۰۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۶۲۸۳۴۹
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان مطرح کرد؛

ضرورت کیفی سازی فعالیت کانون‌های مساجد

ضرورت کیفی سازی فعالیت کانون‌های مساجد
آیت الله طباطبایی نژاد گفت: علاوه بر آموزش، روخوانی قرآن لازم است در حوزه عقاید اسلامی، دشمن شناسی و مسائل سیاسی کانون‌های مساجد آموزش داده شود.

به گزارش خبرگزاری رسا در اصفهان به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در شورای هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان که با حضور مشاور وزیر و رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور برگزار شد با تاکید بر ضرورت کیفی سازی فعالیت کانون‌های مساجد گفت: علاوه بر آموزش روخوانی قرآن لازم است در حوزه عقاید اسلامی، دشمن شناسی و مسائل سیاسی نیز به اعضای کانون‌های مساجد آموزش داده شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان بر اهمیت و ضرورت نظم در کارها تاکید کرد و افزود: در شهر اصفهان بیش از ۷۰۰ مسجد وجود دارد و اگر این مساجد به درستی فعال باشند بسیاری از مشکلات فرهنگی و حتی اقتصادی برطرف می‌شود و این اتفاق تنها با نظم و برنامه ریزی دقیق اتفاق می‌افتد.

حجت الاسلام حبیب رضا ارزانی نیز در این دیدار به بیان توضیحاتی پیرامون روند تصویب اساسنامه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور پرداخت و گفت: تا کنون ۶ جلسه از شورای سیاست گذاری کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در تهران تشکیل شده و امیدواریم با ابلاغ اساسنامه جدید کانون‌ها این جلسات در سطح استان‌ها به صورت منظم هر ۳ ماه یکبار برگزار شود.

مشاور وزیر و رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور با اشاره به ثبت رسمی سامانه بچه‌های مسجد اظهار کرد: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور به همراه اعضا در این سامانه ثبت کرده‌اند و تا کنون در کشور بیش از ۲۵ هزار کانون فرهنگی هنری مسجد فعالیت دارند.

عباس رضایی استاندار اصفهان با بیان اینکه ضروری است مخاطب فعالیت کانون‌های مساجد جوانان باشند، تصریح کرد: لازم است روحانی و امام جماعت مسجد به عنوان محور فعالیت‌های فرهنگی در مساجد باشند و با تمهیداتی تلاش شود تداخلی بین فعالیت‌های نهادهای مختلف فعال در مسجد اتفاق نیفتد.

حجت الاسلام محمدعلی انصاری نیز در این جلسه با گرامیداشت هفته بسیج گفت: تا کنون ۱۹۰۸ کانون فرهنگی هنری در استان مجوز فعالیت دارند که بالاترین آمار تعداد کانون‌های مساجد کشور مربوط به اصفهان بوده و همچنین بالاترین تعداد اعضای فعال در کانون‌ها نیز مربوط به این استان بوده که نشان از ظرفیت بالای استان در این زمینه دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان اصلی ترین سنگر برای فعالیت فرهنگی را مساجد دانست و تصریح کرد:مسجد متعلق به مردم بوده و نهادهای مختلفی در این زمینه فعالیت دارند و ما نیز در این شورا برای سیاست گذاری فعالیت‌های مساجد تلاش می‌کنیم.

در ادامه جلسه احکام اعضای شورای هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان توسط نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان به آنها اهدا شد.

خاطرنشان می‌شود، شورای هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان با حضور اعضای شورا ۲ آذر انجام شد./1304/د102/ب1

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات