۰۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۲
کد خبر: ۶۲۸۳۵۴
از تهاجم تا تزلزل فرهنگی (18)

لزوم پایبندی به عفاف در همه ادیان

لزوم پایبندی به عفاف در همه ادیان
کارشناس حوزه زن و خانواده گفت: در همه ادیان الهی پایبندی به عفاف برای زن و مرد توصیه شده و احکامی در این زمینه بیان شده است.

دکتر نیره قوی کارشناس زن و خانواده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به نقش پوشش در ادیان مختلف گفت: در همه ادیان یعنی یهود، زرتشت، مسیح و اسلام پایبندی به عفاف برای زن و مرد توصیه شده است و احکامی را در این زمینه می‌بینیم. به همین خاطر وقتی صفت پسندیده و اخلاقی در بعضی از جوامع تبدیل به قانون می‌شود، یعنی یک ویژگی برای جامعه لازم بوده و بر اساس نیازهای فطری و انسانی است.

وی ادامه داد: کتاب جنگ علیه خانواده نوشته ویلیام گاردنر که ترجمه هم شده است، در ارتباط با وضعیتی است که الان در حوزه خانواده و تاثیراتی که بر فروپاشی خانواده در غرب گذاشته و توضیح می‌دهد که یکی از عوامل فروپاشی خانواده بی عفتی در جامعه و ترویج آن است که دقیقا پاسخ به این مسئله است که وضعشان الان چیست؟ وضع خانواده، جوانان، محل کار زنان، ازدواج، طلاق و ... برای غربی‌ها چگونه است؟

کارشناس حوزه زنان توضیح داد: تحقیقی که موسسه گالوپ انجام داده، یکی از موسسات معتبر در کشورهای غربی است و آماری داده که بی عفتی و عدم پایبندی زیادی در غرب وجود دارد. خانواده‌ها چه تاثیری پیدا کرده‌اند؟ این موسسه مدعی است و تحقیقات دیگر دولت‌ها نشان می‌دهد که سیاست‌های ضد خانواده در پیش بگیرند.

وی اظهار داشت: تحقیق گالوپ در سال 1989 عنوان کرد که اکثریت قاطع مردم می‌گویند که ما اعتقاد به خدا داریم. 91 درصد در همان نظام لیبرالی تازه ولی دولت خلاف آن را تبلیغ می‌کند. خیلی از خانواده‌ها 76 درصد آمار آسایش کودکان مخل شده است و می‌گویند آسایش کودکان به این دلیل که پدرومادر هر دو کار می‌کنند، قربانی شده است اما دولت برای ازدواج مالیات می‌گذارد. از طرفی زن‌ها معتقدند که خانواده از شغل مهمتر است.

گفتنی است، که گفت‌وگوی تفصیلی با دکتر نیره قوی به زودی در خبرگزاری رسا منتشر می‌شود. /882/ت 201/ 

ارسال نظرات