۰۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۱
کد خبر: ۶۲۸۴۲۶
حجت الاسلام حسینی کیا در نطق میان دستور:

اغلب مردم می‌گویند اسمشان در لیست هدفمندی نیست

اغلب مردم می‌گویند اسمشان در لیست هدفمندی نیست
نماینده مردم سنقر در مجلس، گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پاسخ دهد که چه لیستی را به سازمان هدفمندی داده که اغلب مردم ادعا می‌کنند اسمشان در لیست سبد حمایتی نیست.
به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سیدجواد حسینی کیا امروز دوشنبه چهارم آذرماه سال ۹۸ در طق میان دستور خود در مجلس شورای اسلامی با تبریک هفته بسیج، گفت: در حوادث اخیر بسیج خوش درخشید و ضرورت این نهاد مقدس را نمایان‌تر کرد، زیرا بسیج حافظ نظام و انقلاب است.

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی افزود: از ملت ولایی و بسیجی برای حضور حماسی و باشکوه‌شان در حمایت از انقلاب و ولایت در راهپیمایی‌های این چند روزه سراسر کشور تقدیر و سپاس فراوان داریم.

حجت الاسلام حسینی‌کیا یکی از موضوعات اصلی امروز کشور را گرانی بنزین دانست که مسائل دیگر را نیز تحت تاثیر قرار داده است و ادامه داد: هدف از گرانی بنزین چه بوده است؟ اگر هدف مبارزه با قاچاق بود پس چرا دولت در ۶ سال پیش کارت سوخت را حذف کرد؛ گرانی بنزین چه میزان قرار است در سال جاری برای دولت درآمد داشته باشد؟ قرار است بر اساس آنچه که دولت اعلام کرده ۳۰ هزار میلیارد تومان درآمد داشته باشد آیا این میزان با خسارات سنگین مالی، خدشه‌ای که به چهره بین المللی نظام وارد شد، دلسردی مردم، فشار به اقشار کم درآمد و گرانی فراوان اجناس برابر است؟ آیا ارزش داشت این همه خسارت ببینیم و چهره بین المللی ما به خاطر گرانی بنزین خدشه دار شود.

نماینده سنقر در مجلس دهم، یادآور شد: در مورد این اقدام آیا با مراجع عظام تقلید، اساتید دانشگاه و نمایندگان مجلس مشورت شد؛ معلوم است با کسی مشورتی نشد، زیرا نه مجلس خبر داشت و صدای مراجع عظام تقلید هم بلند شد و اساتید دانشگاه‌ها هم گلایه داشتند که کسی با آن‌ها مشورتی نکرد و کار کارشناسی صورت نگرفت.

وی خطاب به رئیس جمهور، گفت: اردوغان، رئیس جمهور ترکیه اعلام کرد که ظرف ۱۰ روز آینده امواج اغتشاشات و ناآرامی‌های لبنان و عراق به ایران کشیده می‌شود و شما در همین ۱۰ روز موضوع گرانی بنزین را اجرایی کردید؟ آیا این اقدام غفلت بود یا خیانت؟ متاسفانه نمایندگان مردم در مجلس را هم محرم ندانستید تا مشورت مناسب به شما دهند که گرانی بنزین به مصلحت دولت و کشور نیست.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس افزود: آقای روحانی! آیا می‌دانید پس از گرانی بنزین، گوجه فرنگی ۷۰۰ درصد، برنج ۲۰ درصد و تخم مرغ ۲۰ درصد و در مجموع این گرانی تا ۲۰۰ درصد گرانی اجناس را به دنبال داشت.

عضو هیات رییسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی خطاب به رئیس دستگاه قضا، تصریح کرد: آیا حاضرید به خاطر خساراتی که در اغتشاشات دیده‌ایم برای کسانی که در شیوه گرانی بنزین نقش داشتند تشکیل پرونده دهید و آن‌ها را محاکمه کنید؟ برای حل مشکلات چاره‌ای جز شفافیت نیست دولت چرا زیر بار شفافیت نمی‌رود و صادقانه با مردم سخن نمی‌گوید.

حجت الاسلام حسینی کیا ادامه داد: چرا نمی‌گویید کسری بودجه باعث شد بنزین گران شود و امروز مردم به طور مرتب تماس می‌گیرند که اسم آن‌ها در لیست سبد حمایتی دولت نیست؛ وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پاسخ دهد که چه لیستی را به سازمان هدفمندی داده که اغلب مردم ادعا می‌کنند اسمشان در لیست نیست.

نماینده سنقر در مجلس دهم، خطاب به وزیر آموزش و پرورش، گفت: طرح رتبه بندی معلمان را با فوریت اجرا کنید تا این مطالبه به حق قشر فرهیخته محقق و کرامت آن‌ها محفوظ شود.

وی با مورد خطاب قرار دادن وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، یادآور شد: در استان مظلوم کرمانشاه که بیکارترین استان کشور است به چه میزان توانسته اید اشتغال زایی کنید؟ چرا هنوز استان کرمانشاه در ته جدول است؟ برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان چرا اقدامی نمی‌کنید؟ بازنشستگان تامین اجتماعی در وضعیت خوبی نیستند.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس خطاب به وزیر بهداشت، گفت: شهرستان سنقر کلیایی از کمبود پزشک عمومی و متخصص رنج می‌برد و نیازمند دستور انقلابی است.

عضو هیات رییسه فراکسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با مورد خطاب قرار دادن وزیر ارتباطات، افزود: هنوز مشکلات ارتباطی حوزه انتخابیه حل نشده و بار‌ها قول دادید، اما متاسفانه به آن‌ها عمل نکردید؛ تا کی باید منتظر عملی کردن وعده‌های شما باشیم؟

حسینی کیا خطاب به وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: دستور فوری شما برای آغاز عملیات اجرایی آزاد راه همدان_ سنقر –کرمانشاه و آسفالت جاده‌های خاکی روستایی از مطالبات به حق مردم حوزه انتخابیه است.

نماینده سنقر در مجلس دهم، ادامه داد: شهرستان سنقر کلیایی ظرفیت الحاق به منطقه جنگی استان کرمانشاه را دارد و امیدواریم ستاد کل نیرو‌های مسلح اقدام مناسبی را در این رابطه به عمل آورد. /۸۵۶/
ارسال نظرات