۰۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۸
کد خبر: ۶۲۸۳۷۱
لاریجانی در پاسخ به تذکرات نمایندگان:

دولت درآمد گرانی بنزین را باید به مردم اختصاص دهد

دولت درآمد گرانی بنزین را باید به مردم اختصاص دهد
رییس قوه مقننه خواستار ایجاد یک سیستم عادلانه در توزیع کالاهای دولتی شد و گفت: دولت درآمد گرانی بنزین را باید به مردم اختصاص دهد.
به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا، علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی امروز دوشنبه چهارم آذرماه سال ۹۸ در صحن علنی پارلمان و در پاسخ به تذکر نادر قاضی پور مبنی بر اینکه وضعیت تامین کالا‌های اساسی با اختصاص ۱۴ میلیارد دلار ارز به کجا رسیده، بیان داشت: در خصوص نحوه خرج کرد ارز ۴۲۰۰ تومانی حق با وکلای ملت است و باید مشخص شود که کالا‌هایی که با این ارز تامین شده در چه جایی توزیع شده است.

وی ادامه داد: باید یک سیستم توزیع عادلانه از سوی دولت ایجاد شود تا از طریق آن مردم و محرومین جامعه بتوانند کالا‌هایی را که با ارز ۴۲۰۰ تومانی خریداری شده است را تهیه کنند.

یارانه بنزین به دست مردم نرسیده است

در ادامه این جلسه حسینعلی حاجی دلیگانی با تاکید دوباره به این موضوع که هنوز یارانه بنزین به دست بسیاری از افراد جامعه رسیده است، گفت: مشخص نیست که چرا در جلسه امروز مسؤولان وزارت تعاون حضور پیدا نکرده‌اند تا توضیح بدهند که چرا یارانه بنزین در کشور به صورت درست توزیع نشده است.

گفتنی است علی لاریجانی در پاسخ به تذکر نماینده مردم شاهین‌شهر در پارلمان گفت:

جلسه امروز با ستاد تنظیم بازار و در راستای بررسی قیمت‌ها بود. کمیسیون برنامه و بودجه موضوعات مد نظر شما در مورد یارانه‌ها را مورد بررسی قرار خواهد داد البته برداشت این کمیسیون این نیست که دولت از اجرای طرح افزایش قیمت بنزین ۷۰ هزار میلیارد تومان درآمد داشته باشد.

وی تأکید کرد: مصوبه شورای هماهنگی این است که دولت هر مقدار از این محل افزایش قیمت داشته باشد، به صورت یارانه به مردم اختصاص خواهد داد. /۸۵۶/
ارسال نظرات