویت این مسیر ناهموار باشد.

وی با بیان اینکه تولید آثار فاخر از دفاع مقدس و معرفی آن به جامعه و نسل جوان می‌تواند به تقویت ارزش‌های جامعه کمک کند، اضافه کرد: در این مسیر سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس همواره سعی کرده است پیشقدم باشد تا همچون گذشته آثاری فاخر و شاخص که مورد رغبت خوانندگان را فراهم آورده باشد، به جامعه عرضه کند.

فاطمی اثر اخیر را که با عنوان «تا پلاک ۱۴۰» نامگذاری شده است، حاصل تلاش ۱۸ ماهه آذر خزاعی دانست و ابراز داشت: این اثر خاطراتی از ۱۴۰ نویسنده، اهل قلم و فرهنگدوست کشورمان است که خاطراتی زیسته در دوران دفاع مقدس داشته و تعدادی از آنان در وقایع بزرگ دفاع مقدس حضور فعال داشته‌اند. در واقع این اثر گلچینی از این خاطرات است که در این کتاب تدوین شده است.

این کتاب در قطع رقعی با ۵۴۰ صفحه از اواخر آذرماه به بازار فروش عرضه خواهد شد تا مورد استفاده خوانندگان عرصه فرهنگ و دفاع مقدس قرار گیرد.

رونمایی از این اثر، شنبه نهم آذرماه در موزه انقلاب اسلامی و تاریخ دفاع مقدس با حضور تعدادی از اهالی فرهنگ و کسانی که خاطراتشان در این کتاب درج شده است، برگزار خواهد شد. /۹۹۸/د ۱۰۱/ش
میثم صدیقیان
ارسال نظرات