۰۳ آذر ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۸
کد خبر: ۶۲۸۳۴۶
امام جمعه موقت کاشان:

آمران به معروف و ناهیان از منکر یاوران دین خدا هستند

آمران به معروف و ناهیان از منکر یاوران دین خدا هستند
حجت الاسلام اسلامی تبار از آمران به معروف و ناهیان از منکر به عنوان یاوران دین خدا نام برد و گفت: براساس آیه صریح قرآن، آمران به معروف و ناهیان از منکر ناصرالدین هستند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبار بعد از ظهر امروز در مراسم رونمایی از طرح یاوران حجاب و عفاف که در سالن اجتماعات ناحیه مقاومت بسیج سپاه کاشان برگزار شد، گفت: داشتن پشتوانه اعتقادی در امور سبب کیفیت و نتیجه مطلوب در فعالیت‌ها است.

وی افزود: پشتوانه اعتقادی در هر کاری سبب کیفیت و راندمان بالا خواهد بود و یکی از مهمترین رمز و راز پیروزی رزمندگان اسلام در ۸ سال دفاع مقدس پشتوانه اعتقادی رزمندگان اسلام بود.

امام جمعه موقت کاشان با تأکید بر اینکه کار‌هایی که با پشتوانه اعتقادی باشد خستگی ندارد، گفت: یاوران دین خدا کسانی هستند که هنگام رسیدن به حکومت و قدرت، معنویت را در جامعه  گسترش می‌دهند، چرا که بسیاری از مفاسد ناشی از نبود معنویت و ضعف معنویت و دین است.

حجت الاسلام اسلامی تبار با اشاره به اینکه خداوند در قرآن وعده داده است هرکس دین مرا یاری کند من هم او را یاری خواهم کرد، افزود: آنچه امروز نیاز به یاری دارد دین خدا است.

وی از آمران به معروف و ناهیان از منکر به عنوان یاوران دین خدا نام برد و اضافه کرد: بر اساس آیه صریح قرآن، آمران به معروف و ناهیان از منکر ناصرالدین هستند.

امام جمعه موقت کاشان اظهار داشت: فعالیت بانوان در عرصه حجاب و عفاف و امر به معروف و نهی از منکر، فعالیت در عرصه نصرت دین است.

وی به ضرورت و توجه جامعه به اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر تأکید کرد و گفت: جامعه امروز در مسائل اخلاقی نیاز به امر به معروف و نهی از منکر و توجه به حجاب و عفاف دارد.

به گفته وی بسیاری از مشکلات و مفاسد اجتماعی ناشی از مشکلات اقتصادی است، اما برخی که مشکل اقتصادی ندارند و به دین خدا هم اعتقادی ندارند، نیازمند امر به معروف و نهی از منکر هستند.

حجت الاسلام اسلامی تبار به روش شناسی و شیوه شناسی در فریضه امر به معروف و نهی از منکر تأکید کرد و گفت: باید از شیوه‌ها و روش‌های صحیح امر به معروف استفاده کرد چرا که بد دفاع کردن از هرحقیقی، خراب کردن آن حقیقت است.

حجت الاسلام اسلامی تبار در ادامه با بیان اینکه دفاع از هر حقیقتی نیازمند راه و روش خاص آن است، افزود: دفاع رهبر انقلاب از سران سه قوه در موضوع افزایش نرخ بنزین، دفاع حکیمانه‌ای بود که نقشه دشمن را نقش بر آب کرد.
 
سرهنگ پاسدار علیرضا شبانی‌زاده جانشین فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه کاشان نیز در این مراسم گفت: دشمن در توطئه و تهاجم فرهنگی خود به دنبال این است تا نوجوانان و جوانان را ارزش‌های انقلاب و آرمان‌های انقلاب دور کند.

وی افزود: بسیج برای مقابله با توطئه و تهاجم فرهنگی تلاش می‌کند تا با اجرای برنامه‌های فرهنگی متنوع ارزش‌ها را برای نسل جدید انقلاب را تبیین می‌کند.

سرهنگ شبانی زاده با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای جامعه زنان به ویژه شهیده شاخص سال عصمت پورانوری، گفت: نباید اجازه داد یاد و خاطره شهدا فراموش شود، چرا که دشمن به دنبال تحریف ارزش‌ها و ارائه الگو‌های کاذب و دورکردن نسل جوان از ارزش‌های انقلاب است.

وی یادآور شد: طرح همیاران حجاب و عفاف با عنوان «گوهران» با هدف پیشگیری از بد حجابی و نهادینه کردن فرهنگ و حجاب و عفاف در شهر توریستی کاشان، با همکاری نیروی بسیج سپاه و نیروی انتظامی اجرا می‌شود.

لازم به ذکراست، در پایان این مراسم از طرح همیاران حجاب و عفاف با عنوان «گوهران» که طرح چادر مانتو برای بانوان محجبه است رونمایی شد تا از این چادر مانتو به عنوان هدیه در مراکز گردشگری به بانوان گردشگر هدیه شود./۱۳۰۷/پ310/ب1
گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید
تعداد بازدید : 4
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات