۰۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۶
کد خبر: ۶۲۸۴۳۸
آزاده و رزمنده دفاع مقدس در گفت‌وگو با رسا:

مبانی و شاخصه های فرهنگ بسیج در حوزه تدریس شود

مبانی و شاخصه های فرهنگ بسیج در حوزه تدریس شود
حجت الاسلام نریموسایی جوهره بسیج را دفاع از ولایت دانست و بر لزوم تدریس و آموزش فرهنگ بسیجی در حوزه های علمیه برای طلاب مبتدی تا خارج در قالب عناوین مختلف تأکید کرد.

حجت الاسلام عیسی نریموسایی آزاده و رزمنده دفاع مقدس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به هفته بسیج اظهار داشت: بسیجی یعنی کسی که فانی در ولایت باشد، مثل ابوذر که با تمام وجود خود از ولایت تبلیغ کرد تا جایی که او را تبعید کردند و به شهادت رساندند یا شخصی مثل سلمان که یک لحظه از دفاع از ولایت غافل نشد.

وی در ادامه افزود: شخص بسیجی فانی در ولایت است و هر لحظه منتظر است تا ببیند چه چیزی به محدوده و حرم ولایت تعرض می‌کند تا جلوی آن را بگیرد و قداست و معنویت ولایت را ترویج کند.

آزاده و رزمنده دفاع مقدس با اشاره به لزوم ترویج فرهنگ بسیجی در جامعه به ویژه در میان حوزه های علمیه خاطرنشان کرد: برای این کار اول باید برای مبانی فرهنگ ایثار و شهادت و فرهنگ بسیج یعنی تبعیت از ولایت درس گذاشته شود و نصب العین دیگران قرار داده شود و برخی از این مبانی تحت عناوینی در برخی از دروس گنجانده شود.

وی با بیان این که آموزش فرهنگ جهاد و شهاد برای همه طلاب از مبتدی تا خارج ضرورت دارد، گفت: اصل دین اسلام و اصل اعتقاد ما این است که ما باید پابه رکاب در مسیر ولایت و فدای دین باشیم از این رو برای حوزه لازم است که یک متن درسی برای این منظور داشته باشد.

آزاده و رزمنده دفاع مقدس تصریح کرد: لازم است تا اسوه های حوزوی در عرصه جهاد و شهادت بیشتر مورد تجلیل قرار بگیرند تا طلاب به صورت عملی یک نمونه ای داشته باشند که زندگی خود را بر اساس آن مدیریت کنند.

وی با اشاره به اهمیت بسیج در دوران کنونی و با بیان این که هنوز هم جنگ فیزیکی وجود دارد، گفت: الان دوران جنگ فیزیکی هم هست همچنانکه در عراق و سوریه طلاب حضور پیدا کرده اند پس این طور نیست که بگوییم دوره جنگ و مبارزه فیزیکی و میدان جنگ از بین رفته است.

حجت الاسلام نریموسایی توجه به جنگ فرهنگی و اقتصادی از سوی دشمنان را ضروری خواند و با اشاره به نقش بسیج در این شرایط یادآور شد: الان باید غالب فعالیت های بسیج به ترویج فرهنگ ایثار شهادت و تبیین حقایق و روشنگری و روشن کردن خطوط قرمز ولایت و فداکاری و تربیت نسل آینده بر اساس عشق اهل بیت(ع) باشد.

وی در پایان خاطرنشان ساخت: الان جهاد ما جهاد فکری تبلیغی و جهاد تبیینی است به همین جهت طلاب بسیجی ما باید در جهت رفع شبهات و جهاد تربیتی نقش خود را ایفا کنند و این که نسل آینده را بر اساس این مبانی تربیت کنند./1330/ت302/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 3
ارسال نظرات